náhledy
Interiér BMW i3 zůstává zatím utajen. Jezdit jsme mohli s odkrytými displeji přístrojového štítu i palubního počítače, avšak pro focení musely být i tyto prvky zakryty.
Autor: BMW
V BMW i3 je za volantem nečekaná zábava a to i přesto, že se sedí vcelku vysoko.
Autor: BMW
Pochvalu si zaslouží take velmi pohodlná sedadla, která mají i vcelku slušné boční vedení. Místa je tu dostatek.
Autor: BMW
Dovnitř se nastupuje dvojicí proti sobě otevíraných dveří, zadní jdou otevřít jen po otevření předních. Z tohoto pohledu si lze take všimnout výrazné tloušťky podlahy.
Autor: BMW
BMW i3 je male auto, které zároveň působí docela mohutně. Přispívají k tomu i velká devatenáctipalcová kola.
Autor: BMW
Velká kola jsou však vybavena docela úzkými pneumatikami. Na stabilitu auta to nemá vliv, v zatáčkách přichází limit o trochu dříve, než by bylo možné s většími koly.
Autor: BMW
Chování na limitu je však skvěle čitelné a reakce auta na pokyny řidiče velmi přesné. S i3 je tak v zatáčkách opravdu zábava.
Autor: BMW
Auto působí dynamicky nejenom z poza volantu, ale i z venku. Sami jsme zvědavi, jaký bude výsledný dojem z exteriéru po odstranění maskování.
Autor: BMW
BMW i3 totiž není po stránce vzhledu typickým mnichovským vozem, ale take nevypadá příliš prvoplánovitě, jako řada jiných ekologických vozů.
Autor: BMW
A jízdními vlastnostmi BMW i3 drtivou většinu elektromobilů a dalších eko-aut výrazně předčí.
Autor: BMW
Pohon zadních kol umožňuje s BMW i3 projíždět zatáčky razantně a užívat si přitom nerušeného řízení.
Autor: BMW
Řízení BMW i3 je přesné a auto lze dobře vodit i pedálem akcelerátoru. Po jeho úplném puštění auto samo brzdí a to s intenzitou 0,16 g, což vyžaduje zapnutí brzdových světel.
Autor: BMW
Při plynulé jízdě tak není příliš potřeba používat brzdový pedal. Brzdění s puštěným plynem rekuperuje energii, sešlápnutím brzdy se už energie ztrácí.
Autor: BMW
Na male auto má BMW i3 až nečekaný výkon. Elektromotor pohánějící zadní nápravu dává 125 kW, tedy 170 koní.
Autor: BMW
I proto na stovku elektricé BMW vystřelí jen za 7,2 sekundy, reakce na sešlápnutí pedálu akcelerátoru jsou navíc naprosto okamžité.
Autor: BMW
Dojezd elektromobilu odhaduje BMW na 130 - 160 kilometrů, podle počasí a dalších aktuálních podmínek.
Autor: BMW
Řada chytrých funkcí BMW i3 pak pomůže dojezd co možná nejvíce maximalizovat. Jsou tu tak úsporné jízdní režimy Eco Pro a Eco Pro+, z nichž každý prodlouží dojezd o dalších 20 kilometrů.
Autor: BMW
Malé čtyřmetrové auto však bude v drtivé většině sloužit k městským pojížďkám s denním úhrnem do 40 kilometrů. Nabíjet tak většina zákazníků bude muset maximálně dvakrát do týdne.
Autor: BMW
Pro ty, kdo mají přeci jenom z dojezdu strach, bude k dispozici i příplatková verze s malým motocyklovým dvouválcem coby generátorem.
Autor: BMW
Pak se dojezd BMW i3 prodlouží až na 300 kilometrů. Spalovací motor budeopravdu sloužit jen jako generátor, nádrž má objem 9 litrů.
Autor: BMW
U BMW ovšem říkají, že většina majitelů i3 generátor potřebovat nebude. Mnozí si jej však koupí a budou jej vozit jako mrtvou zátěž.
Autor: BMW
I spalovací motor najde své místo mezi zadními koly vedle elektromotoru. Díky této sestavě je vcelku vysoko položena hrana zavazadlového prostoru, což je vidět z pozice hrany víka - s tou je podlaha zároveň.
Autor: BMW
Maskování toho nejvíce utajuje na přídi a zádi vozu. BMW i3 bude rozhodně netradičním, ale určitě nikoli podivným vozem.
Autor: BMW
Interiér je koncipován jako čtyřmístný a čtyři cestující se tu usadí opravdu pohodlně. Vzadu není místa příliš na rozdávání především nad hlavou, ale 185 cm vysoký člověk se sem usadí vcelku pohodlně.
Autor: BMW
I přes vcelku vysokou stavbu karoserie má BMW i3 těžiště položené nízko. V podlaze jsou totiž umístěny baterie, které patří k tomu nejtěžšímu z celého auta - mají hmotnost 230 kilogramů.
Autor: BMW
Celé BMW i3 pak váží 1 195 kilogramů, což je v podstatě pro lépe vybavené vozy segmentu B vcelku obvyklá hodnota.
Autor: BMW
Hodně hmotnosti ušetří materiály karoserie. Hlavní struktura je z plastů vyztužených uhlíkovými vlákny, panely pak z lehkých termoplastů.
Autor: BMW
Karoserie sedí na hliníkovém rámu podvozku, který je složen ze tří částí - střední podlaha s bateriemi a přední a zadní rám pro nápravy a pohonnou soustavu.
Autor: BMW
Elektromotor je u BMW i3 umístěn vzadu na levé straně, vpravo zbývá místo na spalovací motor coby generátor.
Autor: BMW
Nad elektromotorem je pak umístěna veškerá řídící elektronika, převodníky napětí a další elektrické zařízení.
Autor: BMW
Vpředu je naopak mezi koly hodně místa, což umožňuje i výrazný rejd předních kol. Manévrovatelnost auta je tedy výjimečně dobra.
Autor: BMW