Pohled na Flájský potok proti jeho proudu. V pozadí hájovna na rozcestí silnic do Flájí, Horního Litvínova a do Českého Jiřetína. Vlevo část odklizu z výlomu vodovodního tunelu raženého směrem na Meziboří
Česká geologická služba, Bohumil Červený
Obec Fláje v roce 1952
Autor: Jan Tachezy, ČTK
Stavba Vodního díla Fláje. Vlevo betonárka, kde končila nákladní lanovka z Moldavy, vpravo věže kabelových jeřábů
Archiv Krušnohorských novin
Stavba pilířové přehrady Fláje, rok 1959
Autor: Bedřich Krejčí, ČTK
Betonáž přehrady Fláje, rok 1959
Autor: Bedřich Krejčí, ČTK
Stavba přehrady Fláje, rok 1959
Autor: Jan Tachezy, ČTK
Den stavbařů na stavbě VD Fláje, rok 1959
Autor: Bedřich Krejčí, ČTK
Výlom pro vodovodní tunel z Flájí do Meziboří. Portál tunelu u větrací šachty na flájské straně, pohled do první části tunelu, směrem k Meziboří. Tunel je částečně zaplaven.
Česká geologická služba, Bohumil Červený
Stavba přehrady Fláje v roce 1961
Autor: Bedřich Krejčí, ČTK
O jablkách v přehradě referoval deník Práce 28. listopadu 1964. O jejich neslavném konci už ne.
Deník Práce
Hráz nádrže Fláje ukrývá 19 obřích komor mezi pilíři
Povodí Ohře
VD Fláje je jedinou pilířovou přehradou u nás
Povodí Ohře
Koruna hráze se třemi nehrazenými bezpečnostními přelivy
Povodí Ohře
Informační centrum vzniklo přímo na hrázi v roce 2019
Povodí Ohře
Vodní dílo Fláje leží na saské straně Krušných hor mimo civilizaci.
Autor: Jakub Vrána, iDNES.cz
Dnes už nefunkční svislá inspekční šachta v tížné části hráze
Autor: Jakub Vrána, iDNES.cz
Revizní štola v tížné části hráze
Autor: Jakub Vrána, iDNES.cz
Lávka vedoucí napříč komorami uvnitř hráze. Pod ní je někde až třicet metrů prostoru.
Autor: Jakub Vrána, iDNES.cz
Jeden z pevných kontrolních bodů. Používá se k měření pohybu pilířů.
Autor: Jakub Vrána, iDNES.cz
Hrázové kyvadlo je vlastně dlouhá olovnice, jejíž pomocí se měří pohyby betonové masy.
Autor: Jakub Vrána, iDNES.cz
Jeden z prostorů mezi pilíři. Na jeho dně vede 1 200mm potrubí spodní výpusti
Autor: Jakub Vrána, iDNES.cz
Ze všech stěn uvnitř hráze ční tisíce železných prutů
Autor: Jakub Vrána, iDNES.cz
Pod středovými poli vedou uvnitř hráze kolejnice pro speciální vozíky
Autor: Jakub Vrána, iDNES.cz
Speciální vozík, jehož pomocí se uvnitř hráze přepravují těžká břemena
Autor: Jakub Vrána, iDNES.cz
Jedno ze dvou potrubí spodních výpustí
Autor: Jakub Vrána, iDNES.cz
Jedno ze dvou potrubí spodních výpustí o průměru 1 200 mm
Autor: Jakub Vrána, iDNES.cz
Stavbaři nechali uvnitř hráze lžíci bagru. Ve tmě leží už šedesát let
Autor: Jakub Vrána, iDNES.cz
Vyustění jedné ze dvou spodních výpustí do vývaru
Autor: Jakub Vrána, iDNES.cz
Návodní líc VD Fláje z levého břehu
Autor: Jakub Vrána, iDNES.cz
Vodní dílo Fláje, návodní líc z pravého břehu
Autor: Jakub Vrána, iDNES.cz
Návodní líc Vodního díla Fláje se třemi bezpečnostními přelivy
Autor: Jakub Vrána, iDNES.cz
Plocha zatopeného prostoru nádrže Fláje je 153 ha
Autor: Jakub Vrána, iDNES.cz
Vzdušní líc VD Fláje z pravého břehu
Autor: Jakub Vrána, iDNES.cz
Vzdušní líc se třemi nehrazenými bezpečnostními přelivy
Autor: Jakub Vrána, iDNES.cz
Uprostřed hráze jsou tři nehrazené bezpečnostní přelivy
Autor: Jakub Vrána, iDNES.cz
Vzdušní líc VD Fláje z levého břehu
Autor: Jakub Vrána, iDNES.cz
Koruna hráze Vodního díla Fláje
Autor: Jakub Vrána, iDNES.cz
Vývar pohledem z koruny hráze
Autor: Jakub Vrána, iDNES.cz
Kolem Vodního díla Fláje vedou turistické trasy i cyklotrasy
Autor: Jakub Vrána, iDNES.cz
Nádrž Fláje je zdrojem pitné vody pro Mostecko
Povodí Ohře