

Dobový seriál České televize, kde titulní roli hraje sovětská automobilová ikona, Volha 21 Carevna, jako by předznamenal návrat značky Volha na ruský trh. V průběhu let se jednalo o kopie fordů a licencovaný chysler. Nově to budou převlečené čínské modely od Changanu, které budou montovat na linkách v Nižním Novgorodu, kde původně vznikaly škodovky.
Autor: Profimedia.cz
Automobilový závod Nižnij Novgorod letos v polovině března podal žádost o registraci ochranné známky Volha. Obsahuje i grafické řešení lega. Automobilka zároveň podala přihlášky k registraci ochranných známek „Čajka“ a „Volha-21“. Ochranná známka se ale nemá týkat jen aut, ale i autobusů, obytných vozů, hasičských aut, dronů, nábytku, nádobí, oblečení a bot, kancelářských potřeby a dokonce i alkoholu, od piva až po saké.
Autor: Profimedia.cz
„Proč nemá Volha ruský volant?,“ ptal se zástupců značky na výstavě Digital Industry of Industrial Russia (CIPR-2024) evidentně rozrušený ruský premiér Michail Mišustin, když si na autě všiml loga čínské značky.
Autor: Profimedia.cz
Přední maska sedanu C40 se pojatá v bohatě chromovaném provedení typickém pro volhy. Podobně jako jsou Moskviče 3 a 6 jen přeznačené čínské modely JAC JS4 a JAC J7 Plus, tak i nové volhy jsou čínské až do „morku kostí“.
Autor: Profimedia.cz
Kompaktní SUV Volha K30 formátu Škody Karoq vychází z modelu Oshan X5 Plus, což je jedna ze značek Changanu. Na předních příčkách značek se v Rusku drží značka Lada, ale její podíl klesá. Dalších 9 značek je čínských a představují více než polovinu trhu.
Autor: Profimedia.cz
Ruský premiér Michail Mišustin si prohlédl nové volhy. Na rozdíl od Lady nemají být údajně zaměřeny pro státní orgány. Kupujícími mají být fyzické osoby, ale i soukromé společnosti. Projekt je totiž dílem soukromé společnosti JSC Production of Personal Cars.
Autor: Profimedia.cz
Sedan C40 s délkou 4,8 metru je přeznačeným Changanem Reaton Plus. Jedná se o auto, který by mohlo zastoupit v minulosti oblíbenou Toyotu Camry.
Autor: Profimedia.cz
Ruský premiér Michail Mišustin na slavnostním zahájení IX. konference digitálních technologií „CIPR-2024“ v pavilonu automobilové značky Volha za volantem jednoho z nových vozů.
Autor: Profimedia.cz
Větší SUV Volha K40 (vlevo) vychází z modelu Changan UNI-Z. Všechna tři nově představená auta využívají přeplňovaný benzinový čtyřválec o objemu 1,5 litru s výkonem 188 koní a točivým momentem 300 Nm. Mají pohon předních kol a sedmistupňovou dvouspojkovou samočinnou převodovku.
Autor: Profimedia.cz
Nová auta by měla ze závodu v Nižním Novgorodu postupně začít vyjíždět od konce letošního roku. Zpočátku se bude jednat o montáž z dovezených komponentů, ale postupně se prý počítá s lokalizací výroby. „Začneme s motorem a převodovkou, dalším krokem budou části karoserie a interiérové prvky včetně volantu,“ oznámili zástupci značky Volha.
Autor: Profimedia.cz
Sedan C40 s délkou 4,8 metru je přeznačeným Changanem Reaton Plus. Nebude Volha následovat příklad bankrotujícího Moskviče? Tomu se kvůli vyšším cenám prodejně příliš nedaří...
Autor: Profimedia.cz
Ruskému premiérovi Michailu Mišustinovi dělali společnost místopředseda vlády Denis Manturov a ministr obchodu a průmyslu Anton Alikhanov.
Autor: Profimedia.cz
Ruské ministerstvo průmyslu a obchodu loni v létě povolilo oživení Volhy. Do projektu se prý zapojili i specialisté vývojového ústavu NAMI.
Autor: Profimedia.cz
Changan Reaton Plus se zepředu od Volhy C40 odlišuje zcela jinou maskou. Ruský trh s novými auty vzrostl v dubnu meziročně o 81,2 % na 137 047 kusů, nicméně oproti dubnu 2021 před sankcemi zůstává o 9,8 % nižší. Značka Changan v dubnu rostla o 466,6 % a zůstává na 5. místě před Omodou.
Autor: Changan
Tuhá ruská zima dává čínským autům řádně zabrat. Dotykové obrazovky v mrazech mnohdy nefungují, vůbec se nezapnou nebo problikávají. Přes ně používané funkce tedy nelze ovládat, což bohužel většinou platí i o vytápění. Startování motorů v mrazech ale čínská auta naopak zvládají lépe i než některá německá.
Autor: Changan
Changan Reaton Plus. Čínským značkám patří již více než polovina ruského trhu. Jelikož se po invazi na Ukrajinu velká část západních automobilek stáhla z Ruska, mají čínští výrobci k dispozici hotové eldorádo. V Rusku dnes působí celkově zhruba třicet čínských značek a podznaček, které dohromady prodávají více než sto modelů.
Autor: Changan
Oshan X5 Plus se stal základem pro Volhu K30. Rusko je zdaleka nejdůležitějším exportním trhem pro čínská auta. Na druhém místě figuruje Mexiko, kam se od ledna do května letošního roku vyvezlo 159 000 čínských aut.
Autor: Changan
Oshan X5 Plus. Čínští výrobci masivně zaplňují mezeru, která na ruském automobilovém trhu vznikla poté, co z trhu zmizely západní značky.
Autor: Changan
Základem pro Volhu K40 je Changan UNI-Z. Ruský automobilový průmysl funguje i přes západní sankce především zásluhou čínských značek.
Autor: Changan
GAZ Volha Siber se představila v roce 2007 a výroba začala o rok později. Konečná roční výroba měla dosáhnout kapacity závodu 100 000 vozidel ročně. Celkem ale do roku 2010 kvůli hospodářské krizi vzniklo jen asi 9 000 vozů.
Autor: iDNES.cz
GAZ Volha Siber na moskevském autosalonu v roce 2007.
Autor: iDNES.cz
GAZ Volha Siber
Autor: GAZ
Moskevský Autosalon - GAZ Volha Siber
Autor: iDNES.cz
Chrysler Sebring se v Rusku vyráběl v licenci pod označením Volha Siber.
Autor: GAZ
Nového majitele továrny GAZ Olega Děripasku v roce 2000 nově vyvinutý moldel GAZ Volha 3111 nezaujal. Vznikla tak jen malá předprodukční série 428 aut.
Autor: Volha
GAZ 3105 Volha vyvinutá koncem 80. let připomínala Ford Scorpio. Kvůli ekonomickým problémům ale nebyla jeho výroba spuštěna.
Autor: Volha
GAZ 31105 Volha z let 2004-2007 vznikla dalším vývojem modelu GAZ Volha 3110.
Autor: Volha
GAZ Volha 31029 (1992–1997)
Autor: Volha
GAZ Volha 3102 z poloviny 90. let
Autor: Radek Folprecht, Technet.cz
GAZ Volha 3102
Autor: GAZ
Vůz GAZ M-24 Volha Combi v provedení Veřejné bezpečnosti, mnozí ještě pamatují. Fanouškům, kteří je udržují, jsou pak vděční i filmaři, kteří je nasazují do dobových snímků.
Autor: ...moody..
GAZ M-24 Volha při natáčení televizní minisérie Volha, která zachycuje období normalizace v bývalém Československu. V seriálu Česká televize se objevila i řada dalších dobových automobilů z doby socialismu.
Autor: ČTK
GAZ M-24 Volha Scaldia s dieselovým motorem
Autor: m24d.pixtura.net
Originální požárnický GAZ Volha 24 Kombi
Autor: Jaroslav Halamka, iDNES.cz
GAZ Volha 24
Autor: Jaroslav Halamka, iDNES.cz
Originální požárnický GAZ Volha 24 Kombi
Autor: Jaroslav Halamka, iDNES.cz
Volha Scaldia Kombi M24D
Autor: m24d.pixtura.net
GAZ Volha 21 při natáčení seriálu Volha (2023).
Autor: Česká televize/Pavla Černá
Volhy 21 nemohly chybět ani na československých silnicích, kam se dostaly hlavně jako podnikové vozy, taxíky nebo služební automobily někdejší Veřejné bezpečnosti.
Autor: Milan Vlček, GAZ klub ČR
Automobil nebyl laciný, podle ceníku z roku 1961 stála volha vybavená rozhlasovým přijímačem 55 000 korun, zatímco na domácí Škodu Octavia stačilo jen 28 500 korun.
Autor: Michal Šafránek, iDNES.cz
Poslední GAZ-21 vyrobili 15. července 1970. celkem jich vzniklo 640 000.
Autor: Michal Šafránek, iDNES.cz
Podobně jako jiné vozy se i GAZ-21 během výroby postupně měnil, motor dostal poněkud vyšší výkon a změny se dotkly i exteriéru. Změnil se třeba tvar přední mřížky, ze které navíc zmizela hvězda, a od třetí série, která přišla do prodeje v roce 1962, už na kapotě nebyla ani ozdobná soška jelena ze znaku továrny.
Autor: Michal Šafránek, iDNES.cz
Pracovišti řidiče vévodí volant velkého průměru ze světlé umělé hmoty. Uvnitř volantu je menší chromovaný kruh se středem s plastikou jelena. Po jeho zmáčknutí se ozve dvojice klaksonů, vydávající charakteristický hluboký zvuk.
Autor: Michal Šafránek, iDNES.cz
GAZ-21, jenž byl nástupcem legendárního ruského automobilu Poběda, sice nepředstavoval výkřik moderní techniky, ale vynikal robustní konstrukcí, díky níž dokázal obstát na ruských cestách necestách, a na svou dobu měl i poměrně komfortní interiér.
Autor: Michal Šafránek, iDNES.cz
Konstruktéři dali modelu GAZ-21 do vínku ladné křivky inspirované americkými vozy.
Autor: Michal Šafránek, iDNES.cz
GAZ Volha 21
Autor: Michal Šafránek, iDNES.cz
GAZ Volha 21
Autor: Michal Šafránek, iDNES.cz
GAZ Volha 21
Autor: Michal Šafránek, iDNES.cz
GAZ Volha 21
Autor: Michal Šafránek, iDNES.cz
GAZ Volha 21
Autor: Michal Šafránek, iDNES.cz
GAZ Volha 21
Autor: Michal Šafránek, iDNES.cz
GAZ Volha 21
Autor: Michal Šafránek, iDNES.cz
GAZ Volha 21
Autor: Volha
GAZ Volha 21 Carevna v policejní uniformě
Autor: Petr Lundák, MF DNES
GAZ Volha 21 v původním provedení s odlišnou maskou a jelínkem na kapotě na Oldtimer Bohemia Rally 2017.
Autor: Radek Folprecht, Technet.cz
GAZ Volha 21 v původním provedení s odlišnou maskou a jelínkem na kapotě na Oldtimer Bohemia Rally 2017. První kusy se dovezly v roce 1958 a už v létě následujícího roku jich bylo v ČSR na dva tisíce.
Autor: Radek Folprecht, Technet.cz