Krásný pocit svobodného cestování, kdy si můžete libovolně zastavit a za sebou máte připravený svůj vlastní domeček, který je nachystaný na odpočinek nebo třeba na oběd během pár minut.
Autor: Jan Altner, pro iDNES.cz
Spaní v autě v posledních desetiletích dostalo díky obytným vozům nový rozměr a už dávno neznamená nouzové levné řešení s omezeným pohodlím.
Autor: Jan Altner, pro iDNES.cz
Obytný vůz se při řízení chová jako plně naložená dodávka a má podstatně větší rozměry než osobní auto, na které je většina z nás zvyklá.
Autor: Jan Altner, pro iDNES.cz
Myslete na rizika, v případě nehody mají obytňáky podstatně nižší konstrukční bezpečnost než osobní auta.
Autor: Jan Altner, pro iDNES.cz
Naprostá většina výrobců i půjčoven se soustředí na obytné přestavby a speciální obytné vozy s celkovou hmotností do 3 500 kg. Předpisy na ně nahlíží jako na běžný osobní automobil, a k řízení proto stačí běžné řidičské oprávnění skupiny B.
Autor: Jan Altner, pro iDNES.cz
Dnešní moderní obytné vozy obvykle dokážou do celkové hmotnosti 3 500 kg vtěsnat dokonalý cestovní komfort.
Autor: Jan Altner, pro iDNES.cz
S rostoucím počtem obytných automobilů bohužel roste i regulace ze strany úřadů a ve většině evropských zemí je zakázáno kempování mimo vyhrazená místa.
Autor: Jan Altner, pro iDNES.cz
Plně vybavená kuchyň je samozřejmostí.
Autor: Jan Altner, pro iDNES.cz
V celém interiéru je spousta důmyslně řešených úložných prostor.
Autor: Jan Altner, pro iDNES.cz
Samozřejmostí je toaleta.
Autor: Jan Altner, pro iDNES.cz
Obytný vůz často nabídne větší luxus než hotel.
Autor: Jan Altner, pro iDNES.cz
Důležitým prvkem moderních obytných vozů je zabezpečení.
Autor: Jan Altner, pro iDNES.cz
Karavany
Autor: Jan Altner, pro iDNES.cz
Karavany
Autor: Jan Altner, pro iDNES.cz
Obytňáky jsou ovšem podstatně dražší než obytné přívěsy, týdenní dovolená po rozpočítání nákladů vyjde na srovnatelné peníze s levnějšími hotely.
Autor: Jan Altner, pro iDNES.cz
Přestože obytná auta se dokážou na dálnici rozjet i na 140 až 150 km/h, doporučuje se na delších trasách držet na tachometru rychlost kolem 110 km/h.
Autor: Jan Altner, pro iDNES.cz
Obecně platí, že s obytným vozem se nesmí pospíchat a zkoušet šetřit čas, užívejte si i samotnou cestu a krásný výhled z vyvýšené pozice a jezděte „na pohodu“.
Autor: Jan Altner, pro iDNES.cz
Karavany
Autor: Jan Altner, pro iDNES.cz
Karavany
Autor: Jan Altner, pro iDNES.cz
Karavany
Autor: Jan Altner, pro iDNES.cz
Karavany
Autor: Jan Altner, pro iDNES.cz
Cena nových obytných vozů začíná zhruba na hranici 1,2 milionu, ceny pronájmů se pak pohybují v rozmezí 2 až 4 tisíc korun za den podle typu vozu, sezony a délky výpůjčky.
Autor: Jan Altner, pro iDNES.cz
Karavany
Autor: Jan Altner, pro iDNES.cz
Prostoru na spaní umístěném nad kabinou se říká alkovna.
Autor: Jan Altner, pro iDNES.cz
Karavany
Autor: Jan Altner, pro iDNES.cz
Karavany
Autor: Jan Altner, pro iDNES.cz
Karavany
Autor: Jan Altner, pro iDNES.cz
Karavany
Autor: Jan Altner, pro iDNES.cz
Karavany
Autor: Jan Altner, pro iDNES.cz
Karavany
Autor: Jan Altner, pro iDNES.cz
Karavany
Autor: Jan Altner, pro iDNES.cz
Karavany
Autor: Jan Altner, pro iDNES.cz
Obytné vozy obvykle stojí na základech dodávek.
Autor: Jan Altner, pro iDNES.cz
Karavany
Autor: Jan Altner, pro iDNES.cz
Karavany
Autor: Jan Altner, pro iDNES.cz
Na zádí můžete převážet kola.
Autor: Jan Altner, pro iDNES.cz
Karavany
Autor: Jan Altner, pro iDNES.cz
Překročení celkové hmotnosti může přijít draho hlavně v Německu a Rakousku.
Autor: Jan Altner, pro iDNES.cz
Sklánění schůdků může být ovládané elektromotorky.
Autor: Jan Altner, pro iDNES.cz
Karavany
Autor: Jan Altner, pro iDNES.cz
Pokud jste si vyhlédli kemp u moře nebo třeba národního parku, je dobré si místo předem přes internet pojistit rezervací.
Autor: Jan Altner, pro iDNES.cz
Dovolená v obytném voze přináší nádhernou volnost pohybu při cestování bez nutnosti řešit ubytování, ale také příležitost poznávat krajinu a lidi trochu jinak.
Autor: Jan Altner, pro iDNES.cz