V zimě musí odolat lanovka rychlostem větru až 215 km/h (v něm samozřejmě nemůže být v provozu) i silné námraze,
Autor: Archiv ČKAIT
Přední část horní stanice získala novou ocelovou konstrukci, která vytváří tuhý celek schopný odolávat i extrémním povětrnostním podmínkám.
Autor: Archiv ČKAIT
Přední část horní stanice získala novou ocelovou konstrukci, která vytváří tuhý celek schopný odolávat i extrémním povětrnostním podmínkám.
Autor: Archiv ČKAIT
Horní stanice je umístěna v 1. zóně ochrany CHKÚ KRNAP v těžko přístupném terénu.
Autor: Archiv ČKAIT
Horní stanice je umístěna v 1. zóně ochrany CHKÚ KRNAP v těžko přístupném terénu.
Autor: Archiv ČKAIT
Lanovka smí přepravit jen 250 osob za hodinu, aby provoz na vrcholu Sněžky nebyl ochromen.
Autor: Archiv ČKAIT
Lanovka smí přepravit jen 250 osob za hodinu, aby provoz na vrcholu Sněžky nebyl ochromen.
Autor: Archiv ČKAIT
Dolní stanice je zcela nová, lanovka byla posunutá dokonce o 150 m přes řeku Úpu až na její pravý břeh.
Autor: Archiv ČKAIT
Nová lanovka se začala stavět v roce 2011. .
Autor: Archiv ČKAIT
Materiál na stavbu musely dopravovat vrtulníky.
Autor: Archiv ČKAIT
Vrtulníky převážely materiál ve speciálních vacích.
Autor: Archiv ČKAIT
Těžká technika na vrchol Sněžky nemohla.
Autor: Archiv ČKAIT
Stavební firma se mohla odchýlit jen jeden metr do každé strany, aby nezasáhla do kosodřeviny.
Autor: Archiv ČKAIT
Mezistanice byla kompletně zbouraná a na jejím místě postavená nová budova, ovšem velikostně stejně velká jako původní.
Autor: Archiv ČKAIT
Na částečně stávajících základech se postavila nová stavba.
Autor: Archiv ČKAIT
Stavba mohla probíhat prakticky jen tři měsíce v roce kvůli počasí a zákazu letu vrtulníků.
Autor: Archiv ČKAIT
Velká pozornost se věnovala i úpravě okolí nových stanic.
Autor: Archiv ČKAIT
Stroje se použily hlavně v místech dolní stanice.
Autor: Archiv ČKAIT
Přesun materiálů ve speciálních pytlích měly na starost vrtulníky.
Autor: Archiv ČKAIT
Lanovka a její stavby se musejí vypořádat s námrazou i silným větrem, pokud ten přesáhne 60 km/h, lanovka nejezdí.
Autor: Archiv ČKAIT
Těžká technika na vrchol Sněžky nemohla.
Autor: Archiv ČKAIT
Horní stanice byla z větší části zbouraná a postavená nová.
Autor: Archiv ČKAIT
Stavba nahradila původní lanovku z roku 1949.
Autor: Archiv ČKAIT
Mezistanice byla kompletně zbouraná a na jejím místě postavená nová budova, ovšem velikostně stejně velká jako původní.
Autor: Archiv ČKAIT
Dolní stanice je zcela nová.
Autor: Archiv ČKAIT
Mezistanice byla kompletně zbouraná a na jejím místě postavená nová budova, ovšem velikostně stejně velká jako původní.
Autor: Archiv ČKAIT
Stavba mohla probíhat prakticky jen tři měsíce v roce kvůli počasí a zákazu letu vrtulníků.
Autor: Archiv ČKAIT
Staré betonové patky sloupů musely pryč...
Autor: Archiv ČKAIT
Příprava pro nové patky sloupů
Autor: Archiv ČKAIT
Stavba mohla probíhat prakticky jen tři měsíce v roce.
Autor: Archiv ČKAIT
Stavby lanovky na Sněžku jsou vystaveny silným námrazám, proto se nesmí nic podcenit.
Autor: Archiv ČKAIT
Stavba lanovky trvala přibližně dva a půl roku.
Autor: Archiv ČKAIT
Stavba mohla probíhat prakticky jen tři měsíce v roce kvůli počasí a zákazu letu vrtulníků.
Autor: Archiv ČKAIT
Stavba lanovky trvala přibližně dva a půl roku.
Autor: Archiv ČKAIT
Stavba mohla probíhat prakticky jen tři měsíce v roce kvůli počasí a zákazu letu vrtulníků.
Autor: Archiv ČKAIT
Stavby lanovky na Sněžku jsou vystaveny silným námrazám, proto se nesmí nic podcenit.
Autor: Archiv ČKAIT
Díky lanovce si mohou návštěvníci Krkonoš dopřát takový pohled.
Autor: Archiv ČKAIT
Stavba mezistanice
Autor: Archiv ČKAIT
Stroje se použily hlavně v místech dolní stanice.
Autor: Archiv ČKAIT
Technologie lanové dráhy je kompletně nová.
Autor: Archiv ČKAIT
Technologie lanové dráhy je kompletně nová.
Autor: Archiv ČKAIT
Technologie lanové dráhy je kompletně nová.
Autor: Archiv ČKAIT
Nové sloupy jsou robustnější než předchozí.
Autor: Archiv ČKAIT
Stavba lanovky trvala přibližně dva a půl roku.
Autor: Archiv ČKAIT
Nové kabinky přezdívané gondoly jsou určené pro čtyři cestující.
Autor: Archiv ČKAIT