náhledy
Grafik Martin Hrabánek hodnotí billboard KSČM: V návrhu je jen tolik textu, kolik formát unese. Nejjasnější informační hodnotu však nese jen datum voleb. Tři slova vedle se na začátku zdají jako věta, ale když narazíte na třetí slovo, tak věta začíná postrádat gramatiku i smysl. A tak usuzuji, že jde o samostatná slova, která, i když přesně vím, co znamenají, tak nevím, co mi jimi chce tento plakát říct. Jistota čeho? Práce? Bezpečí koho a před čím?
Autor: Petr Lundák, MF DNES
Grafik Martin Hrabánek hodnotí billboard hnutí Změna 2020: Aby billboard uspěl, neměl by spíše říkat, proč bych měl volit inženýra Mrvku? Místo toho billboard říká, že cesta ke změně je pouze na mě. Dává to smysl? Ani nevím, zda mám přičíst body za autentičnost výrazu, nebo ubrat za nepříliš optimistický výraz v obličeji. Jsem tu – to je vlastně celé sdělení billboardu.
Autor: Petr Lundák, MF DNES
Grafik Martin Hrabánek hodnotí billboard KDU-ČSL: Pokud má být z tohoto návrhu jasné, že tito dva pánové tvoří tým, pak by tomu fotografie mohla být lépe přizpůsobena. Pohledy sice směřují správně na sdělení, ale postavení těl se mi zdá, i vzhledem ke kontextu umístění billboardu za křovím, trochu nešťastné. Čitelnosti billboardu by určitě prospělo pár úprav. Chybí zde například dobrý kontrast písma s pozadím.
Autor: Petr Lundák, MF DNES
Grafik Martin Hrabánek hodnotí billboard SPD: JIHOČESKÝ KRAJ NA 1. MÍSTĚ. To bude asi důležité, protože je to kapitálkami, kurzívou a ještě navíc červeným písmem. Přesně ve formě, ve které chodí ty nejméně oblíbené e-maily. Je to skoro až typografický zločin. Není to příjemný ani jednoduchý formát pro čtení. Každopádně je dobře, že je na 1. místě. Ale netuším v čem? Za co? Nebo jak? A kdo to vůbec říká?
Autor: Petr Lundák, MF DNES
Grafik Martin Hrabánek hodnotí billboard hnutí Jihočeši 2012: Tomuto billboardu nejvíce ubírá fakt, že je toho na něm opravdu hodně. Budou mít lidé čas si billboard vůbec přečíst celý? A stihnou se v něm orientovat? Cestující v autě nemají šanci, chodci možná. Ani grafika moc nepomáhá říct, na jaké informace se mám soustředit jako první. Chybí tomu jednoduchost a přehlednost, celkově je to takový trochu geometrický guláš.
Autor: Petr Lundák, MF DNES
Grafik Martin Hrabánek hodnotí billboard Trikolory: Trikolora používající čtyři barvy. Je tohle normální? Možná mám jen normální deformaci, ale pro mě je to normální nekonzistence. Bohužel se ty barvy ani moc příjemně nedoplňují. Trochu nenormální je, že ani tolik barev nestačilo k tomu, aby byl text vedle stužky čitelný.
Autor: Petr Lundák, MF DNES
Grafik Martin Hrabánek hodnotí billboard ČSSD: Pokud nejste model(ka), tak není vždy jednoduché udělat přirozenou fotografii. Tady se to ale povedlo a tato fotka na mě ze všech billboardů kandidátů působí nejpřirozeněji a sbírá tak body za autentičnost. Co ale rozhodně není dobré, je barevný kontrast oranžových textů na bílém pozadí. Přitom stačilo pro zlepšení velmi málo. Nápis má kontrast 2,9 na stupnici od 1 do 21, kdy k dobré čitelnosti stačí alespoň 4,5 bodu.
Autor: Petr Lundák, MF DNES
Grafik Martin Hrabánek hodnotí billboard hnutí ANO: Pominu-li diskutabilní tečku v počtu nových stromů, tak tady moc prostoru pro chybu není. Přesto je číslovka namáčknuta velmi hraničně k hornímu okraji plochy. Možná kdyby se nemuselo tolik zdůrazňovat, že ty stromy jsou „NOVÉ“, tak by vznikl prostor, který by dal návrhu trochu více nadechnout.
Autor: Petr Lundák, MF DNES
Grafik Martin Hrabánek hodnotí billboard ODS: Z pohledu funkčnosti útočí tento billboard na nejlepší příčky. I když celkové jednoduchosti hází klacky pod nohy poměrně dlouhý text. Překvapuje mě poloprůhledné logo. V takovéto grafice by měly být jen prvky, které jsou dobře čitelné. Nikdo jiný nedává takový důraz na obličej jako MUDr. Kuba. Fotografie je velmi povedená. Její styl se mi ale trochu kryje se stylem fotek, který používá ANO. Bílé pozadí, bílá košile, jasné rysy, vytažená zřetelnost fotky.
Autor: Petr Lundák, MF DNES