náhledy
Vývoj vozu trval dlouhých šest let.
Autor: Mercedes-Benz
Jedna z vývojových maket.
Autor: Mercedes-Benz
Upravené vývojové prototypy se štítkem „Ushido“ měly při testech za polárním kruhem zmást paparazzi.
Autor: Mercedes-Benz
Nadčasový design Mercedesu 190 vznikl pod taktovkou Bruna Sacca.
Autor: Mercedes-Benz
Tehdy revoluční pětiprvkové zavěšení zadních kol najdeme v určitých obměnách v mercedesech dodnes.
Autor: Mercedes-Benz
Kompaktní „stodevadesátka“ udivovala nízkým koeficientem aerodynamického odporu 0,33.
Autor: Mercedes-Benz
Interiér byl v umírněném, ale jasně definovaném stylu.
Autor: Mercedes-Benz
Vzadu nebylo místa pro nohy zrovna na rozdávání.
Autor: Mercedes-Benz
Při zkušebních nárazových testech platila zásada, že Mercedes-Benz 190 musí být minimálně tak bezpečný, jako větší sedany ze Stuttgartu.
Autor: Mercedes-Benz
Trojice sedanů Mercedesu na ženevském autosalonu 1993.
Autor: Mercedes-Benz
V novinářské anketě o evropské Auto roku 1983 skončil Mercedes-Benz 190 na čtvrtém místě, za Fiatem Uno, Peugeotem 205 a VW Golfem II.
Autor: Mercedes-Benz
Vznětové verze patřily k nejoblíbenějším.
Autor: Mercedes-Benz
Devadesátky s dieselovým motorem využívaly speciální zvukově izolační panely a izolaci, aby klapání motoru nedoléhalo k uším řidiče a cestujících.
Autor: Mercedes-Benz
Mercedes-Benz 190 E 2.3-16 (v popředí) se veřejnosti představil na autosalonu ve Frankfurtu v září 1983..
Autor: Mercedes-Benz
V srpnu 1983 dosáhl model 190 E 2.3-16 tří světových rekordů na dlouhé vzdálenosti na vysokorychlostním oválu v italském Nardó.
Autor: Mercedes-Benz
Pro sportovní verzi 190 E 2.3-16 vyvinula model 190 E 2.3-16 britská ladičská firma Cosworth speciální šestnáctiventilovou hlavu válců z lehké slitiny.
Autor: Mercedes-Benz
Vítězný vůz Ayrtona Senny z památného „Závodu šampionů“ v květnu 1984 na zbrusu novém okruhu Nürburgring v rámci Velké ceny Německa formule 1 zůstal součástí sbírek stuttgartské značky.
Autor: Mercedes-Benz
V této kouřově-stříbrné barvě bylo i auto Karla Gotta.
Autor: Mercedes-Benz
Stuttgartská powerplay: zezadu dopředu modely 190 E 2.5-16, a verze Evolution a Evolution II.
Autor: Mercedes-Benz
V roce 1992 vyhrál šampionát DTM Klaus Ludwig před Kurtem Thiimem a Berndem Schneiderem, všichni na Mercedesech 190 E 2.5-16 Evolution II.
Autor: Mercedes-Benz
Zkraje 80. let v rámci studie mobility ve městech konstruktéři Mercedesu postavili prototyp zkrácené verze.
Autor: Mercedes-Benz
Prototyp kabrioletu s motorem 2,6 l přišel v roce 1990 příliš pozdě. Zkušenosti z jeho vývoje se ale později hodily při přestavbě většího typu W124 na otevřenou verzi.
Autor: Mercedes-Benz
Elektrický koncept měl dojezd pouhých 80 km.
Autor: Mercedes-Benz
Celkem bylo vyrobeno 1 879 630 kusů Mercedesu 190.
Autor: Mercedes-Benz
Nelegální severokorejská kopie známá pod názvy Kaengsaeng 88 či Pyongyang 4.10.
Autor: Kaengsaeng
Typ W201 byl průkopníkem v designu i konstrukci. Pochází z doby, kdy se ještě téměř nehledělo na vývojové náklady.
Autor: Mercedes-Benz