Východní konec ranveje 28 je ideálním místem hlavně navečer, kdy tu letadla před kulisou rozzářených světel přistávací plochy přistávají doslova nad hlavou. Při silném větru se odtud nabízí možnost vyfotit startující letadla zepředu.
Autor: Petr Sudik
Nabídek aktivit v okolí letiště je tolik, že jeden den ani nestačí.
Autor: Petr Sudik
Letiště jsou fascinující místa, tady se mísí touha po dálkách, bolest z rozloučení a radost ze shledání i těšení se na blížící se cestu.
Autor: Petr Sudik
Do letadel jsou blázni i Láďa a Eva z Prahy, kteří se na curyšské letiště vydali na doporučení známého pilota.
Autor: Petr Sudik
Do letadel jsou blázni i Láďa a Eva z Prahy, kteří se na curyšské letiště vydali na doporučení známého pilota.
Autor: Petr Sudik
Terasy B a E ročně navštíví 300 tisíc návštěvníků! A to po celý rok…
Autor: Petr Sudik
Terasy B a E ročně navštíví 300 tisíc návštěvníků! A to po celý rok…
Autor: Petr Sudik
Terasy B a E ročně navštíví 300 tisíc návštěvníků! A to po celý rok…
Autor: Petr Sudik
Terasy B a E ročně navštíví 300 tisíc návštěvníků! A to po celý rok…
Autor: Petr Sudik
Východní konec ranveje 28 je ideálním místem hlavně navečer, kdy tu letadla před kulisou rozzářených světel přistávací plochy přistávají doslova nad hlavou. Při silném větru se odtud nabízí možnost vyfotit startující letadla zepředu.
Autor: Petr Sudik
Východní konec ranveje 28 je ideálním místem hlavně navečer, kdy tu letadla před kulisou rozzářených světel přistávací plochy přistávají doslova nad hlavou. Při silném větru se odtud nabízí možnost vyfotit startující letadla zepředu.
Autor: Petr Sudik
Nově předělané spotařské místo Heligrill bylo kvůli rozšíření parkovacích míst posunuto o 50 metrů směrem na západ. Spotery letiště “odškodnilo” novým uměle navršeným 4 metry vysokým “spotařským kopečkem”.
Autor: Petr Sudik
Letiště Curych-Kloten je eldorádem leteckých spoterů. Highligthtem je samozřejmě A 380. Emirates s ním přilétají dvakrát denně, Singapur Airlines jednou.
Autor: Petr Sudik
Letiště Curych-Kloten je eldorádem leteckých spoterů. Highligthtem je samozřejmě A 380. Emirates s ním přilétají dvakrát denně, Singapur Airlines jednou.
Autor: Petr Sudik
Letiště Curych-Kloten je eldorádem leteckých spoterů. Highligthtem je samozřejmě A 380. Emirates s ním přilétají dvakrát denně, Singapur Airlines jednou.
Autor: Petr Sudik
Letiště Curych-Kloten je eldorádem leteckých spoterů. Highligthtem je samozřejmě A 380. Emirates s ním přilétají dvakrát denně, Singapur Airlines jednou.
Autor: Petr Sudik
Letiště Curych-Kloten je eldorádem leteckých spoterů. Highligthtem je samozřejmě A 380. Emirates s ním přilétají dvakrát denně, Singapur Airlines jednou.
Autor: Petr Sudik
Dreamliner společnosti Qatar
Autor: Petr Sudik
Ze severního konce je za dobrého počasí možné spotovat v plné délce jak ranvej 16/34, tak 14/32 včetně Alp v pozadí.
Autor: Petr Sudik
Žádná jiná doprava nezrcadlí blahobyt země tak, jako právě letecká doprava. A ta je sama o sobě obrovským hospodářským odvětvím.
Autor: Petr Sudik
Žádná jiná doprava nezrcadlí blahobyt země tak, jako právě letecká doprava. A ta je sama o sobě obrovským hospodářským odvětvím.
Autor: Petr Sudik
Žádná jiná doprava nezrcadlí blahobyt země tak, jako právě letecká doprava. A ta je sama o sobě obrovským hospodářským odvětvím.
Autor: Petr Sudik
Mini Airport - dětské hřiště na terase B je koncipované jako malé letiště.
Autor: Petr Sudik
Mini Airport - dětské hřiště na terase B je koncipované jako malé letiště.
Autor: Petr Sudik
Stylová restaurace Air v terminálu 2 se skleněnou čelní stěnu směrem na odbavovací plochu.
Autor: Petr Sudik
Stezky vedoucí podél plotu vybaveného “foto-dírami” jsou od ranvejí vzdálené necelých 80 metrů. Blíž už to opravdu nejde.
Autor: Petr Sudik
Mediální dalekohledy dodávají informace k pevným i pohyblivým bodům.
Autor: Petr Sudik
I pro ty nejmenší piloty (pilotky) se na terase B najde vhodný kokpit.
Autor: Petr Sudik
Před terasou B probíhá nejdelší ze tří ranvejí curyšského letiště.
Autor: Petr Sudik
Před terasou B probíhá nejdelší ze tří ranvejí curyšského letiště.
Autor: Petr Sudik
Jak se takový obrovský pták jako A380 vůbec může udržet ve vzduchu? Tuhle otázku si klade každý bez ohledu na to, zda v něm už letěl nebo ne…
Autor: Petr Sudik
V interiéru tématické restaurace Runway 34 čeká kompletní Iljušin 14 a po stranách originální sedačky z Business Class včetně bezpečnostních pásů.
Autor: Petr Sudik
Terasa B je díky bezbariérovému přístupu vhodná i pro vozíčkáře. Světově výjimečná je nejen svou polohou nad odbavovací plochou včetně přídavných ramen přímo nad letadla, ale i svou skvělou infrastrukturou.
Autor: Petr Sudik
Terasa B je díky bezbariérovému přístupu vhodná i pro vozíčkáře. Světově výjimečná je nejen svou polohou nad odbavovací plochou včetně přídavných ramen přímo nad letadla, ale i svou skvělou infrastrukturou.
Autor: Petr Sudik
Letištní areál se dá po sedmnáctikilometrové asfaltové okružní stezce během dvou až tří hodin obejít nebo objet.
Autor: Petr Sudik
Možnost vypůjčit si na letišti kolo a celé ho objet využili Češi Láďa a Eva.
Autor: Petr Sudik
Jedno ze tří spotařských stanovišť na severním konci ranveje 14 a 16.
Autor: Petr Sudik
Švýcarsko je malé národní hospodářství s malým vnitřním trhem. Je tedy závislé na in a exportu a na dobrém napojení na svět - tedy na skvěle fungujícím letišti.
Autor: Petr Sudik
Na terase B s občerstvením, možností k posezení s vlastní svačinkou a dětským hřištěm vybaveným měkkým povrchem pod houpačkami a průlezkami s leteckou tématikou se dá strávit skutečně celý den...
Autor: Petr Sudik
Vy vyrážíte na letiště jen když někam letíte? Curych Airport stojí zato i bez kufru a letenky.
Autor: Petr Sudik
Vy vyrážíte na letiště jen když někam letíte? Curych Airport stojí zato i bez kufru a letenky.
Autor: Petr Sudik
Na mezinárodním letišti jako by člověk byl už jednou nohou ve světě - i bez letenky a kufru…
Autor: Petr Sudik
Po plánovaném dokončení největšího staveniště Švýcarska v roce 2020 bude v čele komplet prosklená “banánově” zakřivená budova obklopena oázou zeleně o ploše 11 fotbalových hřišť.
Autor: Petr Sudik
Zatímco jedni přijíždějí za magickou atmosférou mezinárodního letiště a exotickými cíli na odletové tabuli, jiní zas za nákupy. Klotenské letiště je největším shopping centrem země a jediným, které má otevřeno i v neděli.
Autor: Petr Sudik
Na kerosínové fanatiky čekají kolem areálu gratis parkoviště, stánky rychlého občerstvení a toalety.
Autor: Petr Sudik
Na kerosínové fanatiky čekají kolem areálu gratis parkoviště, stánky rychlého občerstvení a toalety.
Autor: Petr Sudik
Terasa E nabízí panoramatický výhled na ranvej 16/34 a 14 a na parkující dvoupatrové Airbusy A380 Emirates a Singapur Airlines.
Autor: Petr Sudik
Highlightem prohlídky areálu je možnost vystoupit na křižovatce dráhy 10/28- 16/34 jen pár metrů od místa, kde se letouny odlepují od země a jako vítězové nad zemskou přitažlivostí mizí v mracích.
Autor: Petr Sudik
Highlightem prohlídky areálu je možnost vystoupit na křižovatce dráhy 10/28- 16/34 jen pár metrů od místa, kde se letouny odlepují od země a jako vítězové nad zemskou přitažlivostí mizí v mracích.
Autor: Petr Sudik
Tématická restaurace Runway 34 v prostorách bývalého hangáru snoubí gastronomii s fascinací letadel na nejvyšší úrovni. Tady najdete i oblíbené letecké simulátory.
Autor: Petr Sudik
Cestou kolem areálu podél říčky Glatt, lánů obilí a luk na vás čekají nejen stáda ovcí a krav, ale i upravená místa k pikniku a grilování.
Autor: Petr Sudik
Díky skvěle promyšlenému návštěvnickému konceptu plného důmyslných nápadů a skvělé infrastruktuře je curyšské letiště jedním z nejoblíbenějších výletních cílů Švýcarska.
Autor: Petr Sudik
Zatímco jiná letiště se strachem z terorismu postupně mění v nedobytné pevnosti, v Curychu si na letadla můžete skoro sáhnout.
Autor: Petr Sudik
Zatímco jiná letiště se strachem z terorismu postupně mění v nedobytné pevnosti, v Curychu si na letadla můžete skoro sáhnout.
Autor: Petr Sudik
Díky principu odbavování “ve vlnách” je redukováno nejen čekání na další spoj, ale i hektičnost odletů.
Autor: Petr Sudik
Členům spolku “Přátel curyšského letiště” se otevřou dveře i do třídičky kufrů a na odbavovací plochu k letadlům.
Autor: Petr Sudik
Členům spolku “Přátel curyšského letiště” se otevřou dveře i do třídičky kufrů a na odbavovací plochu k letadlům.
Autor: Petr Sudik
Zürich-Kloten Airport je stanovištěm domácích společností Swiss, Edelweiss, Helvetic a záchranářské služby REGA.
Autor: Petr Sudik
Na příchozí pasažéry z terminálu E čeká během jízdy Skymetrem akustické překvapení, a sice zvonění zvonců, bučení krav a tóny alpských rohů...
Autor: Petr Sudik