Rozestavěnou hráz Brněnské přehrady na podzim 1939 otestovala povodeň.
Autor: Povodí Moravy
Kníničská, respektive od roku 1959 Brněnská přehrada vznikala v letech 1936 - 1940.
Autor: Jakub Vrána, iDNES.cz
Soutěska pod obcí Kníničky, která byla vybrána pro stavbu Brněnské přehrady.
Autor: Technické muzeum v Brně
Vzdušní líc Brněnské přehrady
Autor: Jakub Vrána, iDNES.cz
Začátek stavby Brněnské přehrady
Autor: Technické muzeum v Brně
Staveniště Brněnské přehrady odhadem v zimě 1936-1937
Autor: Technické muzeum v Brně
Rozestavěná hráz Brněnské přehrady v zimě 1937-1938
Autor: Povodí Moravy
Rozestavěná hráz Brněnské přehrady na jaře 1938
Autor: Povodí Moravy
Rozestavěná hráz Brněnské přehrady v roce 1939
Autor: Povodí Moravy
Kníničská, respektive od roku 1959 Brněnská přehrada vznikala v letech 1936 - 1940.
Autor: Jakub Vrána, iDNES.cz
Rozestavěná hráz Brněnské přehrady na podzim 1939
Autor: Povodí Moravy
Kníničská, respektive od roku 1959 Brněnská přehrada vznikala v letech 1936 - 1940.
Autor: Jakub Vrána, iDNES.cz
Po 2. světové válce se Kníničská (Brněnská) přehrada rychle změnila na rekreační oblast.
Autor: Muzeum města Brna
Po druhé světové válce se Brněnská přehrada stala rekreační lokalitou.
Autor: fotohistorie.cz
Po druhé světové válce začaly Brněnskou přehradu brázdit výletní lodě.
Autor: fotohistorie.cz
Mohutné Gallovy řetězy nesou tabuli návodního uzávěru spodní výpusti.
Autor: Jakub Vrána, iDNES.cz
Stavidlový uzávěr jednoho ze tří bezpečnostních přelivů
Autor: Jakub Vrána, iDNES.cz
Hráz Brněnské přehrady v 60. letech 20. století
Autor: Muzeum města Brna
Brněnská přehrada má tři sedm metrů široké hrazené bezpečnostní přelivy, vlevo je strojovna segmentového uzávěru spodní výpusti, vpravo vodní elektrárna.
Autor: Jakub Vrána, iDNES.cz
Segmentový uzávěr spodní výpusti
Autor: Jakub Vrána, iDNES.cz
Strojovna segmentového uzávěru spodní výpusti
Autor: Jakub Vrána, iDNES.cz
Revizní chodba vede napříč celou hrází až po její zavázání do skalního masivu.
Autor: Jakub Vrána, iDNES.cz
Manometry v revizní chodbě hlídají vztlak vody pod hrází.
Autor: Jakub Vrána, iDNES.cz
Průsaky uvnitř hráze byly v době natáčení minimální.
Autor: Jakub Vrána, iDNES.cz
Svislé kontrolní šachty vedou od paty hráze k její koruně. Pohled vzhůru
Autor: Jakub Vrána, iDNES.cz
Zaslepený přivaděč vody do brněnské zoologické zahrady
Autor: Jakub Vrána, iDNES.cz
Vzdušní líc Brněnské přehrady se strojovnou segmentového uzávěru spodní výpusti (vlevo) a budovou elektrárny (vpravo)
Autor: Jakub Vrána, iDNES.cz
Hala elektrárny pod Brněnskou přehradou
Autor: Jakub Vrána, iDNES.cz
Víko Kaplanovy turbíny MVE Kníničky
Autor: Jakub Vrána, iDNES.cz
Přívodní potrubí k turbíně má na svém konci průměr 2200 milimetrů.
Autor: Jakub Vrána, iDNES.cz
Návodní líc Brněnské přehrady. Zleva: vtokový objekt do elektrárny, tři hrazené bezpečnostní přelivy, strojovna tabulového uzávěru spodní výpusti
Autor: Jakub Vrána, iDNES.cz
Vtokový objekt do elektrárny
Autor: Jakub Vrána, iDNES.cz
Návodní líc Brněnské přehrady
Autor: Jakub Vrána, iDNES.cz
Brněnská přehrada je celá betonová, jenom skluz bezpečnostních přelivů a návodní líc jsou obloženy žulovými kvádry
Autor: Jakub Vrána, iDNES.cz
Vzorky betonu z jednotlivých várek. Dodnes se dá zjistit jeho kvalita
Autor: Jakub Vrána, iDNES.cz
Řez hrází Brněnské přehrady
Autor: Povodí Moravy
Brněnská přehrada prý svým tvarem připomíná vycházkovou hůl, v hantecu prýgl. Proto její přezdívka Prýgl.
Autor: mapy.idnes.cz