náhledy
Pokud milujete železnici, měli byste se alespoň jednou v životě vydat do Švýcarska. Jakkoli nadšená slova nestačí, to se musí zažít.
Autor: zentralbahn.ch
Rigi. Nejstarší zubačka Evropy jezdí od roku 1871.
Autor: Swiss Travel System
Kokpit. Ve Švýcarsku lze koupit jízdenku i do kabiny strojvůdce.
Autor: zentralbahn.ch
Vlakologie. Curyšský hotel 25hours nabízí unikátní výhled.
Autor: Swiss Travel System
Nádražní časomíry se seřizují každou minutu.
Autor: Swiss Travel System, Shutterstock
Housky jsou spjaté s počátky železnic ve Švýcarsku.
Autor: Petr Čermák
Curyšské hlavní nádraží patří mezi stanicemi s nejhustším provozem na světě. Toto je výhled na kolejiště z Negrelliho pěší lávky.
Autor: Petr Čermák
Curyšský „vlakologický“ hotel 25hours je snem každého obdivovatele železnic.
Autor: Petr Čermák
Curyšské hlavní nádraží patří mezi stanicemi s nejhustším provozem na světě. Toto je výhled na kolejiště z Negrelliho pěší lávky.
Autor: Petr Čermák
Český spací vagon přijíždí do Curychu z Prahy přes Rakousko vždy ráno a vrací se večer. Od prosince přibude další noční spoj z Česka do Švýcarska přes Německo.
Autor: Petr Čermák
Negrelliho lávka nad curyšským nádražím je vítanou zkratkou mezi dvěma částmi města na opačných stranách nádraží a také hitem milovníků železnic.
Autor: Petr Čermák
Přehlídka vlaků v Curychu: zleva TGV, Railjet a švýcarský dvoupatrový vlak intercity.
Autor: Petr Čermák
Vstup do podzemí: perony spojuje se zázemím curyšské hlavní stanice obří nákladní výtah.
Autor: Petr Čermák
Podzemí: Dřív tu bývali zavaleni kufry, ale to odpadlo díky kolečkovým zavazadlům. Dnes tu odbavují převážně jízdní kola.
Autor: Petr Čermák
Zásobování: u této rampy v podzemí curyšského nádraží se střídají náklaďáky desítek obchodníků. Na vykládku mají zpravidla 30 minut.
Autor: Petr Čermák
Vzduchotechnika: odtud se v létě klimatizuje a během zimy topí v objektech curyšského nádraží díky rozdílu teplot v řece venku a uvnitř.
Autor: Petr Čermák
Smysl pro detail: na peronu se momentálně objevuje jakýsi zápach, pracujeme na nápravě a omlouváme se, píše se na červené ceduli v Curychu.
Autor: Petr Čermák
Další výhled z Negrelliho lávky na kolejiště curyšského nádraží, na odjezdu německý rychlovlak ICE do Hamburku.
Autor: Petr Čermák
Zentralbahn, romantická úzkokolejka podél pěti jezer centrálního Švýcarska.
Autor: zentralbahn.ch
Možnost jízdy v kabině strojvůdce patří ke šlágrům Zentralbahn.
Autor: zentralbahn.ch
Zentralbahn, romantická úzkokolejka podél pěti jezer centrálního Švýcarska.
Autor: zentralbahn.ch
Velkolepý příjezd Zentralbahn po viaduktu přes řeku Aare na nádraží Interlaken Ost.
Autor: zentralbahn.ch
Zentralbahn, romantická úzkokolejka podél pěti jezer centrálního Švýcarska.
Autor: zentralbahn.ch
Zentralbahn, romantická úzkokolejka podél pěti jezer centrálního Švýcarska.
Autor: zentralbahn.ch
Možnost jízdy v kabině strojvůdce patří ke šlágrům Zentralbahn.
Autor: Petr Čermák
Rigi: nejstarší zubačka Evropy jezdí od roku 1871.
Autor: Petr Čermák
Rigi: nejstarší zubačka Evropy jezdí od roku 1871, šlágrem je točna u přístaviště parníků ve Vitznau.
Autor: Petr Čermák
Rigi: nejstarší zubačka Evropy jezdí od roku 1871, začínala s párou, ale už desítky let je elektrická a letos na jaře nasadila do pravidelného provozu zbrusu nové vlaky značky Stadler.
Autor: Petr Čermák