náhledy
Nuselský most v Praze má délku 485 metrů, šířku 26 metrů a světlou výšku 42 metrů.
Autor: Radek Cihla, MAFRA
Nuselský most se pro dopravo otevřel 22. února 1973.
Autor: Jiří Benák, iDNES.cz
Přes Nuselský most denně přejede kolem 160 tisíc aut.
Autor: Aleš Berný, iDNES.cz
Most byl postavený v roce 1973 na základě vize Stanislava Bechyně, profesora ČVUT, který je považován za zakladatele betonového stavitelství.
Autor: Profimedia.cz
Významnou technickou památkou je nepřehlédnutelný Nuselský most.
Autor: Profimedia.cz
Most byl postavený v roce 1973 na základě vize Stanislava Bechyně, profesora ČVUT, který je považován za zakladatele betonového stavitelství.
Autor: Jakub Skokan, Martin Tůma / BoysPlayNice
Nuselský most s Kongresovým centrem v Praze
Autor: Petr Topič, MAFRA
Nuselský most
Autor: Jiří Benák, iDNES.cz
Ing Jan Vítek v únoru 2023 při otevření výstavy Příběh Nuselského mostu, která potrvá až do 3. března v budově Městského úřadu Prahy 2 na nám. Míru.
Autor: Archiv ČKAIT
Stavba Nuselského mostu
Autor: NTM
Tak v roce 1968 rostly zárodky pilířů.
Autor: DPP
Stavba Nuselského mostu v roce 1969
Autor: ČTK
Stavba Nuselského mostu v roce 1969
Autor: ČTK
Stavba Nuselského mostu v roce 1969
Autor: ČTK
Už v roce 1970 se na ještě rozestavěné mostovce mohla konat proslulá zatěžkávací zkouška. Do Prahy dorazilo 66 tanků z rakovnického pluku. O další zkoušku se postaraly raketové motory.
Autor: Archiv DPP, Metro.cz
V roce 1968 se myšlenka podpovrchové dopravy změnila v metro. Na snímku vidíte rozestavěný most ze zmíněného roku. Vznikal nakonec na návrh architektů z Projektového ústavu dopravních a inženýrských staveb Vojtěcha Michálka, Stanislava Hubičky a Svatopluka Kobra.
Autor: Archiv DPP, Metro.cz
Práce v tubusu mostu
Autor: Archiv DPP
Dynamické zkoušky Nuselského mostu z dubna 1974. Most rozkmitaly impulsní raketové motory. Ve druhé části zkoušky rozkmitaly most mechanické budiče na principu nevyvážené hmoty. Při třetí zkoušce vedle sebe pojížděly až čtyři naložené Tatry T 148.
Autor: Archiv DPP
V knize Jana a Ondřeje Fischerových Pražské mosty, vydané v roce 1985, je i tento snímek L. Durase, který zachytil odpalování raket při dynamické zatěžovací zkoušce Nuselského mostu v dubnu 1974
Autor: Archiv DP Praha
Stavba první trasy metra se neobešla bez komplikací. Za pochodu se měnila koncepce podpovrchové tramvaje na metro, ve stanici Mládežnická uvolnil vydatný déšť mohutný sesuv. Nuselský most testovaly raketové motory i soupravy s pytli cementu. Přesto metro zahájilo provoz včas.
Autor: Archiv DPP
Dvoukolejný úsek trasy metra C na Nuselském mostě
Autor: Jakub Vrána, iDNES.cz
Hasiči ve spolupráci s TSK zabezpečují plechové pláty na Nuselském mostě, které se vlivem silného větru částečně uvolnily.
Autor: Jiří Meixner, iDNES.cz
Muž chtěl skočit z Nuselského mostu (25.8.2015).
Autor: HZS hl. m. Prahy
Architekt Nuselského mostu Stanislav Hubička v diskusním pořadu Rozstřel. (14. listopadu 2017)
Autor: Michal Šula, MAFRA
Architekt Nuselského mostu Stanislav Hubička v diskusním pořadu Rozstřel. (14. listopadu 2017)
Autor: Michal Šula, MAFRA
160 let pravidelného veřejného osvětlení v Praze - Nuselský most a kostel Panny Marie a svatého Karla Velikého na Karlově
Autor: Rosťa Jančar, Technet.cz
Zkusili jste se třeba někdy podívat z Nuselského mostu dolů na čtvrť pod sebou? Uvidíte čtverce činžovních domů seřazené vedle sebe jako kostky obří stavebnice, v každém čtverečku zelený polštář dvora.
Autor: Michal Sváček, MAFRA
Nový volnočasový prostor pod Nuselským mostem
Autor: Jakub Stadler, MAFRA
Nový volnočasový prostor pod Nuselským mostem
Autor: Jakub Stadler, MAFRA
V soutěži na stavbu Nuselského mostu v letech 1926–1927 navrhlo trio architektů Demel, Pešánek, Holman umístit do prosklených mostních pilířů velkokapacitní záchytné garáže.
Autor: repro nakladatelství Paseka-Český mrakodrap