náhledy
Chloubou Muzea průmyslových železnic jsou parní lokomotivy. Na snímku BS80 z roku 1951, která se letos vrátila na koleje po celkové opravě.
Autor: Jakub Vrána, iDNES.cz
Původní strážní domek zbýšovské vlečky se proměnil na provozní budovu spolku. V zadním traktu najdete občerstvení.
Autor: Jakub Vrána, iDNES.cz
Po skončení provozního dne se musí všechny stroje uklidit pod střechu.
Autor: Jakub Vrána, iDNES.cz
Nejkrásnější pohled na svět je přece jen z lokomotivy.
Autor: Jakub Vrána, iDNES.cz
Parní lokomotivy obývají speciální výtopnu.
Autor: Jakub Vrána, iDNES.cz
Chloubou Muzea průmyslových železnic jsou parní lokomotivy. Stroj Henschel Delda z roku 1913 je provozuschopný.
Autor: Jakub Vrána, iDNES.cz
Ve výtopně se ukrývá také stroj Deutz OMZ 122 F z roku 1944.
Autor: Jakub Vrána, iDNES.cz
Odjezdová tabule vlaků Zbýšov – Zastávka u Brna
Autor: Jakub Vrána, iDNES.cz
Na konci provozního dne se musí všechny stroje uklidit na svá místa.
Autor: Jakub Vrána, iDNES.cz
Exponáty Muzea průmyslových železnic v kryté výstavní hale
Autor: Jakub Vrána, iDNES.cz
Exponáty Muzea průmyslových železnic v kryté výstavní hale. Elektrická lokomotiva Siemens&Schuckert č.13 je stále provozuschopná.
Autor: Jakub Vrána, iDNES.cz
Na konci provozního dne se musí všechny stroje uklidit pod střechu.
Autor: Jakub Vrána, iDNES.cz
Nejsilnější lokomotiva ve zvýšovském muzeu je DH120, kterou vyrobili v Poldi Kladno v roce 1977.
Autor: Jakub Vrána, iDNES.cz
Naopak nejslabší mašinkou je BN15R z TSM závod Hliník nad Hronom.
Autor: Jakub Vrána, iDNES.cz
Elektrická důlní posunovací lokomotiva TLD 3,5
Autor: Jakub Vrána, iDNES.cz
Součástí expozice je i mobilní toaleta pro horníky v hlubinných dolech.
Autor: Jakub Vrána, iDNES.cz
Chloubou Muzea průmyslových železnic jsou parní lokomotivy – třeba provozní BS80 z roku 1951.
Autor: Jakub Vrána, iDNES.cz
Muzeum průmyslových železnic má ve sbírce desítky lokomotiv a vagonů.
Autor: Jakub Vrána, iDNES.cz
Jeden z posledních normálněrozchodných vlaků na zbýšovské vlečce v roce 2006
Autor: Muzeum průmyslových železnic
Jeden z posledních normálněrozchodných vlaků na zbýšovské vlečce v roce 2006
Autor: Muzeum průmyslových železnic
Práce na přerozchodování bývalé uhelné vlečky (březen 2014)
Autor: Muzeum průmyslových železnic
Práce na přerozchodování bývalé uhelné vlečky (květen 2016)
Autor: Muzeum průmyslových železnic