Giacomo Agostini se startovním číslem 2 se hned na startu pětistovek „poťukal“ se svým týmovým kolegou na Yamaze, Francouzem Patrickem Ponsem. Vlevo od nich na motorku dosedá Bonera, s osmnáctkou je v pozadí Španěl Palomo.
Archiv Automotoklubu Masarykův okruh
Peter Baláž startoval v pětistovkách i dvěstěpadesátkách na soukromém stroji značky Yamaha, v obou závodech skončil patnáctý. Fotografie pochází z pátečního druhého tréninku, v pozadí za československou legendou jede Jack Findlay.
Archiv Automotoklubu Masarykův okruh
Bohumil Staša dojel na tovární Jawě 250 v čase 51:48,7. To stačilo v silné konkurenci a na nepříliš konkurenceschopném stroji jen na osmnácté místo.
Archiv Automotoklubu Masarykův okruh
Gianfranco Bonera byl v sezoně 1974 považovaný za obrovský talent a mluvilo se o něm jako o nástupci Giacoma Agostiniho. Titulu už se ale nikdy nepřiblížil víc než právě v roce 1974, kdy skončil druhý za Philem Readem.
Archiv Automotoklubu Masarykův okruh
Phil Read na MV Augustě zvítězil v závodu před Italem Bonerou, který díky neuvěřitelně rychlému finiši předjel Fina Länsivuoriho. Právě při této stíhací jízdě pokořil Bonera jen den starý Readův absolutní rekord Masarykova okruhu.
Archiv Automotoklubu Masarykův okruh
V roce 1974 se naposledy závodilo v kohoutovických serpentinách. V té době se už všude kolem trati stavělo kohoutovické sídliště. V pozadí je vidět nejstarší blok panelových domů v Kohoutovicích na Vaňhalově ulici. Byl dokončen v roce 1973.
Archiv Automotoklubu Masarykův okruh