Pekingský autosalon je obrovský, na úplně novém výstavišti je sedm zcela zaplněných hal. Další expozice jsou na venkovních plochách. Jako všude jinde se první den odhalují nové modely, manažeři mluví o svých plánech a výstaviště je plné novinářů, fotografů a televizních štábů.
Autor: František Dvořák, iDNES.cz
I tady je možné nahlédnout do útrob aut. Také Číňané začínají myslet na bezpečnost.
Autor: František Dvořák, iDNES.cz
K vidění je i vcelku obyčejné auto - žádný supersport - s karbonovou karoserií.
Autor: František Dvořák, iDNES.cz
Znalci odhalí v buicku pro Čínu Opel Insignia. Může dostat i tovární tuningové doplňky.
Autor: František Dvořák, iDNES.cz
Chevrolet spoléhá na hravost a zálibu Číňanů v komixech. Jeho robo-auta potkáváte na výstavišti i naživo.
Autor: František Dvořák, iDNES.cz
Číňani investují do vývoje a designu. Časy bezhlavého, očividného kopírování jsou zdá se na ústupu.
Autor: František Dvořák, iDNES.cz
Auta výrazně inspirovaná známými modely se v Pekingu ale najdou. Znalec odhalí u značky Hawtai model, jehož tvary vycházejí z první generace Porsche Cayenne.
Autor: František Dvořák, iDNES.cz
Slavná značka Morris Garages je dnes v rukou Číňanů. Už několik let slibuje návrat do Evropy. Zatím to zkouší přes Británii, kde má i vývojovou kancelář a časem chce za La Manchem auta i vyrábět.
Autor: František Dvořák, iDNES.cz
Autosalon Peking 2014
Autor: František Dvořák, iDNES.cz
Značka BAIC je čínským partnerem Mercedesu. Neodolala ale pokušení interpretovat design jeho modelů po svém.
Autor: František Dvořák, iDNES.cz
Přivezla ale také majestátní koncept.
Autor: František Dvořák, iDNES.cz
Další koncept z kuchyně BAIC je tak velký, že pod ním podlezete.
Autor: František Dvořák, iDNES.cz
GAC Trumpchi dovezla do Pekingu nejošklivější koncept. Při sektání tváří v tvář se ho trochu bojíte, Jako by přijel z filmu o Vetřelci.
Autor: František Dvořák, iDNES.cz
Interiéry vypadají také k světu, a už ani nesmrdí po lepidle, plastech a gumě.
Autor: František Dvořák, iDNES.cz
Číňané dohánějí zbytek světa mílovými kroky. Pro některé zavedené evropské značky je zdá se velké štěstí, že se čínské automobilky na starý kontinent neženou.
Autor: František Dvořák, iDNES.cz
Někteří výrobci vyvíjejí vlastní techniku, jiní vycházejí z technologií japonských a korejských značek.
Autor: František Dvořák, iDNES.cz
Vlajková loď čínských papalášů. Naživo působí auto značky Rudá vlajka míň směšně než na fotkách. Majestát mu nemůžete upřít.
Autor: František Dvořák, iDNES.cz
Nechybí krásné modelky.
Autor: František Dvořák, iDNES.cz
Klasický Hummer už nekoupíte, značka skončila. Tak si ho Číňané vyrábějí sami.
Autor: František Dvořák, iDNES.cz
Čínský trh se přetahuje s USA o pozici nejdůležitějšího automobilového trhu světa. Značky, které vstoupily do Číny s předstihem, mají velkou výhodu. Citroën se nyní soustředí především na růst v Číně.
Autor: František Dvořák, iDNES.cz
Peugeot v Pekingu představuje ve světové premiéře svůj speciál pro Rally Dakar.
Autor: František Dvořák, iDNES.cz
Nechybí elektromobily
Autor: František Dvořák, iDNES.cz
Čínská značka Geely dnes vyrábí klasické londýnské taxíky.
Autor: František Dvořák, iDNES.cz
Nápady čínských designérů se dnes neliší od ostatních asijských výrobců. Trochu jiné je jen měřítko, Tento koncept značky JAC je obrovský.
Autor: František Dvořák, iDNES.cz
Autosalon Peking 2014
Autor: František Dvořák, iDNES.cz
Lincoln se chlubi parádním obrovitým veteránem, modelem Continental. Číňané hodně slyší na dlouhou historii a tradici značek.
Autor: František Dvořák, iDNES.cz
Výstaviště je plné policistů a černých šerifů, kolegovi už stejně kapsáři stihli ukrást objektiv od fotoaparátu.
Autor: František Dvořák, iDNES.cz
Značka Haval se účastní se svými speciály vycházejícími z nabídky terénních vozů dakarské rally.
Autor: František Dvořák, iDNES.cz
Škoda Yeti City má kromě dobrodružnějšího vzhledu, který obstarává na zádi umístěná rezerva, také o dvanáct centimetrů prodloužený rozvor. Díky tomu je na zadních sedadlech více místa pro nohy. V Číně vyráběný yeti má měkčí sedadla a podvozek. Pod kapotu je na výběr z benziňáků 1,4 TSI a 1,6.
Autor: František Dvořák, iDNES.cz
Škoda představila kromě liftbackové verze octavie také kombiprovedení. To se v Číně zatím prodávat nebude, Značka chce otestovat reakce publika na další karosářskou verzi, která není v na čínském trhu příliš rozšířená.
Autor: František Dvořák, iDNES.cz
Jeden z nejnavštěvovanějších stánků: vyzývavé modelky a drsně vypadající teréňáky s výrazným designem značky G. Patton.
Autor: František Dvořák, iDNES.cz
Korejský ssangyong přivezl pohledný koncept.
Autor: František Dvořák, iDNES.cz
Autosalon Peking 2014
Autor: František Dvořák, iDNES.cz
Státem vlastněná značka Changan má jeden z největších stánků na nově vybudouvaném pekingském výstavišti.
Autor: František Dvořák, iDNES.cz
Malé SUV Chery Tiggo vypadá vcelku střízlivě a docela evropsky.
Autor: František Dvořák, iDNES.cz
Na stáncích čínských výrobců pózují i evropské modelky.
Autor: František Dvořák, iDNES.cz
Francouzský nezávislý designér, který pracuje především pro BMW, skicuje na stánku automobilky Hawtai. Má to prý jako brigádu. Pro čínskou značku jinak nepracuje.
Autor: František Dvořák, iDNES.cz
Jména některých značek bez znalosti čínštiny nerozluštíte. Anglicky psaných materiálů je k dispozici pomálu.
Autor: František Dvořák, iDNES.cz
Autosvět musí zbystřit. Země, kde se za loňský rok prodalo 20 milionů aut už nevyrábí jen obskurnosti okopírované podle fotek. Čínské značky se vzmáhají. A jejich auta vypadají k světu. Ta obrovitá věc na fotce je koncept značky BAIC, vypadá legračně; jako přerostlá hračka.
Autor: František Dvořák, iDNES.cz
Škoda představuje v Pekingu v čínské premiéře třetí generaci octavie. Čína je pro českou značku největším trhem.
Autor: František Dvořák, iDNES.cz
Pekingský autosalon probíhá od 21. do 29. dubna.
Autor: František Dvořák, iDNES.cz
Prezentují se na něm světové automobilky. Bugatti představuje novou limitovanou emisi tří kusů exkluzivního veyronu. Dva už jsou prý prodané.
Autor: František Dvořák, iDNES.cz
Volkswagen je na čínském trhu jedničkou mezi zahraničními značkami. Loni tu německý koncern, do kterého patří i Škoda, prodal 3,3 milionu aut.
Autor: František Dvořák, iDNES.cz
Na výstavišti je dost konceptů aut, která vypadají jako zvětšené hračky: Výrazné detaily, jednoduchý, hranatý design a veselé barvy.
Autor: František Dvořák, iDNES.cz
V Číně frčí optický tuning. Křídla, spojlery, barevná kola, výrazné barvy ale moc neladí s řidičskou náturou Číňanů. Vyžadují hlavně pohodlí a rychlá jízda je jim cizí.
Autor: František Dvořák, iDNES.cz
Kopie kolínských trojčat je k vidění na stánku značky BYD.
Autor: František Dvořák, iDNES.cz