náhledy
Souprava Posázavského motoráčku společnosti KŽC Doprava v čele s lokomotivou T 458.1532, zvanou Velký Hektor, čeká na výkon ve stanici Čerčany.
Autor: Jakub Vrána, iDNES.cz
Vlaky Posázavského Pacifiku obvykle vyrážejí z pražského Hlavního nádraží, projedou Vinohradským tunelem, za nímž se jim otevře výhled na stanici Praha-Vršovice.
Autor: Jakub Vrána, iDNES.cz
Osobní vlak směřující do Prahy vedený lokomotivou 434.2298 v zastávce Zbraslav-Jarov (dnes Dolní Břežany-Jarov), 3. 3. 1968
Autor: Ondřej Řepka
Za stanicí Vrané nad Vltavou se trať 210 dělí. Pravá větev míří do Dobříše, levá do Čerčan.
Autor: Jakub Vrána, iDNES.cz
Nádraží v Davli na dobové pohlednici
Autor: fotohistorie.cz
Za Davlí vlak jede semknutým údolím, vysoko nad hladinou řeky Sázavy. Pod tratí jsou vidět legendární trampské osady. Souprava KŽC Doprava právě míjí známý skalní útvar, Pikovickou jehlu.
Autor: Jakub Vrána, iDNES.cz
Souprava Posázavského motoráčku společnosti KŽC Doprava v čele s lokomotivou T 458.1532, zvanou Velký Hektor u Pikovické jehly
Autor: Radim Říha
Osobní vlak směřující z Prahy do Čečan vedený dvěma lokomotivami 434.2 před vjezdem do Pikovického tunelu, 31. 8. 1968
Autor: Ondřej Řepka
Symbolem Posázavského Pacifiku se staly motorové lokomotvy T478, Bardotky, se soupravou dvoupatrových vozů z NDR. Jeden takový vlak zachytil známý železniční fotograf Ondřej Řepka u výjezdu z Pikovického tunelu před Lukami pod Medníkem, 4. 6. 1972.
Autor: Ondřej Řepka
U Žampachu, před stanicí Jílové u Prahy, vlaky překonávají rokli Kocour po nejvyšším kamenném viaduktu v Česku. Most má sedm oblouků, z nichž nejvyšší dosahuje téměř 42 metrů.
Autor: Jakub Vrána, iDNES.cz
Viadukt u Žampachu na dobové pohlednici
Autor: fotohistorie.cz
Souprava Posázavského motoráčku společnosti KŽC Doprava v čele s lokomotivou T 458.1532, zvanou Velký Hektor, na Žampašském viaduktu.
Autor: archiv KŽC
Za Kamenným Přívozem se údolí Sázavy rozšiřuje.
Autor: Jakub Vrána, iDNES.cz
Souprava Posázavského motoráčku společnosti KŽC Doprava čeká na křižování ve stanici Týnec nad Sázavou.
Autor: Jakub Vrána, iDNES.cz
Za Svárovem trať 210 až do Poříčí nad Sázavou prudce klesá.
Autor: Jakub Vrána, iDNES.cz
Za Poříčím nad Sázavou se strojvedoucímu naskytne i takovýto pohled na souběh kolejí a silnice.
Autor: Jakub Vrána, iDNES.cz
Benešovské zhlaví stanice Čerčany. Vpravo vede trať do Benešova.
Autor: Jakub Vrána, iDNES.cz
Stanice Čerčany na dobové pohlednici
Autor: Fotohistorie.cz
Souprava Posázavského motoráčku společnosti KŽC Doprava v čele s lokomotivou T 458.1532, zvanou Velký Hektor, čeká na výkon ve stanici Čerčany.
Autor: Jakub Vrána, iDNES.cz
Jízdní řád tratě Praha - Dobříš z roku 1900
Autor: Zelpage
Jízdní řád tratě Praha - Dobříš z léta roku 1925
Autor: Zelpage
Jízdní řád tratě Praha - Dobříš z roku 1959
Autor: Zelpage
Mapa Posázavského Pacifiku
Autor: mapy.idnes.cz