Žádný ze sta exemplářů tohoto supersportu není stejný a každý je z nich je unikátní.
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Huayra nahradila předešlý model Zonda a její vývoj, včetně dlouhodobých silničních testů, trval téměř 5 let. Poprvé se představila světu na ženevském autosalonu v roce 2011.
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Hliníkový štít s přístroji je z jednoho kusu a na jeho výrobě se podílí firma Richard Mille, tvůrce luxusních švýcarských hodinek. V jeho středu je umístěn displej informující o základním nastavení a funkcích vozu.
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Model Huayra byl rovněž hrdinou čtvrtého dílu americké filmové série Transformers.
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Každý detail vozu je doslova umělecké dílo.
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Český vůz s pořadovým číslem 51 je také vlastnoručně podepsán Horaciem Paganim.
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Design je z velké části podřízen aerodynamice.
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Konstrukci motoru Mercedes-AMG odpovídá také převodovka a podvozek. Výkon je přenášen výhradně na zadní nápravu prostřednictvím sedmistupňové samočinné převodovky Xtrac, vážící 96 kg. Řazení rychlostních stupňů je samozřejmě možné v módu automatu a stejně tak sekvenčním způsobem řadící pákou nebo páčkami pod volantem.
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Základem je pevný karbonový monokok, který doplňuje dvojice rámů vpředu a vzadu z chrom-molybdenové oceli. K nim jsou přichyceny obě nápravy a uložení motoru. Také povrchové díly jsou v zájmu udržení nízké hmotnosti vozu pouhých 1350 kg vyrobeny z kompozitních materiálů.
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Obě nápravy, vyžívající jako stavební materiál hořčík, titan a další slitiny, jsou osazeny brzdami z produkce italské firmy Brembo. Keramické kotouče zastaví Huayru ze stokilometrové rychlosti za 2 sekundy.
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Každý šroub na voze nese logo Pagani a také šestimístné výrobní číslo, určující jeho pozici ve voze.
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Stavitelné tlumiče mají ve svém výrobním listu rovněž zkušeného specialistu z oboru – švédskou firmu Öhlins Racing AB.
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Interiéru dominují dvě sportovní sedadla z jemné kůže a přístrojová deska z kevlaru.
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Stejně jako Huayra jsou výjimečné i klíčky od vozu - jsou jeho zmenšenými maketami.
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Než si zákazník vyzvedne auto, dorazí mu dřevěná kazeta s karbonovým nápisem Huayra uloženém v hliníkové formě, na níž je uvedeno jméno majitele.
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Karoserie nese podpis pana továrníka Horacia Paganiho, pro jistotu ho zalakovali pod průhlednou vrstvu laku.
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Výfukový systém z titanu váží méně než 10 kg a jeho dodavatelem je německá specializovaná firma MHG-Fahrzeugtechnik.
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Toto automobilové veledílo je ve střední a východní Evropě jediné. Jmenuje se Pagani Huayra a bude hlavní hvězdou letošního ročníku motoristické slavnost Legendy, která se koná 10. a 11. června v pražských Bohnicích.
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Prastaré legendy indiánů Aymarů vypráví o bohu větru Huayra Tata, který velí vánkům, větrům a uragánům prohánějícím se mezi vrcholky And. Umí zvednout vody jezera Titicaca a změnit je v déšť, jenž skrápí plodnou Pachamamu, jeho ženu a bohyni země. Když odpočívá, vody a řeky jsou klidné. Ale napjatý klid před bouří je hrozivý... Horacio Pagani, umělec automobilů, skvělý konstruktér a hlavně snílek, který si své sny umí plnit tak pojmenoval svůj supersport.
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Karbonový supersport pohání šestilitrový, dvěma turbodmychadly přeplňovaný vidlicový dvanáctiválec od Mercedesu s výkonem 537 kW (730 koní) a 1000 Nm. Zrychlení na stovku umí za 3,3 sekundy a maximální rychlost je 360 km/h.
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Cena vozu je 1,5 milionu eur bez daně (s DPH 48 milionů korun).
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Všechny vozy značky jsou umělecká díla. Charakteristické jsou neuvěřitelnou péčí o detail.
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Český vůz s pořadovým číslem 51 je také vlastnoručně podepsán Horaciem Paganim.
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz