náhledy
Rozměrový výkres čtyřnápravové T 815, zvané podle hlavního sponzora „Totalka“ nebo „Totální Tatra“
Autor: Vlastimil Buchtyar
Sériové provedení těžkého tahače T 815 VT 8x8, z něhož byla odvozena osmikolka pro Dakar, slouží dodnes nejen v tuzemské armádě.
Autor: J. Šmíd
Nejlehčí a nejtěžší Tatra 815 účastnící se 10. ročníku Rally Dakar před přejímkami
Autor: Vlastimil Buchtyar
Vlastimil Buchtyar za asistence Serge Samsona zkracuje koncovku výfuku, aby osmikolka projela do haly, kde probíhaly technické přejímky.
Autor: Vlastimil Buchtyar
Posádka osmikolky těsně před startem prologu Rally Paříž – Dakar 1988. Za volantem Vlastimil Buchtyar, uprostřed Josef Kalina, vzadu Serge Samson.
Autor: Vlastimil Buchtyar
Doprovod a asistence
Autor: Vlastimil Buchtyar
Osmikolka s nástavbou těsně po dokončení a kompletaci u firmy MAM Strager
Autor: MAM Strager
Pohon osmikolky byl shodný s tehdejšími dakarskými T 815 6x6. Sestával z vyladěného, dvěma turbodmychadly přeplňovaného dvanáctiválcového motoru, desetistupňové základní a dvoustupňové přídavné (sestupné) převodovky a náprav bez redukcí v kolech. Na obrázku je patrná oddělená olejová nádrž motoru, umístěná v prostoru před přední nápravou.
Autor: J. Šmíd
Sériové provedení těžkého tahače T 815 VT 8x8, z něhož byla odvozena osmikolka pro Dakar, slouží dodnes nejen v tuzemské armádě.
Autor: J. Šmíd
Osmikolka na dvoře firmy MAM Strager po návratu z přejímek
Autor: Vlastimil Buchtyar