Turbomotor si v očích skalních fanoušků s hondami moc nenotuje. Doba - a hlavně legislativa - si ale přeplňované motory vynucují. A tak točivý atmosferický benziňák nahradí motor, ze kterého doluje další koně turbo. Představí ho nabroušený Civic Type R.
Honda
Honda ale CTR, jak Civicu Type R říkají znalci pečlivě ladí a testuje už delší dobu. Čekání ale bude ještě dlouhé, představit se má až v roce 2015.
Honda
Poznáte ho podle nezaměnitelných doplňku, které oživí ufoidní vzhled. Nejviditelnější bude křídlo na zádi.
Honda
A rozšířené blatníky a prahy.
Honda
Honda Type R testuje na vlastním okruhu Tochigi a vyrazila s ním i na slavný Nürburgring. Řádil tam v něm tovární pilot značky Gabriele Tarquini.
Honda
Nekonvenční vzhled civicu se každému zamlouvat nemusí, čtyři obrovské koncovky výfuku se ale budou líbit každému.
Honda
Maskovaná honda testuje kromě Japonska prý i v Evrope.
Honda
Civic Type R představí Evropě jako první hondí přeplňované motory.
Honda
Dvoulitrový čtyřválec s přímým vstřikováním paliva pro CTR má mít přes 280 koní. Ještě před několika málo lety se říkalo, že auto s pohonem předních kol nedokáže zužitkovat efektivně víc než dvě stě koní...
Honda
Spekuluje se, že se motoráři Hondy chtějí dostat na tři sta koní. To je odvážný plán. Vysvětluje se tak i dlouhé a náročné testování. Civic má totiž konvenční, nijak komplikovanou architekturu podvozku. Přední náprava je typu McPherson, zadní je tvořená vlečnými rameny a torzní příčkou. O to pečlivější musí být ladění.
Honda
Bude to vůbec poprvé, co sériový ostrý kompaktní hatchback Hondy dostane přeplňování. Kromě dvoulitru se představí s turbem ještě litrový motor a patnáctistovka.