náhledy
Projekt je naplánován na dva roky a prototypy vozidel budou vyrobeny v závodě TMUK v Burnastonu v roce 2023.
Autor: Toyota
Prototyp supersportovního vozu Hyperion XP-1 poháněného palivovým článkem, který disponuje výkonem 2 000 koní a ujede 1 600 km.
Autor: Hyperion Motors
Prototyp prémiového sedanu Hopium Machina Vision s palivovým článkem disponuje výkonem 500 koní, má dojezd 1 000 km a dosahuje maximální rychlosti 230 km/h.
Autor: Hydrogen Motive Company
Britské zastoupení Toyoty s několika partnery vyvíjí vodíkovou verzi pick-upu Hiluxu s palivovým článku ze sedanu Mirai.
Autor: Toyota
Technologie H2 HPDI od kanadské firmy Westport umožňuje současné vznětové motory nákladních vozidel pohánět vodíkem.
Autor: Westport Fuel Systems
Hyundai nabízí systém vodíkových palivových článků nové generace v těžkém nákladním voze XCIENT Fuel Cell.
Autor: Hyundai
Daimler Truck testuje prototyp tahače Mercedes-Benz GenH2Truck s palivovými články. Zahájení sériové výroby je plánováno na konec dekády.
Autor: Daimler Truck
Tahač DAF XF H2, který využívá vodíku jako paliva pro spalovací motor, získal ocenění evropské ocenění „Truck Innovation Award 2022“.
Autor: DAF
Nový vodíkový autobus Škoda H'City bude od příštího roku nasazen v testovacím provozu u pražského dopravního podniku.
Autor: Škoda Group
Elektrokolo společnosti Pragma Industrie je poháněné malým palivovým článkem v rámu. Nádrž na 63 gramů vodíku mu propůjčuje dojezd 150 kilometrů.
Autor: Pragma Industrie
Vývojový model BMW iX5 Hydrogen pohání vodíkový palivový článek o výkonu 125 kW zásobovaný dvěma nádržemi o kapacitě 6 kg vodíku.
Autor: BMW
Předobraz budoucího speciál kategorie Hypercar pro mistrovství světa ve vytrvalostních závodech (WEC) využívá vodík k pohonu spalovacího motoru.
Autor: Alpine
Předobraz budoucího speciál kategorie Hypercar pro mistrovství světa ve vytrvalostních závodech (WEC) využívá vodík k pohonu spalovacího motoru.
Autor: Alpine
7,5tunový plně elektrický nákladní automobil má záložní vodíkovou nádrž pro případ, že mu dojde elektrická energie v baterii.
Autor: Tevva
Elektrický koncept Scénic Vision napájí nejen poměrně malá baterie o kapacitě 40kWh, ale i 16kW palivový článek ve funkci prodlužovače dojezdu.
Autor: Renault
Verze určená pro nástavby má nádrže v podvozku.
Autor: Renault
Vodíková dodávka Renault Master Van H2-Tech postavená ve spolupráci se společností Hyvia si vozí nádržemi pro 6,4 kg vodíku na střeše.
Autor: Renault
Palivový článek v Peugeotu e-Expert Hydrogen je napájen z nádrže tvořené třemi nádobami s kapacitou 4,4 kg vodíku umístěné pod zadní částí podlahy.
Autor: František Dvořák
Peugeot e-Expert Hydrogen se bude společně s Citroënem ë-Jumpy Hydrogen a Opelem Vivaro-e Hydrogen vyrábět v továrně Opelu v německém Rüsselsheimu.
Autor: František Dvořák
Prototyp supersportovního vozu Hyperion XP-1 poháněného palivovým článkem, který disponuje výkonem 2 000 koní a ujede 1 600 km.
Autor: Hyperion Motors
Systém šesti samostatně vyjímatelných kapslí na vodík v zádi vozu má společnost NamX patentovaný.
Autor: František Dvořák
Vodíkové SUV NamX HUV je vyvinuté ve Francii, ale jeho design vznikl u italské karosárny Pininfarina.
Autor: František Dvořák
Kapsle na vodík u vodíkového SUV NamX HUV připomínají luxusní kufřík.
Autor: NamX
Vítkovice mají první vodíkovou plničku v Česku. Zatím jen pro tři auta
Natočili jsme pro vás nový Hyundai Nexo
První plničku vodíku v Česku slavnostně otevřeli v úterý v ostravské Dolní oblasti Vítkovice.
Autor: Rostislav Šimek