Ve Velkém Meziřící je fabrika na pohřební auta, jedna z nejvýznamnějších ve střední Evropě.
Autor: Jaroslav Halamka, iDNES.cz
Focení probíhalo na hřbitově ve Velkém Meziříčí.
Autor: Jaroslav Halamka, iDNES.cz
Rakev se ukládá na speciální polohovatelnou a výsuvnou plošinu.
Autor: Jaroslav Halamka, iDNES.cz
Pohřební auta už dnes neoblékají jen černou. Mezi velmi oblíbené dnes patří třeba hnědá.
Autor: Jaroslav Halamka, iDNES.cz
Je to jako jezdit s plnou dodávkou, těžkou „na zadek“.
Autor: Jaroslav Halamka, iDNES.cz
Přestavba na pohřební vůz trvá asi dva týdny.
Autor: Jaroslav Halamka, iDNES.cz
Volkswagen Transporter patří k žádaným vozům na přestavbu.
Autor: Jaroslav Halamka, iDNES.cz
Ale bezkonkurenčně nejžádanější je Mercedes třídy V.
Autor: Jaroslav Halamka, iDNES.cz
Nezbytné je osvětlení.
Autor: Jaroslav Halamka, iDNES.cz
Neobvyklé nejsou ani přestavby na více rakví. Tato pojme čtyři.
Autor: Jaroslav Halamka, iDNES.cz
Základní přestavba vyjde na zhruba 160 tisíc bez DPH.
Autor: Jaroslav Halamka, iDNES.cz
Auta mají i zadní boční okna, zevnitř bývá speciální ozdobné čalounění.
Autor: Jaroslav Halamka, iDNES.cz
Ročně v Česku průměrně zemře 100 tisíc lidí.
Autor: Jaroslav Halamka, iDNES.cz
Specialitou vysokomýtské firmy je venkovní osvětlení. Dnes si samozřejmě „hrají“ s osvětlením LEDkami.
Autor: Jaroslav Halamka, iDNES.cz
V Evropě je také rozvinutý trh s ojetými pohřebáky.
Autor: Jaroslav Halamka, iDNES.cz
Na první pohled pohřební vůz často ani nepoznáte.
Autor: Jaroslav Halamka, iDNES.cz
Speciální pomalý převod pro důstojnou jízdu krokem prý pohřebáky nedostávají. Dnes si v takových případech vypomohou automatickou převodovkou.
Autor: Jaroslav Halamka, iDNES.cz
Design je na zákazníkovi, ale výrobce vestaveb samozřejmě umí poradit.
Autor: Jaroslav Halamka, iDNES.cz
Prostor je dimenzovaný na největší rakev, která má délku 220 cm a šířku s výškou 70 cm.
Autor: Jaroslav Halamka, iDNES.cz
V interiéru nákladového prostoru lze kombinovat různé dekory koženky a kořenového dřeva, vše doplňuje nerezové oplechování.
Autor: Jaroslav Halamka, iDNES.cz
Plošinu dokáže obsluhovat jeden pracovník.
Autor: Jaroslav Halamka, iDNES.cz
Verzí s automatickou převodovkou je asi polovina.
Autor: Jaroslav Halamka, iDNES.cz
Večeřova a Mladého firma má kolem dvaceti zaměstnanců.
Autor: Jaroslav Halamka, iDNES.cz
Do auta se nejprve zamontuje rám, na který se uchytí panely obložení a konstrukce na rakev.
Autor: Jaroslav Halamka, iDNES.cz
Standardní přestavba váží asi čtyři metráky, ty nejlehčí něco přes 200 kilogramů.
Autor: Jaroslav Halamka, iDNES.cz