Pražský Semmering a parní lokomotiva 213.902 „BéeSka", vyrobce ČKD Praha, z roku 1947
Autor: Profimedia.cz
Pražský Semmering překonává Prokopské údolí.
Autor: Profimedia.cz
Pražský Semmering
Autor: Profimedia.cz
Vlak společnosti Zababa – Výtopna Zlíchov stoupá Pražským Semmeringem k zastávce Praha-Jinonice.
Autor: Jakub Vrána, iDNES.cz
Parní lokomotiva řady 354.195 v rámci oslav 110. výročí založení trati Krušnohorský Semmering 1899 – 2009.
Autor: Profimedia.cz
Sněhem zapadanou kolej v Perninku protáhuje sněhová fréza.
Autor: Václav Šlauf, MAFRA
Osoblažská úzkokolejka na startu desáté jubilejní sezony (8. května 2014)
Autor: Adolf Horsinka, MAFRA
Osoblažská úzkokolejka na startu desáté jubilejní sezony v Třemešné (8. května 2014)
Autor: Adolf Horsinka, MAFRA
Osoblažská úzkokolejka vyjela, na snímku lokomotiva Malý štokr (8. května 2014)
Autor: Adolf Horsinka, MAFRA
Úzkokolejka patří k nějvětším turistickým atrakcím Osoblažska. (8. května 2014)
Autor: Adolf Horsinka, MAFRA
Lokomotiva z roku 1898 na trati z Jindřichova Hradce do Nové Bystřice
Autor: Tomáš Blažek, MAFRA
Lokomotiva z roku 1898 na trati z Jindřichova Hradce do Nové Bystřice
Autor: Tomáš Blažek, MAFRA
Lokomotiva z roku 1898 na trati z Jindřichova Hradce do Nové Bystřice
Autor: Tomáš Blažek, MAFRA
Ozubnicová trať z Tanvaldu do Kořenova a Harrachova
Autor: ČTK
Motorová ozubnicová lokomotiva T426.003 ve stanici Kořenov na trati Tanvald–Kořenov
Autor: Ota Bartovský, MAFRA
Zubačka je jediná a nejstrmější dráha v ČR. Z Tanvaldu překonává výškový rozdíl 235 metrů, k tomu slouží ozubnicové pásy uprostřed kolejí, pomáhající lokomotivám zvládnout velké převýšení.
Autor: Tomáš Lánský, MAFRA
Oslava 120 let od zahájení provozu na nejstrmější trati v Česku
Autor: Ota Bartovský, MAFRA
Souprava společnosti Railway Capital v čele s motorovým vozem řady 811 SK při cestě z Moldavy v Krušných horách u Mikulovského tunelu
Autor: Marek Šturm
Souprava Posázavského motoráčku společnosti KŽC Doprava v čele s lokomotivou T 458.1532, zvanou Velký Hektor, na Žampašském viaduktu.
Autor: archiv KŽC
Posázavský pacifik. U Žampachu přejedete také po nejvyšším kamenném železničním mostě u nás.
Autor: Profimedia.cz
Posázavský pacifik. U Žampachu přejedete také po nejvyšším kamenném železničním mostě u nás.
Autor: Profimedia.cz
Stanice Krásný Jez
Autor: Jakub Vrána, iDNES.cz
Vlaský tunel na trati 025 – reálná „díra u Hanušovic“
Autor: Jakub Vrána, iDNES.cz
U Nové Pece trať překonává Vltavu po ocelovém mostě.
Autor: Jakub Vrána, iDNES.cz
Za stanicí Straškov se koleje dělí. Levé vedou do Roudnice nad Labem, pravé do Vraňan.
Autor: Jakub Vrána, iDNES.cz
Ramzovské sedlo. Nejvyšší bod na trati je už na dohled.
Autor: Jakub Vrána, iDNES.cz
Stanice Jedlová od Rumburku
Autor: Jakub Vrána, iDNES.cz
Parní vlak Slezských zemských drah opouští stanici Slezské Rudoltice
Autor: Jakub Vrána, iDNES.cz
Jizerskohorská zubačka před Dolnopolubenským tunelem
Autor: Jakub Vrána, iDNES.cz
Údolí Studené Vltavy za stanicí Černý Kříž na trati 197 z Číčenic do Nového Údolí
Autor: Jakub Vrána, iDNES.cz
Trať 030 Stará Paka – Liberec
Autor: Jakub Vrána, iDNES.cz
Trať 228 mezi Dobešovem a Chválkovem
Autor: Jakub Vrána, iDNES.cz
Vlak na trati 195 mezi Rybníkem a Lipnem nad Vltavou přejíždí ocelový most přes Vltavu pod Vyšším Brodem.
Autor: Jakub Vrána, iDNES.cz
Budova nádraží v Kovářské se pomalu opět probouzí k životu
Autor: Spolek Nádraží Kovářská
Vlárská dráha se šplhá až na hřeben Bílých Karpat.
Autor: Jakub Vrána, iDNES.cz
Pohled z vlaku na trať 173 Beroun – Rudná u Prahy – Praha Smíchov
Autor: iDNES.tv
Turisté vyhledávají na Bechyňce jízdy historickými vozy.
Autor: Marek Podhora, MAFRA
Vjezd do stanice Velká Kraš
Autor: Jakub Vrána, iDNES.cz
Železniční přejezd na trati 194 u zastávky Ovesná
Autor: Jakub Vrána, iDNES.cz
Turisté vyhledávají na Bechyňce jízdy historickými vozy. Na snímku Elinka přejíždí most v Bechyni zvaný Duha.
Autor: Marek Podhora, MAFRA