Z tohoto pohledu ještě vypadá přední část nového cherokee docela zajímavě a snesitelně, šikmý pohled ale ukazuje, že na tahle světla si bude veřejnost dlouho zvykat. Bude zajímavé sledovat, jestli a případně jak rychle přijde facelift.
Chrysler
Techniku má ale nové cherokee zajímavou. Třeba jako první SUV dostane devítistupňový automat. V nabídce budou (pro USA) dva nové motory: 2,4 Multiair a 3,2 šestiválec Pentastar. Výborný by měl být interiér s kvalitními materiály a bohatou multimediální výbavou.
Chrysler
Volvo už letos všechny své modely faceliftovalo, a tak ukázalo v New Yorku jen facelift sportovního kitu R-Design.
Volvo
Paket R-Design je dostupný pro modely S60, V60 a XC60. Jeho součástí je snížený podvozek a tvrdší naladění tlumičů a nebo stabilizátorů pro XC60.
Volvo
Facelift paketu se z vnějšku projevuje upravenou přídí s matně černou maskou. Všechny modely mají nyní diodová světla pro denní svícení a také nový difuzor a koncovky výfuku.
Volvo
Kia po třech letech na autosalonu v New Yorku ukázala facelift sedanu Optima. Tato novinka zajímá i nás, prodává se totiž po celém světě. Zatím je zveřejněné jen uvedení faceliftovaného modelu na americký trh, kam zamíří koncem léta.
Kia USA
Facelift optimy není zásadní. Výrobce lehce vylepšil interiér včetně dvou variant multimediálního systému, přední nárazník a masku a také zadní partie vozu.
Kia USA
Pod kapotou faceliftované optimy pravděpodobně zůstanou stejné agregáty jako doposud, v případě amerického trhu to jsou čtyřválce 2.4 a 2.0, ten druhý s turbem.
Kia USA
I další novinka Kii pro New York nás může zajímat. Automobilka zde představila druhou generaci malého SUV Soul. I u nás dobře známý model je v USA velmi populární a tak není divu, že si premiéru odbyl právě zde. Naopak u nás se s takovým úspěchem soul první generace nesetkal. První generace je už stažena z prodeje. Je tedy možné, že se z druhou u nás ani nepotkáme.
Kia USA
Nový soul má prodloužený rozvor a je širší. Délka a výška zůstaly zachovány. Rysy auta jsou nezměněné, přesto lze obě generace odlišit na první pohled.
Kia USA
Autosalon v New Yorku hostil i premiéru konceptu Subaru WRX. Velmi pohledný a dynamicky tvarovaný sedan nevypadá, že by to mělo být jen designérské cvičení, spíš je to předzvěst opravdového nového modelu.
Subaru
Interpretovat můžeme koncept různě. Hovoří se o tom, že Subaru pro WRX připraví samostatný model a dosavadní nosič WRX, tedy model Impreza, zůstane jen obyčejnou Imprezou.
Subaru
Jenže je také možné, že v konceptu WRX máme před sebou vlastně novou imprezu. Odmysleme si výrazně vystouplé blatníky a mohutné nárazníky... Nové impreze by to mohlo hodně slušet. Pro variantu WRX se spekuluje nad přeplňovaným motorem 1,6 litru s výkonem okolo 270 koní.
Subaru
Subaru si pro newyorský autosalon připravilo i první hybrid ve své historii. Model Crosstrek vychází z malého SUV XV, které známe i z našeho trhu. Crosstrek si zachová symetrický pohon všech kol a na trh se dostane před koncem roku.
Subaru
Ač automobilka ukázala produkční vůz, mnoho informací neprozradila. Víme, že dvoulitrovému motoru boxer bude sekundovat elektromotor s výkonem 10 kW. Hybridní pohon zvedl hmotnost a zmenšil zavazadelník. Nakolik pomůže spotřebě, se dozvíme později, zatím si to výrobce nechává pro sebe.
Subaru
Jaguar předvedl v New Yorku svůj nejsportovnější model XKR-S GT. Výkon pětilitrového agregátu V8 zůstal na 404 kW, auto však dostalo (jako první jaguar) karbonové brzdy a mnohé aerodynamické doplňky. Vzhled okruhového speciálu evokuje hlavně zadní křídlo, které tlačí auto k silnici silou 145 kilogramů. Na severoamerický trh zamíří jen 30 kusů tohoto speciálu.
Jaguar
Nový nadupaný sedan XJR bude nejsilnější limuzínou značky. Osmiválec má výkon 404 kW a na kola přenáší výkon osmistupňový automat. Na stovku auto zrychlí za 4,6 sekundy, maximální rychlost je omezena na 280 kilometrů za hodinu.
Jaguar
Obě novinky Jaguaru z newyorského autosalonu vedle sebe: vlevo nové XJR, vpravo výjimečný XKR-S GT, který bude vyroben jen v omezené sérii.
Jaguar
Jeep ukázal nový cherokee už před newyorským autosalonem. A vzbudil hodně divokou diskusi. Design je totiž hodně progresivní, možná až příliš. Profil je vcelku v pohodě, zadní část stravitelná, ač rozhodně nikoliv tradiční. A předek?