náhledy
Brno Revival Mezi pavilony 2017
Autor: František Dvořák, iDNES.cz
Výtvarník a konstruktér Vladimír Valenta startoval v roce 1967 s formulí sestrojenou na brněnské technice s motorem Saab. Závod nedokončil.
Autor: Archiv Motor Journal
Brno Revival Mezi pavilony
Autor: Archiv Motor Journal
Takto vypadala jednoduchá trať závodů v 60. letech. Po půlstoletí se letos pojede v téměř nezměněné podobě, jen „horní“ rameno bude asi o 100 metrů kratší kvůli přejezdu kolejí železniční vlečky.
Autor: Archiv Motor Journal
Výtvarník Tom Havlásek se svým návrhem plakátu na závod Brno Revival Mezi pavilony, který se v Brně pojede letos. Na snímku je ikonická Škoda 1100 OHC, v pozadí oblouk pavilonu A brněnského výstaviště.
Autor: Archiv Motor Journal
Nejstarší zmínka o motocyklových závodech na brněnském výstavišti pochází z roku 1935. Za závodníky na motocyklech NSU se vypíná rotunda dnešního pavilonu A.
Autor: Archiv Motor Journal
Na prvním místě Škoda 1100 OHC, za volantem Václav Bobek starší. V roce 1961 odstartovala zlatá doba závodů na brněnském výstavišti. V pozadí přihlíží dodnes stojící věž u pavilonu G.
Autor: Archiv Motor Journal
Výtvarník a konstruktér Vladimír Valenta startoval v roce 1967 s formulí sestrojenou na brněnské technice s motorem Saab. Závod nedokončil.
Autor: Archiv Motor Journal
Na fotce z roku 1965 projíždí vracečkou u pavilonu C na prvním místě s číslem 8 Alois Gbelec.
Autor: Archiv Motor Journal
Na výstavišti startovala i kategorie cestovních vozů, ve kterých bojovaly kromě upravených speciálů i běžná sériová auta.
Autor: Archiv Motor Journal
Mezi československými formulemi se vlevo vyjímá Cisitalia Vladimíra Valenty. Auto dovezené do Československa ještě před rokem 1948 poháněl motor Fiat.
Autor: Archiv Motor Journal
Otto Buchberger před startem závodu v roce 1967. S formulí Drak II vlastní konstrukce dojel v konkurenci továrních škodovek na třetím místě.
Autor: Archiv Motor Journal
Plakát zvoucí na první motockylový závod, který se na brněnském výstavišti jel v roce 1935.
Autor: Archiv Motor Journal
Formule 3 československých závodníků před experimentálním pavilonem Y brněnského výstaviště.
Autor: Archiv Motor Journal
Nejrychlejší jezdci motocyklového závodu v roce 1959. Vlevo Eman Quirenz, vpravo Jan Novosad.
Autor: Archiv Motor Journal
Motocyklové závody v roce 1959, v pozadí je dosud stojící věž u pavilonů G.
Autor: Archiv Motor Journal
Souboj na čele závodu v roce 1967 - na čele je Vladimír Hubáček na Melkusu, za ním jako stín pozdější vítěz závodu Jaroslav Bobek s monopostem Škoda F3.
Autor: Archiv Motor Journal
Adolf Veřmiřovský (vlevo) s Tatrou 607 a Jaroslav Pavelka s T607-2 na startu Mladoboleslavského okruhu 1954.
Autor: Archiv Michala Velebného
Naposledy se oba monoposty Tatra potkaly na trati v roce 1958. Snímky jsou z historicky posledního okruhového závodu Ecce Homo ve Šternberku.
Autor: Archiv Michala Velebného
Naposledy se oba monoposty Tatra potkaly na trati v roce 1958. Snímky jsou z historicky posledního okruhového závodu Ecce Homo ve Šternberku.
Autor: Archiv Michala Velebného
Jaroslav Pavelka s vozem T607-2 projíždí zatáčku u lomu brněnského okruhu v roce 1954. V závodě zvítězil.
Autor: Archiv Motor Journal
Alois Veřmiřovský s vozem T607 na trati Závodu družby národů v Brně v roce 1954.
Autor: Archiv Motor Journal