Do cíle přijíždí jezdci hodně vyčerpaní.
Autor: Jan Altner, pro iDNES.cz
Jacopo Cerutti z týmu MRG uprostřed desáté etapy
Autor: Jan Altner, pro iDNES.cz
Fotografie zobrazující vznik předchozí fotky
Autor: Robert Blazius, pro iDNES.cz
Fotografie zachycující průjezd kamionu hlubokým pískem
Autor: Jan Altner, pro iDNES.cz
Fotografie zobrazující vznik předchozí fotky
Autor: Jan Altner, pro iDNES.cz
Občas je potřeba štěstí a být včas na správném místě.
Autor: Jan Altner, pro iDNES.cz
Hluboký písek na fotografiích vypadá dobře.
Autor: Jan Altner, pro iDNES.cz
Fotografa potěší, když mu závodník pochválí jeho práci jako v tomto případě Martin Kolomý.
Autor: Jan Altner, pro iDNES.cz
Závodní speciály Mini patří k nejfotogeničtějším.
Autor: Jan Altner, pro iDNES.cz
Motocykly na jedné z plání
Autor: Jan Altner, pro iDNES.cz
Někdy vyberete naprosto špatné místo pro fotografování. V tomto případě to byl však jackpot. První dva motocykly kolem mě projely asi dva metry zleva, třetí pak dva metry zprava.
Autor: Jan Altner, pro iDNES.cz
V cíli měřeného úseku se dají hned po dojezdu dobře zachytit emoce a atmosféra.
Autor: Jan Altner, pro iDNES.cz
Někteří závodníci jsou špatně přístupní, ale zrovna jezdci Peugeotu Stephane Peterhansel a Cyril Despres patří k těm sdílnějším a není problém je zachytit v dobré náladě.
Autor: Jan Altner, pro iDNES.cz
Martin Prokop byl na Dakaru se svým Fordem Ranger hodně vidět.
Autor: Jan Altner, pro iDNES.cz
Většina fotografování Dakaru probíhá kolem poledne, ale když najdete dobré místo, dá se se světlem pracovat. Na snímku italský pilot české stáje MRG – Jacopo Cerutti.
Autor: Jan Altner, pro iDNES.cz
Důležitou součástí foto výbavy je kvalitní batoh.
Autor: Ondřej Záruba, pro iDNES.cz
Jednou z výhod Vortexu je, že ho při manipulaci není třeba pokládat do písku.
Autor: Ondřej Záruba, pro iDNES.cz
Asi nejlepší ochrana před jemným pískem jsou neoprenové návleky od českého fotografa Martina Haleše.
Autor: Ondřej Záruba, pro iDNES.cz
Nevýhodou je horší manipulace s technikou. Ale vzhledem k možným následkům si na ni rádi zvyknete.
Autor: Ondřej Záruba, pro iDNES.cz
Motocykl na dunách
Autor: Jan Altner, pro iDNES.cz
Česká čtyřkolkářka Ollie Roučková z týmu MRG je velká bojovnice.
Autor: Jan Altner, pro iDNES.cz
Toto je spíš výjimečná situace. Většinou prašné podmínky v bivaku nedovolí pracovat venku.
Autor: Libor Veselý, pro iDNES.cz
Pravá zadní sedačka Toyoty Landcruiser je místem, kde jsem za poslední dva týdny upravil většinu fotek a napsal nejvíce příspěvků z letošního Dakaru.
Autor: Libor Veselý, pro iDNES.cz
Tento automobil týmu MRG mě přepravoval z místa na místo během celé rallye.
Autor: Jan Altner, pro iDNES.cz
V Bolívii vítalo rallye zřejmě nejvíc fanoušků.
Autor: Jan Altner, pro iDNES.cz
Několikrát jsme se dostali až do výšky kolem 4800 metrů nad mořem.
Autor: Jan Altner, pro iDNES.cz
Takto mě zachytil u práce kolega fotograf.
Autor: Jan Altner, pro iDNES.cz
K finálnímu místu fotografování se dostávám většinou pěšky.
Autor: Ondřej Záruba, pro iDNES.cz
Fotografická výbava, která se mnou absolvuje Dakar 2018.
Autor: Jan Altner, pro iDNES.cz
Milan Engel z týmu MRG si vychutnává atmosféru pouště.
Autor: Jan Altner, pro iDNES.cz
Jacopo Cerutti v rychlostní zkoušce
Autor: Jan Altner, pro iDNES.cz
Honza Veselý z týmu MRG nemá s výškou 4 tisíce metrů nad mořem problém.
Autor: Jan Altner, pro iDNES.cz
O mě se to říct nedá. V týmu MRG jsou na to naštěstí připraveni, a tak ve vysokých výškách doplňujeme kyslík každý den.
Autor: Libor Veselý, pro iDNES.cz
Místní jsou na vysokou nadmořskou výšku zvyklí a nedělá jim problém zasportovat si. Hranice Peru a Bolívie, výška opět kolem 4 tisíc metrů nad mořem.
Autor: Jan Altner, pro iDNES.cz
Martin Macík z Bigshock racing patří k našim nejúspěšnějším zástupcům na Dakaru.
Autor: Jan Altner, pro iDNES.cz
Jacopo Cerutti z týmu MRG
Autor: Jan Altner, pro iDNES.cz
Ollie Roučkové nechybí vytrvalost a odhodlání. Obě vlastnosti jsou na této rallye důležité.
Autor: Jan Altner, pro iDNES.cz
I čtyřkolky se občas vznášejí v oblacích.
Autor: Jan Altner, pro iDNES.cz
Vstát ráno ze stanu, vyčistit si zuby, zabalit věci a složit stan, je už i pro mě rutinou zabírající do deseti minut.
Autor: Jan Altner, pro iDNES.cz
V bivaku bývá naštěstí živo i pozdě večer, takže večeříme někdy i kolem půlnoci.
Autor: Jan Altner, pro iDNES.cz
Dojezd jedné z etap
Autor: Jan Altner, pro iDNES.cz
Vozy Peugeot patří ke špičce.
Autor: Jan Altner, pro iDNES.cz
Toyota se nevzdává a drží Peugeot pod tlakem
Autor: Jan Altner, pro iDNES.cz
Vozy Peugeot jdou cestou pohonu pouze zadní nápravy.
Autor: Jan Altner, pro iDNES.cz
Fotograf musí být ve střehu i na přejezdu. Za pár hodin se dostane toto Mini do rukou mechaniků a nezarazila by vás u něj cedulka, že se jedná o nejetý garážovaný vůz po prvním majiteli.
Autor: Jan Altner, pro iDNES.cz
Milan Engel v cíli jedné z etap
Autor: Jan Altner, pro iDNES.cz
Jacopo Cerutti v oblacích
Autor: Jan Altner, pro iDNES.cz
Pouště, hory a pláně v Jižní Americe působí nekonečným dojmem.
Autor: Jan Altner, pro iDNES.cz
Při fotografování v poušti u nás zastavil tento závodník týmu s příznačným názvem Hero. Byl zraněný a na pokraji sil. Zřejmě potřeboval jen s někým mluvit a podpořit. Bylo to hodně emotivní setkání. Závod nevzdal. Večer jsem ho potkal v bivaku cestou z medical centra, měl ovázanou nohu, ale byl plný odhodlání.
Autor: Jan Altner, pro iDNES.cz
Tým MRG. Skvělá parta lidí a nadšenců, která se mi stala na tři týdny rodinou.
Autor: Jan Altner, pro iDNES.cz
Fotograf se nesmí přestat rozhlížet ani kolem trati.
Autor: Jan Altner, pro iDNES.cz
Při přesunech projíždíme nádhernými místy.
Autor: Jan Altner, pro iDNES.cz
Milan Engel
Autor: Jan Altner, pro iDNES.cz
V Peruánských a Bolívijských horách často potkáváte místní obyvatele v jejich tradičním oblečení.
Autor: Jan Altner, pro iDNES.cz
Během soutěže jsme byli ubytováni i v kasárnách.
Autor: Jan Altner, pro iDNES.cz