Nový Golf je krok od samostatné jízdy. Asistenční systém Travel Assist nabízí možnost takřka samostatné jízdy: udržuje vůz v jízdním pruhu, udržuje nastavenou rychlost a současně bere v úvahu odstup od vpředu jedoucích vozidel.
Volkswagen
Kapacitní volant. Během částečně samostatné jízdy stačí, když se řidič volantu pouze pouze dotýká. Sděluje tak autu, že je přítomen a sleduje dění. Kapacitní volant hlídá, jestli člověk z řízení nesundá ruku úplně.
Volkswagen
Golf na internetu. Řadu funkcí včetně odemykání půjde ovládat přes mobilní telefon. Veškeré nastavení řidiče se pak uloží na internetu, a pokud ten například kvůli servisu sedne do jiného golfu, vše se mu nastaví tak, jak má rád.
Volkswagen
Bezpečnosti přispívá také vylepšený systém Front Assist, který zahrnuje funkci brzdění před protijedoucím vozidlem při odbočování.
Volkswagen
Systém Lane Assist udržuje vůz uprostřed jízdního pruhu. Částečně samostatná jízda je s novým golfem možná až do rychlosti 210 km/h.
Volkswagen
Auta, která spolu mluví. Nové golfy budou řidiče varovat například před staveništi. Signály od dopravní infrastruktury a informace od vozidel v okruhu až 800 metrů upozorní řidiče na displeji.
Volkswagen
Auta, která spolu mluví. Golf také umí předat zprávu dalším vozidlům s technologií Car2X. Volitelný adaptivní tempomat pak v nouzové situaci může aktivně zasáhnout. Vše je zajištěno díky výměně dat přes síť WLAN.
Volkswagen
Adaptivní tempomat ACC s prediktivním ovládáním rychlosti. Vůz reaguje na rychlostní omezení přikázaná značkami u silnice, na limity v obcích. Díky mapám a GPS “ví” o zatáčkách, kruhových objezdech i křižovatkách.