náhledy
Pomocí malých hydraulických lisů se jednotlivá pole přetočila o 180°.
Autor: Vladan Michalík
Stavba mostu začala v roce 1899 a byla dokončena v roce 1901, výška byla přibližně 47 metrů. V roce 1963 bylo údolí zatopeno přehradou Hracholusky a výška mostu tak klesla na 37 metrů.
Autor: Vladan Michalík
Stávající stav mostu – pohled zleva
Autor: Archiv ČKAIT
Korozně oslabený úhelník stěny chodníku
Autor: Archiv ČKAIT
Stávající stav mostu, který lidé používali k přechodu nad řekou.
Autor: Archiv ČKAIT
Pohled na železniční most po rekonstrukci – vizualizace
Autor: Archiv ČKAIT
Prostorový model jednoho pole ve větrném tunelu
Autor: Archiv ČKAIT
Prostorový model jednoho z mostních polí vystavený tlaku větru ve větrném tunelu
Autor: Archiv ČKAIT
Kolem spodní stavby se muselo vybudovat lešení pro opravu a zesílení kamenných opěr a pilířů.
Autor: Vladan Michalík
Každé ze tří polí se namontovalo na předpolí, pomocí speciálního rámu se pak na teflonech v obrácené poloze břichem vzhůru vysunulo nad místo trvalého usazení.
Autor: Vladan Michalík
Oprava mostu byla dokončena v dubnu 2019.
Autor: Vladan Michalík
Pomocí malých hydraulických lisů se jednotlivá pole přetočila o 180°.
Autor: Vladan Michalík
Na rekonstrukci se pracovalo téměř za jakéhokoliv počasí.
Autor: Vladan Michalík
Každý ze tří dílů nové nosné ocelové konstrukce mostu stavbaři spojili se starou konstrukcí a pomocí malých hydraulických lisů přetočili o 180° do finální polohy.
Autor: Vladan Michalík
Detail otáčení staré a nové konstrukce mostního pole
Autor: Vladan Michalík
Otáčení staré a nové konstrukce mostního pole
Autor: Vladan Michalík
Každé ze tří polí se namontovalo na předpolí, pomocí speciálního rámu se pak na teflonech v obrácené poloze břichem vzhůru vysunulo nad místo trvalého usazení.
Autor: Vladan Michalík
Každé ze tří polí se namontovalo na předpolí, pomocí speciálního rámu se pak na teflonech v obrácené poloze břichem vzhůru vysunulo nad místo trvalého usazení.
Autor: Vladan Michalík
Detail konstrukce jednoho z polí
Autor: Vladan Michalík
Úspěšná zatěžovací zkouška proběhla projetím tří lokomotiv řady T 679.1 (781), přezdívaných Sergej 27. dubna 2019.
Autor: Vladan Michalík
Lávka kopíruje zakřivení hlavního nosníku mostu, působí tak nevšedně a přechod přes ni přináší mnohým návštěvníkům adrenalinový zážitek.
Autor: Vladan Michalík
Lávka kopíruje zakřivení hlavního nosníku mostu, působí tak nevšedně a přechod přes ni přináší mnohým návštěvníkům adrenalinový zážitek. Zábradlí je ze síťoviny s lankem napnutým do ocelových rámů.
Autor: Vladan Michalík
Lávka kopíruje zakřivení hlavního nosníku mostu, působí tak nevšedně a přechod přes ni přináší mnohým návštěvníkům adrenalinový zážitek. Zábradlí je ze síťoviny s lankem napnutým do ocelových rámů.
Autor: Vladan Michalík
Pomocí malých hydraulických lisů se jednotlivá pole přetočila o 180°.
Autor: Vladan Michalík
Nově navržená konstrukce mostu je podobná původní, rozpětí polí je 57 metrů a šířka 3,6 metru.
Autor: Vladan Michalík
Detail prokorodovaného dolního příčného ztužení v příhradě
Autor: Archiv ČKAIT