Přístrojovka s inverzním LCD displejem už je v současnosti trochu překonaná technologie, teď jsou v módě lépe čitelné barevné TFT displeje.
Filip Tichý, Yamaha Motors
Na Grossglockner jsem ještě nikdy nestoupal tak rychle a zároveň v pohodě a bezpečí.
Filip Tichý, Yamaha Motors
Když to přeženete a zadní kolo ujede do strany, kontrola trakce okamžitě přeruší zapalování a vrátí kolo do správné stopy.
Filip Tichý, Yamaha Motors
O vedení stopy zadního kola se stará kontrola trakce, díky které se dá přidávat plyn i v pořádném náklonu.
Filip Tichý, Yamaha Motors
Světlomety využívají moderní diodovou technologii.
Filip Tichý, Yamaha Motors
Příspěvkem k vyšší bezpečnosti jsou i směrovky umístěné v zrcátkách, kde jsou výš a víc na očích.
Filip Tichý, Yamaha Motors
Hmotnost přidaná na předek o sobě dává stále vědět, ale spíš jistotou než těžkopádností.
Filip Tichý, Yamaha Motors
Opravdu rychle projetá zatáčka se pozná podle škrtání kovových hlásičů pod stupačkami o asfalt.
Filip Tichý, Yamaha Motors
Styl jízdy se liší od motorek tím, že můžete bez obav tlačit řídítka do stále většího náklonu.
Filip Tichý, Yamaha Motors
Motor z motocyklu Yamaha MT-09 je mírně upravený a převod má o dva zuby větší rozetu na zadním kole.
Filip Tichý, Yamaha Motors
Tempomat dostal výrazné ovladače na levé rukojeti řídítek.
Filip Tichý, Yamaha Motors
Řídítka Nikenu jsou neobvykle široká, aby se opticky vyrovnala široká kapotáž kryjící přední ramena řízení.
Filip Tichý, Yamaha Motors
Kola mají nezávislé jednotky odpružení, brzdiče a nezávislé okruhy ABS.
Filip Tichý, Yamaha Motors
Systém lichoběžníkových vahadel na odkrytém prototypu. Dole před trubkami jsou táhla úpravy geometrie podle úhlu zatočení - každé kolo pojede po vlastní optimální kružnici.
Filip Tichý, Yamaha Motors
V zatáčkách se dá jet v náklonu až 45 stupňů, což normálně motorky v provozu dosahují jen poměrně výjimečně.
Filip Tichý, Yamaha Motors
O naklánění se stará dvojice lichoběžníkových vahadel a speciální mechanismus, který zajišťuje změnu geometrie a posunutí osy otáčení vnějšího kola.
Filip Tichý, Yamaha Motors
Každé kolo drží dvojice teleskopických trubek. Větší zadní 43mm trubka obsahuje plně nastavitelné odpružení, přední slabší 41mm slouží k vedení směru kola.
Filip Tichý, Yamaha Motors
Nikeny seřazené před alpským hotelem, 8 motorek, 24 kol
Filip Tichý, Yamaha Motors
Krátký štítek odkloní hlavní nápor větru na hruď jezdce.
Filip Tichý, Yamaha Motors
Žádné schovávání odpružení dovnitř, designéři nechali trubky pěkně na očích na vnějších stranách a ještě je od tmavé motorky zvýraznili modrou barvou.
Filip Tichý, Yamaha Motors
Yamaha Niken ve výšce 2500 m n. m. nemá problém s přilnavostí pneumatik na chladném asfaltu. Zdvojené přední kolo rovná se dvojnásobná jistota.
Filip Tichý, Yamaha Motors
Přibrzdit si v zatáčce přední brzdou není u Nikenu problém, na rozdíl od klasických motorek.
Filip Tichý, Yamaha Motors
Dvě přední kola v případě Nikenu neznamenají méně zábavy, spíš naopak.
Filip Tichý, Yamaha Motors
Hlouček zaparkovaných novinářských strojů budil zájem i na nejodlehlejších místech Alp.
Filip Tichý, Yamaha Motors