náhledy
Nejmenší škodovce je právě pět let.
Autor: Jaroslav Halamka, iDNES.cz
První sériové citigo vyjelo 29. listopadu 2011.
Autor: Jaroslav Halamka, iDNES.cz
Jízdní vlastnosti jsou velmi slušné. Má dobrý poměr rozvoru vůči rozchodu kol. V nápravách je tedy doširoka rozkročené, takže se moc nenaklání a obdivuhodně drží stopu.
Autor: Jaroslav Halamka, iDNES.cz
V bratislavské fabrice Volkswagenu vyráběná škodovka má pod kapotou vždy jen tříválcový atmosferický benzinový litr.
Autor: Jaroslav Halamka, iDNES.cz
Všude zaparkuje, všude se vejde. Je z něj obstojný výhled a při parkování a brouzdání ulicemi natěsno oceníte ty pravidelně hranaté tvary, které jsou přehledné.
Autor: Jaroslav Halamka, iDNES.cz
Motor citiga se ochotně vytáčí; taky potřebuje aspoň tři tisíce otáček, pak drnčivě zabere a předvede zátah.
Autor: Jaroslav Halamka, iDNES.cz
Při pohledu zezadu vyniknou krabicovité tvary.
Autor: Jaroslav Halamka, iDNES.cz
Dobře se nastupuje doširoka otvíranými dveřmi. Všechno působí festovně a z provedení na pohled rozhodně nečiší snaha o uspoření.
Autor: Jaroslav Halamka, iDNES.cz
Citigo má ještě jednovaječná dvojčata v podobě Volkswagenu UP! a Seatu Mii. Volkswagen letos dostal pod kapotu oturbený litr, seat se škodovkou musí vystačit s atmosferickým motorem.
Autor: Jaroslav Halamka, iDNES.cz
Nelíbilo se nám trochu kostrbatého řazení pětistupňového manuálu.
Autor: Jaroslav Halamka, iDNES.cz
Nová přední světla výborně svítí.
Autor: Jaroslav Halamka, iDNES.cz
Interiér je zařízený jednoduše, ale účelně.
Autor: Jaroslav Halamka, iDNES.cz
K pětiletému výročí výroby dostalo citigo dárek v podobě nových světel. Nejde o to, že mají nově integrovaný pásek denního svícení z LEDek, takže vypadají fakt hezky. Hlavně se změnila technika, takže mají nově dvojitou parabolu a v ní žárovky H7 (doposud mělo citigo H4). A protože má citigo hezky velké lampy, celé dohromady to funguje a auto v noci dobře svítí.
Autor: Jaroslav Halamka, iDNES.cz
Dva dospělí plus dvě děti a kočárek se dovnitř a do kufru poskládají.
Autor: Jaroslav Halamka, iDNES.cz
Nakládání věcí do kufru není kvůli vysokému nárazníku zrovna pohodlné.
Autor: Jaroslav Halamka, iDNES.cz
Dva čahouni si libovali kvůli místu na předních sedadlech. Na šířku je ho nečekaně hodně.
Autor: Jaroslav Halamka, iDNES.cz
Škoda nabízí Citigo ve tří i pětidveřovém provedení, příplatek za pár dveří navíc je deset tisíc korun.
Autor: Jaroslav Halamka, iDNES.cz
Zkusili jsme prostřední výkonové provedení motoru s 50 kW, které je spjato s bivalentním pohonem na benzin a zemní plyn.
Autor: Jaroslav Halamka, iDNES.cz
Na kratší cestování sed o citiga poskládají i čtyři dospělí - vyzkoušeno.
Autor: Jaroslav Halamka, iDNES.cz
Provedení na zemní plyn je pro šetřílky. Jezdí za korunu na kilometr. Nádrže ale nejsou zrovna velké (plynová 11 kg, benzinová 10 litrů), takže budete čerpat docela často.
Autor: Jaroslav Halamka, iDNES.cz
Sedadla s integrovanými opěrkami vypadají efektně, na dlouhé cestování to ale zrovna není.
Autor: Jaroslav Halamka, iDNES.cz
Zalíbil se nám univerzální držák na mobil nahoru na přístrojovku.
Autor: Jaroslav Halamka, iDNES.cz