Jizerskohorská lyžařská magistrála má v u nás nejdelší tradici. Stopy se zde upravují již téměř čtyřicet let od roku 1984.
Autor: Jan Hocek, pro iDNES.cz
Ranní příprava rolby zahrnuje i práci s lopatou.
Autor: Jan Hocek, pro iDNES.cz
Před dlouhou jízdou je třeba natankovat plnou nádrž.
Autor: Jan Hocek, pro iDNES.cz
Perfektní stopa je výsledkem technické dokonalosti stroje, znalosti terénu a umu rolbaře.
Autor: Jan Hocek, pro iDNES.cz
Jedeme přibližně rychlostí 12–15 kilometrů za hodinu.
Autor: Jan Hocek, pro iDNES.cz
Levá ruka řídí směr jízdy, pravá pak ovládá přední radlici.
Autor: Jan Hocek, pro iDNES.cz
Na tratě vyjíždějí minimálně třikrát týdně současně čtyři stroje, každý upraví průměrně 60 kilometrů tras pro klasiku i bruslení.
Autor: Jan Hocek, pro iDNES.cz
Tratě v Jizerských horách jsou vždy upravené současně pro klasiku i bruslení.
Autor: Jan Hocek, pro iDNES.cz
Některé trasy jsou pak se smíšeným provozem a mohou na ně i pěší turisté nebo pejskaři.
Autor: Jan Hocek, pro iDNES.cz
Prostředky na údržbu tratí plynou i z poplatků na parkování.
Autor: Jan Hocek, pro iDNES.cz
Za ideálních podmínek nabízí Jizerská magistrála až 250 kilometrů běžkařských tras.
Autor: Jan Hocek, pro iDNES.cz
Jizerskohorská lyžařská magistrála má v u nás nejdelší tradici. Stopy se zde upravují již téměř čtyřicet let od roku 1984.
Autor: Jan Hocek, pro iDNES.cz
Tratě v Jizerských horách jsou vždy upravené současně pro klasiku i bruslení.
Autor: Jan Hocek, pro iDNES.cz