náhledy
Jen samotný most by přinesl Pelješacu a jeho zakrouceným silničkám katastrofální nápor dopravy. Proto vzniká také 32 kilometrů nových silnic, dva tunely a několik mostů.
Autor: Profimedia.cz
Most spojující pevninu s poloostrovem Pelješac.
Autor: Profimedia.cz
Stavba mostu na chorvatský poloostrov Pelješac
Autor: Profimedia.cz
Nejzásadnější chorvatská stavba 21. století – most spojující pevninu s poloostrovem Pelješac
Autor: Roman Švidrnoch, MF DNES
Když stavba mostu vrcholila, zaměstnávala až 600 dělníků.
Autor: Roman Švidrnoch, MF DNES
Most na poloostrov Pelješac stál celkem 13,5 miliardy eur. Osmdesát pět procent částky financují evropské dotace.
Autor: Profimedia.cz
Stavba mostu na chorvatský poloostrov Pelješac
Autor: Profimedia.cz
Most samotný je zcela dokončený, teď se osazuje značkami a probíhají poslední nátěry.
Autor: Roman Švidrnoch, MF DNES
Jízda po mostě bude zdarma, bez mýta. To je totiž podmínkou všech projektů, na nichž se Evropská unie podílí.
Autor: Profimedia.cz
Most, dlouhý přesně 2 404 metry s maximální výškou 55 metrů, navrhl slovinský konstruktér Marjan Pipenbaher
Autor: Roman Švidrnoch, MF DNES
Na vozovce chybějí jízdní pruhy – přestože je dostatečně široká, v každém směru bude jen jeden plus jeden odstavný. Jezdit se tu bude devadesátkou.
Autor: Roman Švidrnoch, MF DNES
Stavba mostu na chorvatský poloostrov Pelješac
Autor: Profimedia.cz
„Je to nesmírně důležitá stavba, která usnadní motoristům cestu do jižní části Chorvatska a zkrátí čas cesty pro všechny, kdo míří do Dubrovníku a dalších míst Dalmácie,“ říká šéf Chorvatského Chorvatského turistického sdružení.
Autor: Roman Švidrnoch, MF DNES
Nový most propojí území státu v jeden celek – nebude už nutné při cestě na jih projíždět zhruba desetikilometrovým územím Bosny a Hercegoviny.
Autor: Roman Švidrnoch, MF DNES
trasa do západní a severní části Pelješace, kde je většina kempů na poloostrově, se proti cestě přes Neum a Ston zkrátí o více než padesát kilometrů.
Autor: Roman Švidrnoch, MF DNES