Heligon 414.096 na Kolešovce 5.září 2020 na vjezdu do stanice Kněževes
Jiří Holomel
Kafemlejnek 310.072 na Bezdružickém parním létě v srpnu 2010
Jiří Holomel
556 0506 v Lužné u Rakovníka
Jan Jeřábek
556 0271 v Lužné u Rakovníka
Jan Jeřábek
498 022 v Lužné u Rakovníka
Jan Jeřábek
464 044 v Lužné u Rakovníka
Jan Jeřábek
387 043 v Lužné u Rakovníka
Jan Jeřábek
477 043 v Lužné u Rakovníka
Jan Jeřábek
317.053 ve skanzenu Hněvkov
Jan Jeřábek
314 303 v Olomouci
Jan Jeřábek
375.007 + 821.039 - Technické muzeum Praha (7.11.2021)
Libor Urban
Parní lokomotiva 62005 z roku 1949 projíždí po Glenfinnanském viaduktu ve Skotsku, který je známý z filmů o Harrym Potterovi. Vyfoceno 14.7.2013.
Pavel Dvořák
Parní vlak složený z lokomotivy 475.179 (Šlechtična) a vozů Ce (Rybáky) v rámci Mikulášského vlaku 1.12.2019 projíždí po smíchovském Semmeringu.
Pavel Dvořák
Technické muzeum Praha - Frigo na mašině
Libor Urban
Muzeum Lužná
Libor Urban
Muzeum Lužná
Libor Urban
Muzeum Lužná
Libor Urban
Muzeum Lužná
Libor Urban
Muzeum Lužná
Libor Urban
Muzeum Lužná
Libor Urban
Přejezd Hovorčovice
Libor Urban
Přejezd Měšice
Libor Urban
Pod mostem Průmyslová
Libor Urban
Archivní snímek dnes již neexistující točny ve Vejprtech, datum a název akce neznám, vím jen, že to byla devadesátá léta. Sken vlastní fotografie.
Petr Palenčar
Muzeum Lužná u Rakovníka rok 2021
Petr Palenčar
Stanice Vejprty (rok 2017)
Petr Palenčar
Zvláštní vlak u příležitosti 150 let železnice Most–Chomutov 3.10.2020
Petr Palenčar
Parní vlak ve stanici Albeř (22.09.2018)
Luboš Dejmek
Parní vlak ve stanici Albeř (08.05.2021)
Luboš Dejmek
Odbočka Parník – Dlouhá Třebová. Sobotní mlhavé ráno (14.9.2016) s parním vlakem vytvořilo krásnou podzimní idylku.
Pavel Renza
Odbočka Parník – Dlouhá Třebová. Parní vláček 423.009 na estakádě při víkendové jízdě. Snímek byl pořízen v sobotu 29.8.2015.
Pavel Renza
Odbočka Parník – Dlouhá Třebová. Parní vláček 423.009 na estakádě při víkendové jízdě. Snímek byl pořízen v sobotu 29.8.2015.
Pavel Renza
Parní lokomotivy U37 byly typickými stroji tuzemských úzkokolejek. Stroj s číslem 002 byl vyroben již v roce 1898, pouhý rok po zprovoznění dráhy do Nové Bystřice. Na snímku z 5.7.2021 projíždí po této trati mezi Střížovicemi a Kunžakem.
Matěj Kaloč
Na jindřichohradeckých úzkokolejkách je parní provoz po celé léto každodenní záležitostí. V červenci 2021 ho obstarávala Krausska U37.002 a na snímku před zastávkou Jindříš projíždí kolem ochranné zdi bývalé střelnice (5.7.2021).
Matěj Kaloč
Valašskomeziříčský bejček 423.041 stoupá 16. října 2021 od zastávky v Ženklavě vstříc Štramberku. Studénecko-štramberská trať tehdy slavila 140 let provozu.
Matěj Kaloč
Při ukončení sezóny 2021 muzea Českých drah v Lužné u Rakovníka vyjel na podzimní projížďku Heligón 414 096.
Jan Volný
Jediná parní lokomotiva typu 464 202 "Rosnička“ v České republice při nostalgické jízdě v Olomouci-Řepčíně dne 19. března 2022 u příležitosti otevření olomouckého depa historických lokomotiv.
Alexander Mencl
Jindřichohradecká úzkokolejka (27.6.2020)
Zichová Anna
Lužná u Rakovníka (14.8.2021)
Veronika Zichová
Lužná u Rakovníka (14.8.2021)
Veronika Zichová
Lužná u Rakovníka (14.8.2021)
Veronika Zichová
Jméno železniční stanice Goathland, která leží na muzejní North Yorkshire Moor Railway asi neznáte, ale budete jistě znát stanici Hogwarts. A právě zde byly natáčeny záběry pro film o Harry Potterovi.
Pavel Randák
Nejrychlejší parní lokomotivou byla Mallard společnosti LNER, která dosáhla v roce 1938 rychlosti 126 mph (přes 200 km/h). Pocházela ze série strojů třídy A4. Její sesterská lokomotiva byla na počest konstruktéra pojmenována Sir Nigel Gresley.
Pavel Randák
V rumunské Bukovině lze ještě narazit na zbytky lesních úzkokolejek s parním provozem. A na nich jezdí lokomotivy s rokem výroby 1984. Tato je v obci Moldovita.
Pavel Randák
Křížení dvou nostalgických vlaků (velký Bejček a Kremák) na Kolešovce
Petr Zdobinský
Souběžná jízda zeleného Antonu a Albatrosa na trati Kysak–Košice
Petr Zdobinský
Drážďany. Zbrojení na železničním festivalu
Petr Zdobinský
Dráha v údolí Přísečnice–Sasko (nádraží Steinbach)
Petr Zdobinský
Pancéřový vlak Hurban. Jeden ze tří legendárních pancéřových vlaků (Hurban, Štefánik, Masaryk), které se zapojily do partyzánských bojů v Slovenském národním povstání v roce 1944. Lokomotiva je opancéřovaná kotlovým plechem, řazená mezi dvěma tankovými vozy. Vlak je umístěn v parku pod gotickým hradem ve městě Zvolen (19.3.2022).
Lujza Reková
Žitavská úzkokolejka u Bertsdorfu
Jan Váca
Papoušek v Trnovanech (podzim 2021)
Martin ???
Rosnička 464.202 jela dne 5.9.2021 s rychlíkem v rámci regionálního dne železnice v Trutnově. Fotografie pochází z českoskalického záhlaví žst. Jaroměř.
Jaroslav Kubík
Památka na lesní železnici, která byla v provozu v letech 1907 až 1975 na trase Víglaš–Kyslinky na středním Slovensku. Parní lokomotiva U17548. Vlak je součástí dětského venkovního hřiště v obci Víglaš. Vyfoceno 19.3.2022.
Lujza Reková
Památka na lesní železnici, která byla v provozu v letech 1907 až 1975 na trase Víglaš–Kyslinky na středním Slovensku. Parní lokomotiva U17548. Vlak je součástí dětského venkovního hřiště v obci Víglaš. Vyfoceno 19.3.2022.
Lujza Reková
Památka na lesní železnici, která byla v provozu v letech 1907 až 1975 na trase Víglaš–Kyslinky na středním Slovensku. Parní lokomotiva U17548. Vlak je součástí dětského venkovního hřiště v obci Víglaš. Vyfoceno 19.3.2022.
Lujza Reková
Trať Vrútky–Zvolen. Fotografie pořízena u Trnavé Hory
Hana Obracaníková
Trať Vrútky – Hronská Dúbrava, Fotografie pořízena u Trnavé Hory
Hana Obracaníková
Jöhstadt, koncová stanice úzkorozchodné dráhy Presnitztalbahn, leží kousek za českými hranicemi. Počátkem 80. let tam panoval ještě čilý dopravní ruch, na podvalnících se dopravovaly nákladní vozy. Za pár let byly trať snesena a následně, po pádu Berlínské zdi znovu obnovena, avšak ne v původní délce. Tyhle fotky jsou ale z léta 1980, takže vše je autentické. Lokomotiva na snímku je Meyerovy konstrukce. Pro lepší průjezd ostrými oblouky jsou dva parní stroje uloženy v otočných dvounápravových podvozcích.
Pavel Randák
Jöhstadt, koncová stanice úzkorozchodné dráhy Presnitztalbahn, leží kousek za českými hranicemi. Počátkem 80. let tam panoval ještě čilý dopravní ruch, na podvalnících se dopravovaly nákladní vozy. Za pár let byly trať snesena a následně, po pádu Berlínské zdi znovu obnovena, avšak ne v původní délce. Tyhle fotky jsou ale z léta 1980, takže vše je autentické. Lokomotiva na snímku je Meyerovy konstrukce. Pro lepší průjezd ostrými oblouky jsou dva parní stroje uloženy v otočných dvounápravových podvozcích.