Trasu A pražského metra obsluhují modernizované soupravy 81-71M
Autor: Jakub Vrána, iDNES.cz
Ilustrační snímek
Autor: Profimedia.cz
Zhlaví stanice Depo Hostivař, souprava vpředu právě odjíždí ve směru Nemocnice Motol
Autor: Jakub Vrána, iDNES.cz
Stanice metra Skalka
Autor: Michal Barák, iDNES.cz
Stanice metra Flora
Autor: Michal Barák, iDNES.cz
Stanice metra Jiřího z Poděbrad
Autor: Michal Barák, iDNES.cz
Stykové transformátory hned za stanicí Náměstí Míru. Zajišťují současnou funkci kolejových obvodů a odvod zpětného trakčního proudu mezi elektricky oddělenými kolejnicemi.
Autor: Rosťa Jančar, Technet.cz
Stanice metra Muzeum
Autor: Michal Barák, iDNES.cz
Třicet let trasy A pražského metra. Dozorčí na stanici Můstek
Autor: Archiv Dopravního podniku hl. m. Prahy, a. s.
Třicet let trasy A pražského metra. Vestibul stanice Můstek
Autor: Archiv Dopravního podniku hl. m. Prahy, a. s.
Ilustrační snímek
Autor: Profimedia.cz
K ražbě tunelu se používal sovětský „mechanizovaný tunelovací komplex“ TŠcB-3. Sedmdesát sedm metrů dlouhé a 640 tun vážící zařízení se používalo, aby se pod historickým centrem Prahy nemusely využívat trhaviny a nedocházelo k poklesům půdy. TŠcB-3 velmi zjednodušeně řečeno „rubal“ tunel a rovnou vyrábět i betonové ostění, které tunel i půdu nad ním stabilizovalo.
Autor: archiv Metrostavu
Obsluha mechanizovaného štítu vylézá po žebříku ze stroje po úspěšné prorážce do stanice Staroměstská.
Autor: archiv Metrostavu
Finální fáze prorážky do stanice Staroměstská
Autor: archiv Metrostavu
Počáteční fáze prorážky do stanice Staroměstská
Autor: archiv Metrostavu
Vestibul metra – stanice Staroměstská
Autor: ČTK
Třicet let trasy A pražského metra. Výstavba stanice Malostranská
Autor: Archiv Dopravního podniku hl. m. Prahy, a. s.
Stanice pražského metra Malostranská
Autor: iDNES.tv
Třicet let trasy A pražského metra. Chotkova silnice v době stavby trasy I A
Autor: Archiv Dopravního podniku hl. m. Prahy, a. s.
Třicet let trasy A pražského metra. Chotkova silnice v době stavby trasy I A
Autor: Archiv Dopravního podniku hl. m. Prahy, a. s.
OBRÁNCŮ MÍRU. Vlak linky číslo 18 na dnešní třídě Milady Horákové u staveniště stanice metra Hradčanská 24. března 1974. Linka č. 18 tehdy jezdila z Podbaby na Budějovické náměstí.
Autor: Lubomír Kysela, Archiv Dopravního podniku hl. m. Prahy
Třicet let trasy A pražského metra. Výstavba stanice Hradčanská
Autor: Archiv Dopravního podniku hl. m. Prahy, a. s.
Ve vestibulu stanice metra A Hradčanská v Praze byl otevřen nový podchod pod železniční tratí.
Autor: Radek Cihla, MAFRA
Stanice metra Hradčanská
Autor: Michal Barák, iDNES.cz
Dřív se stanice metra A Dejvická jmenovala Leninova. Stěna mezi dvěma východy na Evropskou ulici byla obtěžkána hlavou V. I. Lenina. Dnes ji zakrývá trafika. Ve vestibulu jsou ještě dvě mozaiky znázorňující plamennou bolševickou revoluci.
Autor: Foto archiv
Třicet let trasy A pražského metra. Slavnostní zahájení provozu na trase I A, stanice Leninova (Dejvická)
Autor: Archiv Dopravního podniku hl. m. Prahy, a. s.
Stanice metra Dejvická
Autor: Michal Barák, iDNES.cz
První novou stanicí je jednolodní Bořislavka. Po příjezdu dvou souprav do stanice zamíří většina cestujících k pojízdným schodům. Dvojici výtahů na opačné straně využívají zejména obyvatelé přilehlého sídliště, kterým výstup zkrátí cestu.
Autor: Rosťa Jančar, Technet.cz
Tunel pražského metra mezi stanicemi Nádraží Veleslavín a Bořislavka na trase A
Autor: Jakub Vrána, iDNES.cz
Z nových stanic je trojlodní pouze Nádraží Veleslavín. Technické zázemí stanice zasahuje do prostředního tunelu. Na rozdíl od původní trasy A je kolem něj úzký pás, ze kterého se mezi sloupy dostanete na nástupiště.
Autor: Rosťa Jančar, Technet.cz
Jako třetí v pořadí od Dejvické je druhá jednolodní stanice trasy A Petřiny.
Autor: Rosťa Jančar, Technet.cz
Stanice metra linky A Nemocnice Motol ve fázi finálních úprav. Jako jediná ze čtyř nových stanic byla hloubená a nikoli ražená. (20. února 2015)
Autor: František Vlček, MAFRA
Příjezd první vlakové soupravy do nové stanice metra A Nemocnice Motol (pohled do dvoukolejného tunelu, směr stanice Petřiny).
Autor: Metrostav
Současná konečná stanice trasy A, Nemocnice Motol je zároveň jedna ze dvou s přístupem denního světla.
Autor: Jakub Vrána, iDNES.cz
Novou konečnou linky A je stanice Nemocnice Motol. Soupravy odtud do konečné v Hostivaři dorazí za 32 minut.
Autor: Rosťa Jančar, Technet.cz
Pohled z odstavné koleje do stanice Nemocnice Motol
Autor: Jakub Vrána, iDNES.cz
Odstavné a obratové koleje stanice Nemocnice Motol pojmou zároveň čtyři soupravy
Autor: Jakub Vrána, iDNES.cz