Přesně 80 let po světové premiéře na pražském autosalonu v roce 1935 slaví raritní prototyp Škoda 935 Dynamic s proudnicovou karoserií návrat na scénu.
Autor: Škoda Auto
V dubnu 1935 tak na pražském autosalonu způsobil senzaci vůz Škoda 935 Dynamic, který kromě jiného zaujal i nízkou hodnotou součinitele odporu vzduchu.
Autor: Škoda Auto
Svou koncepcí se totiž vymyká všemu, co automobilka do té doby stavěla. Architekturou i tvary je to totiž spíše tatrovka.
Autor: Škoda Auto
Dokončený celek je naprosto věrný původnímu originálu. A to včetně odstínu laku.
Autor: Škoda Auto
Jediný existující exemplář patřil k hvězdám víkendového setkání veteránů Bensberg Classics.
Autor: Škoda Auto
Kapalinou chlazený plochý čtyřválec (boxer) o objemu 1 995 cm³ se dvěma karburátory Zenith má výkon 40 kW (55 k).
Autor: Škoda Auto
Na unikátním prototypu čeká restaurátory ještě práce.
Autor: Škoda Auto
Je třeba dokončit interiér a odladit mechaniku.
Autor: Škoda Auto
Škodováckým vývojářům se podařilo udržet nízkou hmotnost karoserie použitím kombinace hliníku a oceli.
Autor: Škoda Auto
Škoda 935 Dynamic
Autor: Škoda Auto
Kapkovitá karoserie se silně skloněnou zádí s ploutví zlepšovala stabilitu při vysokých rychlostech až do 140 km/h
Autor: Škoda Auto
Rozchod kol 1,25 vpředu a 1,30 metru vzadu podtrhují impozantní vzhled.
Autor: Škoda Auto
Točivý moment motoru se přes čtyřstupňovou elektromagnetickou poloautomatickou převodovku francouzského dodavatele Cotal přenášel na zadní kola.
Autor: Škoda Auto
Pozoruhodné bylo využití nosné roury páteřového rámu jako palivové nádrže o objemu 40 l.
Autor: Škoda Auto
Zavazadlový prostor se nachází vpředu a má objem téměř 300 litrů.
Autor: Škoda Auto
Škoda 935 Dynamic
Autor: Škoda Auto
Škoda 935 Dynamic
Autor: Škoda Auto
Škoda 935 Dynamic
Autor: Škoda Auto
Původních fotek se dochovalo jen velmi málo.
Autor: Archiv společnosti ŠKODA AUTO
Označení 935 odkazuje na rok představení prototypu na autosalonu v Praze.
Autor: Archiv společnosti ŠKODA AUTO
Restaurátorské práce začaly před dvěma lety.
Autor: Škoda Auto
Renovace probíhá v dílnách muzea Škody Auto.
Autor: Škoda Auto
Minulý rok se částečně zrekonstruovaný skelet vozu objevil na veteránském autosalonu v Paříži, kde způsobil senzaci.
Autor: František Dvořák, iDNES.cz
Návštěvníci se tehdy ptali, proč Škoda na svém stánku vystavuje tatrovku, které je prototyp velmi podobný,
Autor: František Dvořák, iDNES.cz
Rozpracovaný vůz na výstavě Retromobile 2014 v Paříži
Autor: František Dvořák, iDNES.cz
Rozpracovaný vůz na výstavě Retromobile 2014 v Paříži
Autor: František Dvořák, iDNES.cz
Rozpracovaný vůz na výstavě Retromobile 2014 v Paříži
Autor: František Dvořák, iDNES.cz
Plochý dvoulitrový čtyřválec má výkon 40 kW, pohání zadní kola přes převodovku francouské firmy Cotal.
Autor: František Dvořák, iDNES.cz
Návštěvníky překvapuje umístění motoru před zadní nápravou. Navíc je to čtyřválcový boxer.
Autor: František Dvořák, iDNES.cz
Hlavně zadní partie připomínají aerodynamické předválečné tatrovky.
Autor: František Dvořák, iDNES.cz
Historii Škody 935 se snaží zrekonstruovat archiváři muzea, zatím bezúspěšně.
Autor: František Dvořák, iDNES.cz
Rozpracovaný vůz na výstavě Retromobile 2014 v Paříži
Autor: František Dvořák, iDNES.cz
Auto má velmi netradiční konstrukci. Specialitou je využití nosné roury páteřového rámu jako palivové nádrže o objemu 40 l.
Autor: František Dvořák, iDNES.cz
Prototyp poprvé představili před 80 lety na pražském autosalonu.
Autor: František Dvořák, iDNES.cz
Prototyp v průběhu restaurátorských prací.
Autor: František Dvořák, iDNES.cz
Auto má dřevěný rám karoserie, který je oplechovaný.
Autor: František Dvořák, iDNES.cz
Rys karoserie Škody 935 Dynamic
Autor: Škoda