náhledy
Palubní průvodčí, letušky, vykonávají před startem spoustu důležitých „rituálů“, kterých si pasažér ani nevšimne.
Autor: Reuters
Dostat se dovnitř, najít své místo a pohodlně se usadit. Ve vzácných případech je však důležitější se dostat z letadla ven co nejrychleji.
Autor: Emirates
Nosná kola jsou navýsost praktickým vynálezem, ale rychlou evakuaci pasažérů činí komplikovanou.
Autor: Tereza Šírová, Technet.cz
Masivní stroje Airbus se dvěma palubami disponují 16 evakuačními klouzačkami.
Autor: Profimedia.cz
Pro každý typ letadla a evakuačního prostoru je designována originální klouzačka. V Boeingu 737 jich bývá osm.
Autor: Wikimedia, Creative Commons
Federální úřad pro letectví (FAA) specifikuje aspekty konstrukce od pevnosti, tepelné odolnosti užité tkaniny, nouzového osvětlení až po maximální dobu nafukování.
Autor: Shutterstock
Rozvinutí a nafouknutí musí proběhnout bez rozdílu úspěšně i za silného větru, v rozmezí teplot od minus 40 do plus 60° C
Autor: Shutterstock
Figuranti pro testování skluzavek se rekrutují jak z vycvičených profesionálů, tak i těch, co s režimem nouzového opuštění kabiny zatím nemají osobní zkušenost.
Autor: Profimedia.cz