Škoda Element
pro iDNES.cz Martin Mičánek
Lednice a výkonné audio v kufru.
pro iDNES.cz Martin Mičánek
Pod kapotu studenti nastěhovali elektromotor s výkonem 60 kW (82 koní) a za sedačky akumulátory.
pro iDNES.cz Martin Mičánek
Nastupování přes vysoký práh, ve kterém musela zůstat výztuha, aby byla zachována pevnost karoserie, vyžaduje zvednou nohu výš. Anebo stoupnete na trubkové ozdobné prahy a už jste za volantem.
pro iDNES.cz Martin Mičánek
Studenti stavěli zářivou buginu v rámci výuky.
Škoda Auto
Studenti z učiliště Škody postavili elektrickou buginu. Z malinkého modelu Citigo je v jejich podání zářivý plážový speciál jménem Element. Stavba veselého konceptu na zvýšeném podvozku s televizí a ledničkou v kufru a elektromotorem namísto benzinového tříválce trvala několik měsíců.
Škoda Auto
Škoda Element
pro iDNES.cz Martin Mičánek
Podvozek nejmenší škodovky v aktuální nabídce zvedli o šest centimetrů.
pro iDNES.cz Martin Mičánek
Nerozpakovali se ale zahodit dveře a uříznout střechu. Takže je z městského mrňouse plážový frajer.
Škoda Auto
Ovládání je stejné jako u většiny ostatních elektromobilů. Otočíte klíčkem v zapalování a nic se nestane. Šlápnete na plyn a auto se neslyšně rozjede.
pro iDNES.cz Martin Mičánek
Škoda Element
pro iDNES.cz Martin Mičánek
Pod kapotu studenti nastěhovali elektromotor, nabíjení z klasické 230voltové zásuvky trvá šest hodin.
pro iDNES.cz Martin Mičánek
Elektromotor má ze své podstaty sílu od nízkých otáček, zrychlení okouzlí ale ještě víc; protože nic neslyšíte. Elektroauto se pohybuje dokonale tiše, element varuje chodce aspoň zvukem odvalujících se špalků pneumatik.
pro iDNES.cz Martin Mičánek
Písmeno E odkazuje na elektřinu, samotné jméno Element zase na to, že elektropohon bude v budoucnu elementárním zdrojem mobility.
pro iDNES.cz Martin Mičánek
Projekt letošního učňovského auta začal na podzim roku 2016 prvními výkresy. Od ledna 2017 pracovali nejen na papíře a v počítači, ale také v dílně.
Škoda Auto
Přístrojovka zůstala stejná jako v sériové miniškodovce, sedadla jsou upravená, pocházejí z Octavie RS.
pro iDNES.cz Martin Mičánek
Škodu Element navrhlo a postavilo 22 učňů (z toho čtyři dívky) devíti oborů za 1 500 hodin, práce na voze byla součástí jejich výuky.
Škoda Auto
Škoda Element
pro iDNES.cz Martin Mičánek
Interiér musel dostat stejně zářivé doplňky, aby to hrálo s karoserií.
pro iDNES.cz Martin Mičánek
Element dostal velké, tak trochu balonové pneumatiky s „písečným“ vzorkem.
pro iDNES.cz Martin Mičánek
Vrch přístrojovky navíc potáhli broušenou syntetickou kůží Alcantarou.
pro iDNES.cz Martin Mičánek
Škoda Element
pro iDNES.cz Martin Mičánek
Díly interiéru zůstaly zachovány, dostaly ale lakování.
pro iDNES.cz Martin Mičánek
Škoda Element
pro iDNES.cz Martin Mičánek
Škoda Element
pro iDNES.cz Martin Mičánek
Škoda Element
pro iDNES.cz Martin Mičánek
Škoda Element
pro iDNES.cz Martin Mičánek
Zajímavý je kufr. Byl by obrovitý, velkou část z něj ovšem ubírá lednička a na víku, které se vyklápí v pravém úhlu, je připevněná velká placatá televize.
pro iDNES.cz Martin Mičánek
Škoda Element
pro iDNES.cz Martin Mičánek
Ledničku a televizi živí solární panel na víku kufru.
pro iDNES.cz Martin Mičánek
Škoda Element
pro iDNES.cz Martin Mičánek
Volič jízdních režimů elektropohonu
pro iDNES.cz Martin Mičánek
Škoda Element
pro iDNES.cz Martin Mičánek
Do světel studenti zakomponovali LED diody.
pro iDNES.cz Martin Mičánek
Do světel studenti zakomponovali LED diody.
pro iDNES.cz Martin Mičánek