František Šťastný na stupních vítězů s Giacomem Agostinim a Heinzem Rösnerem. Český jezdec startoval i ve třídách do 250 ccm a do 500 ccm. V obou případech nedokončil kvůli technické závadě. Ve slabší třídě kvůli uvolněné kapotáži, v pětistovkách už ono „novorozeně“ skutečně nevydrželo.
Archiv Automotoklubu Masarykův okruh
Ve dvěstěpadesátkách na sebe upozornil slušným osmým místem čtyřiadvacetiletý Bohumil Staša na ČZ.
Archiv Automotoklubu Masarykův okruh
Bill Ivy navzdory bolestivému zranění nastoupil do závodu dvěstěpadesátek. V boji o mistrovský titul měl před Brnem jen čtyřbodový náskok před Philem Readem a za každou cenu chtěl startovat. Nakonec dojel druhý, na stupně vítězů ho ale nesli pořadatelé. A titul nakonec také nezískal. Po posledním závodu měli oba sokové stejný počet bodů, ve prospěch Reada rozhodl celkový čas závodů. Ivy pak od Yamahy odešel.
Archiv Automotoklubu Masarykův okruh
Poškozená Yamaha Billa Ivyho po pádu v závodu do 125 ccm v úseku Kamenolom. Ivy do té doby bojoval o vítězství s týmovým kolegou Philem Readem, po pádu ale skončil na ošetřovně Červeného kříže a závod pro něj skončil. Překvapivě se ale vrátil ve dvěstěpadesátkách, kde mu šlo o titul.
Archiv Automotoklubu Masarykův okruh
Ve čtvrtém kole závodu do 350 ccm ještě všichni věřili, že se schyluje k velkému souboji mezi Giacomem Agostinim na MV Augusta a východoněmeckým Heinzem Rösnerem na MZ. Na tomto snímku dokonce Rösner před Agostinim vede. Pak se ale Ital dostal do čela a svému soupeři začal nadělovat až deset vteřin na jedno kolo.
Archiv Automotoklubu Masarykův okruh
František Šťastný příliš soubojů nesvedl. Během prvních dvou kol se propracoval na třetí místo a nikým neohrožován na něm také dojel. Výsledek, ve který málokdo věřil, ale všichni v něj doufali, pomohl silničnímu závodnímu programu Jawy ještě na čas obhájit svoji existenci. Atmosféra mezi Šťastným a šéfkonstruktérem Křivkou však byla už tehdy napjatá.
Archiv Automotoklubu Masarykův okruh