Před poslední rekonstrukcí měl Dům U Kamenného zvonu hladkou novobarokní fasádu jako Týnská škola vedle, obyčejná okna a barokní štít. Odhalením původní podoby se vyloupla i postupná zástavba centra.
Jiří Podrazil
Zvon, podle kterého získal dům své jméno, se na domě objevil až o dvě století později jako domovní znamení, ale přesně odpovídá zvonům ze začátku 14. století.
Jiří Podrazil
Zvon, podle kterého získal dům své jméno, se na domě objevil až o dvě století později jako domovní znamení, ale přesně odpovídá zvonům ze začátku 14. století.
Jiří Podrazil
Zvon, podle kterého získal dům své jméno, se na domě objevil až o dvě století později jako domovní znamení, ale přesně odpovídá zvonům ze začátku 14. století.
Jiří Podrazil
Na původní gotické fasádě jsou patrné osekané ozdoby z opuky – zejména nad nikami a lomenými vimperky nad okny.
Jiří Podrazil
Románské sklepení se zpřístupňuje při výjimečných akcích, například během festivalu Open House.
Jiří Podrazil
Jeho různé úrovně ukazují postupnou výstavbu domu. Podlaha je přesnou replikou původního typu a vzoru skládaných oblázků.
Jiří Podrazil
Dům U Kamenného zvonu názorně ukazuje podobu bydlení ve 14. století. V patře je soukromá oratoř se schránkami na relikvie, které Eliška Přemyslovna sbírala.
Jiří Podrazil
Dům zároveň nabízí jedinečné kulisy pro moderní umění.
Jiří Podrazil
Pokud zde opravdu sídlil král, je pravděpodobné, že v sále v prvním patře zasedal Královský soudní dvůr. Pod okny s kružbami jsou patrna původní kamenná sedátka. Dřevěný plochý strop místnost zateploval a prosvětloval. Dnes se v sále konají výstavy, příčkami lze jeho podobu variovat dle aktuální instalace.
Jiří Podrazil
Stopy původní výmalby posloužily jako vodítko při rekonstrukci tohoto renesančního skvostu ve vstupním sále do expozice v druhém patře. Je to jediný dochovaný zdobený strop v objektu.
Jiří Podrazil
Elegantní schodiště spojuje všechna patra místo zamýšleného výtahu, který však nedovolil památkový úřad. U paty si všimněte původního gotického portálu.
Jiří Podrazil
Ač dům stojí přímo na Staroměstském náměstí v těsném sousedství paláce Kinských, sloužil mnoho staletí jako obytný nájemní dům.
Jiří Podrazil
V období baroka komfort bydlení zvýšila přístavba pavlačí s venkovním sociálním zařízením. Ozdobné barokní nosníky pod pavlačí se staly natolik výrazným prvkem, že zůstaly i po regotizující rekonstrukci.
Jiří Podrazil
Baroko bývalo buclaté a barevné a reminiscencí na barokní epochu domu zůstaly pavlače s masivními oblými nosníky ve dvoře.