Platformu charakterizuje rovná podlaha a dlouhý rozvor (2,54 m), nižší těžiště, nízká hmotnost (méně než 1 500 kg).
Autor: František Dvořák, iDNES.cz
„Platforma AmpR Small rovněž umožnila řadu úspor, aniž by došlo ke kompromisům v oblasti elektrických komponent a technologií,“ uvádí automobilka.
Autor: František Dvořák, iDNES.cz
Pod kapotou je plno, to není u elektromobilů úplně obvyklé. V případě nové R5 je to proto, že má stejně jako další bateriové renaulty architekturu „vše vpředu“ (motor i poháněná náprava). Většina ostatních výrobců staví elektromobily s pohonem zadních kol.
Autor: František Dvořák, iDNES.cz
Trakční elektromotor je kompaktnější než u bateriového Méganu a Scénicu, je z něj ovšem odvozen (je menší a lehčí). Má tedy synchronní s vinutím na rotoru a nepotřebuje tak permanentní magnety.
Autor: František Dvořák, iDNES.cz
K mání bude ve třech výkonových úrovních: 110, 90 nebo 70 kW. Nabíječka na střídavý proud o výkonu 11 kW, DC nabíjení o výkonu 80 nebo 100 kW a baterie o kapacitě až 52 kWh (NMC, vodou chlazená) mají umožnit dojezd až 400 km. Motor o výkonu 110 kW je kombinován s baterií o kapacitě 52 kWh, zatímco motory o výkonu 90 kW a 70 kW jsou kombinovány s baterií o kapacitě 40 kWh.
Autor: František Dvořák, iDNES.cz
Novému elektrickému dandymu dali opět výrazné barvy, okrouhlé světlomety, svislá zadní světla, vystouplé blatníky a stylové ozdoby. Je tak plný odkazů na svého slavného předchůdce.
Autor: František Dvořák, iDNES.cz
R5 má poháněná přední kola, zadní náprava je víceprvková, pocházející z vozů vyšších segmentů, což je u auta této velikosti unikum. Z větších aut si vypůjčuje i další technologie, kupříkladu akustické čelní sklo. Na palubě nechybí tepelné čerpadlo.
Autor: František Dvořák, iDNES.cz
Bude vybaven novou obousměrnou nabíječkou AC 11 kW, která umožní funkce V2L (vehicle-to-load) pro připojení spotřebiče k baterii vozu a funkce V2G (vehicle-to-grid) pro dodávku elektřiny zpět do sítě a úsporu při domácím nabíjení. R5 dostává také plánovač tras, který je propojený s mapami Google, průběžně počítá a optimalizuje nejrychlejší trasu pro jízdy vyžadující nabíjení.
Autor: František Dvořák, iDNES.cz
Méně než čtyřmetrový (3,92 m) elektromobil postavený na osmnáctipalcových kolech (pneu 195/55) doširoka rozkročených v nápravách (rozchod 1,55 m vpředu a 1,53 m vzadu) bude Renault prodávat od září letošního roku.
Autor: František Dvořák, iDNES.cz
Šířka pětimístného auta je 1,77 m a výška 1,5 m. Ve verzi se 110 kW zrychlí z 0 na 100 km/h za méně než 8 sekund a z 80 na 120 km/h za méně než 7 sekund. Maximální rychlost je elektronicky omezena na 150 km/h.
Autor: František Dvořák, iDNES.cz
Elektrický Renault 5 na autosalonu v Ženevě 2024
Autor: František Dvořák, iDNES.cz
Elektrický Renault 5 na autosalonu v Ženevě 2024
Autor: František Dvořák, iDNES.cz
Elektrický Renault 5 na autosalonu v Ženevě 2024
Autor: František Dvořák, iDNES.cz
Renault 5 byl jednou z hlavních hvězd ženevského autosalonu. Bateriový mrňous s výrazným, vysloveně líbivým designem odkazuje na stejnojmenný model představený před padesáti lety.
Renault
Pod kabátem v duchu stylu, jemuž designéři značky říkají retrofuturismus se skrývá technika, kterou museli vymyslet konstruktéři tak, aby si R5 zachovala na elektromobil rozumnou cenu. V interiéru najdeme několik vychytávek a milých detailů.
Autor: František Dvořák, iDNES.cz
Největší zájem budí koš na bagety, který se uchytává za box na středovém tunelu.
Autor: František Dvořák, iDNES.cz
Další specialitou je volič převodovky. Páka napravo pod volantem má koncovku, kterou tvůrci připodobňují ke rtěnce.
Renault
V nabídce příslušenství budou různé varianty, které bude možné střídat. Vyměnit půjdou bez použití nářadí.
Renault
Vysloveně líbivé auto oblečené do veselých barev má navíc přivézt do nabídky Renaultu dostupný elektromobil pro široké masy.
Autor: František Dvořák, iDNES.cz
Nový elektromobil Renault 5
Renault
Košík na bagetu, který se uchytí na panel na středovém tunelu v kabině nového bateriového Renaultu 5.
Autor: František Dvořák, iDNES.cz
Košík na bagetu, který se uchytí na panel na středovém tunelu v kabině nového bateriového Renaultu 5.
Autor: František Dvořák, iDNES.cz
Košík na bagetu, který se uchytí na panel na středovém tunelu v kabině nového bateriového Renaultu 5.
Autor: František Dvořák, iDNES.cz
V nabídce doplňků nového modelu bude i forma na pečení ve tvaru Renaultu 5.
Autor: František Dvořák, iDNES.cz
Automobilka uvádí, že vývoj trval pouhé tři roky, oproti obvyklým čtyřem. Renault slibuje, že nová elektrická pětka se bude vyrábět ve Francii a zároveň bude cenově konkurenceschopná.
Autor: František Dvořák, iDNES.cz
Renault 5 je prvním vozem značky postaveným na nové platformě AmpR Small určené pro elektromobily segmentu malých aut. Využijí ho chystané Renaulty 5 a Twingo. O platformu projevil zájem také koncern Volkswagen.
Autor: František Dvořák, iDNES.cz
Auto má velmi vysokou nákladovou hranu kufru. Objem zavazadlového prostoru je 326 litrů.
Autor: František Dvořák, iDNES.cz
Kabina je pětimístná, vzadu budou tři cestující hodně namačkaní.
Autor: František Dvořák, iDNES.cz
Košík na bagetu se uchytává na hranu schránky na středovém tunelu.
Autor: František Dvořák, iDNES.cz
Do interiéru budou k nabídce různé doplňky.
Autor: František Dvořák, iDNES.cz
Napravo pod volantem jsou tři páky. Odshora: volič převodovky (jízdního režimu), stěračová páčka, a ovladač rádia.
Autor: František Dvořák, iDNES.cz
Přístrojovka je stejně jako zevnějšek líbivá. Tvrdší plasty jsou v této kategorii aut standardem.
Autor: František Dvořák, iDNES.cz
Vnitřek zrovna prostorem nehýří.
Autor: František Dvořák, iDNES.cz