iDNES.cz
☰
zpátky na článek
<
1
/
X
>
Šéf týmu H2O Brno Petr Hemerka se svým závodním klenotem třídy F500.
Pavel Stančík
Vodní formule třídy F500 se za pár sekund řítí až dvousetkilometrovou rychlostí.
Pavel Stančík
Katamarán třídy F500 mohli novináři obdivovat pouze na břehu, řídit tohle žihadlo mohou jen ti nejostřílenější piloti.
Pavel Stančík
Katamarán třídy F500, neboli vodní formuli, pohání speciálně sestavený čtyřválcový motor.
Pavel Stančík
Navléct záchrannou vestu, nasadit helmu a může se nasednout do člunu.
Pavel Stančík
Nejdřív na kolena, potom na břicho. Právě v téhle poloze se závodní motorový člun třídy OSY400 ovládá.
Pavel Stančík
Motor vodního závodního kluzáku nahazují chlapi ze břehu.
Pavel Stančík
Stačí lehké zmáčknutí plynu a motorový člun OSY400 vyletí jako raketa. Alespoň tak to připadá zelenáči uvnitř.
Pavel Stančík
Podle odhadu znalce může člun OSY400 bez závodní vrtule dosáhnout rychlosti zhruba 70 kilometrů v hodině.
Pavel Stančík
Po krátké, ale silné adrenalinové náloži míří člun zpět k molu.
Pavel Stančík
Do kokpitu vodní formule třídy F500 se pilot sotva vleze.
Pavel Stančík
Související články
Adrenalin na vodě: milionový špás a pilot schopný obětovat ledvinu
Soud zrušil vyhlášku Brna, která vyháněla z přehrady motorové čluny
Bouře potopila loď plující na Nových Mlýnech, posádka se zachránila
V kůži pilota eco rally: jízdu řídí aplikace, sekundová odchylka už je hodně