Most přes trať 149 v Mariánskýých Lázních je spíše podobný tunelu
Autor: Jakub Vrána, iDNES.cz
241 metrů dlouhý Vlkovický tunel
Autor: Jakub Vrána, iDNES.cz
Trať 149 vede v těsné blízkosti Vodního díla Podhora, které zásobuje Mariánské Lázně pitnou vodou
Autor: Jakub Vrána, iDNES.cz
Cestující mohou být okouzleni výhledy z vlaku. Zde město Teplá přes Václavický rybník
Autor: Jakub Vrána, iDNES.cz
Stanice Teplá na dobové pohlednici ze začátku 20. století
Sbírka Jindřicha Nového
Motorový vůz M240.0067 v čele osobního vlaku 7102 ve stanici Teplá, 4. 9. 1982
Petr Ovsenák
Motorové lokomotivy T466.2201 a T435.0049 posunují ve stanici Teplá, 4. 9. 1982
Petr Ovsenák
Za stanicí Teplá se trať pomalu noří do úzkého údolí stejnojmenné říčky.
Autor: Jakub Vrána, iDNES.cz
Za stanicí Teplá se trať pomalu noří do romantického údolí stejnojmenné říčky.
Autor: Jakub Vrána, iDNES.cz
Stanice Poutnov ve druhé polovině 20. století
Sbírka Jindřicha Nového
Říčku Teplou trať překonává celkem čtrnáctkrát.
Autor: Jakub Vrána, iDNES.cz
Dolnohamerský tunel I je dlouhý 132 metrů. Celkem jich vlak mezi Mariánskými Lázněmi a karlovarským Dolním nádražím projede sedm.
Autor: Jakub Vrána, iDNES.cz
Dolnohamerský tunel II je dlouhý jen 41 metrů. Celkem jich vlak mezi Mariánskými Lázněmi a karlovarským Dolním nádražím projede sedm.
Autor: Jakub Vrána, iDNES.cz
Stavba čtvrtého Dolnohamerského tunelu na historickém snímku z let 1896 - 1898
Sbírka Jindřicha Nového
Ocelový most přes Teplou a čtvrtý Dolnohamerský tunel na historickém snímku ze druhé poloviny 20. století
Jindřich Nový
Před Bečovem nad Teplou se k trati 149 připojí trať 161 z Rakovníka. Každou trať postavila jiná železniční společnost, proto vlaky jezdí na společném úseku po dvou odlišných kolejích.
Autor: Jakub Vrána, iDNES.cz
Na nádraží v Bečově nad Teplou shlíží monumentální hrad a zámek. Tamní železniční depo slouží jako opravárenská základna společnosti GWTR. Opravují se zde ale i stroje jiných železničních společností, jako třeba RegioSprintery AŽD.
Autor: Jakub Vrána, iDNES.cz
Stanice Bečov nad Teplou s lokomotivou rakouské řady 97 na snímku fotografické firmy Brück und Sohn z roku 1899
Deutsche Fotothek
Stanice Bečov nad Teplou na snímku fotografické firmy Brück und Sohn z roku 1899. Za zmínku stojí vodní jeřáb německého typu pro zbrojení parních lokomotiv vodou.
Deutsche Fotothek
Stanice Bečov nad Teplou na dobové pohlednici ze začátku 20. století. Je vidět, že stanice je stavěna v poměrně ostrém oblouku
fotohistorie.cz
Motorový vůz M131.1 ve stanici Krásný Jez
Jindřich Nový
Stanice Krásný Jez
Autor: Jakub Vrána, iDNES.cz
Za Krásným Jezem odbočuje trať 144. Dnes je sjízdná jen do zastávky horní Slavkouv-Kounice. Na dalších cca 10 kilometrech do stanice Loket předměstí je od roku 1997 "dlouhodbá výluka“.
Autor: Jakub Vrána, iDNES.cz
Parní vlak do Mariánských Lázní ve stanici Aich-Pirkenhammer, dnes Karlovy Vary-Březová
Sbírka Jindřicha Nového
Tratě v okolí Karlových Varů obsluhovaly převážně Singrovky, tedy motorové vozy řady 820 (M 240).
Jindřich Nový
Vlak právě překonává Doubský viadukt s nádherným výhledem směrem na Karlovy Vary
Autor: Jakub Vrána, iDNES.cz
Tratě v okolí Karlových Varů obsluhovaly převážně Singrovky, tedy motorové vozy řady 820 (M 240). Na snímku vlak z Mariánských Lázní v zastávce Doubí u Karlových Varů
Jindřich Nový
Trať 149 v minulosti hostila i mimořádné parní jízdy. Na snímku lokomotiva 310.072 ve stoupání za Karlovými Vary.
Sbírka Jindřicha Nového
Na území bývalého depa v areálu karlovarského dolního nádraží pokračují práce na odstranění znečištěné zeminy.
Autor: Václav Šlauf, MAFRA
Personál stanice Karlovy Vary ústřední nádraží na dobové pohlednici z roku 1899
Sbírka Jindřicha Nového
Historická budova karlovarského dolního nádraží byla zdemolována v 80. letech 20. století. Na jejím místě pak téměř 15 let rostla novostavba.
Jindřich Nový
Historická budova karlovarského dolního nádraží byla zdemolována v 80. letech 20. století. Na jejím místě pak téměř 15 let rostla novostavba.
Jindřich Nový
Tratě v okolí Karlových Varů na přelomu 70. a 80. let 20. století obsluhovaly převážně motorové vozy řady 820 (M 240)
Jindřich Nový
Stanice Karlovy Vary dolní nádraží na přelomu 70. a 80. let 20. století
Jindřich Nový
Současná podoba Dolního nádraží v Karlových Varech
Autor: Milan Petele, MF DNES
Dolní nádraží v Karlových Varech čeká proměna.
RegioSprinter GWTR čeká ve stanici Karlovy Vary dolní nádraží na zpáteční cestu do Mariánských Lázní
Autor: Jakub Vrána, iDNES.cz
Jízdní řád trati Mariánské Lázně - Karlovy Vary dolní nádraží z roku 1900
zelpage.cz
Jízdní řád trati Mariánské Lázně - Karlovy Vary dolní nádraží z roku 1925
zelpage.cz
Jízdní řád trati Mariánské Lázně - Karlovy Vary dolní nádraží z roku 1944
zelpage.cz
Jízdní řád trati Mariánské Lázně - Karlovy Vary dolní nádraží z roku 1956
zelpage.cz
Jízdní řád trati Mariánské Lázně - Karlovy Vary dolní nádraží z roku 1975
zelpage.cz
Mapa trati 149 mezi Mariánskými Lázněmi a stanicí Karlovy Vary dolní nádraží
zelpage.cz
Stanice Mariánské Lázně zhruba v době zprovoznění tratě do Karlových Varů
Sbírka Jindřicha Nového
Motorová jednotka RegioSprinter německé řady 654 společnosti GWTR čeká ve stanici Mariánské Lázně na výkon do Karlových Varů dolního nádraží
Autor: Jakub Vrána, iDNES.cz