Staronový ruský prezident vyrazil na slavnostní inauguraci ve modernizované verzi limuzíny Aurus Senat. Pojízdný Putinův bunkr pohání motor vyvinutý zčásti v Praze a při slavnostní jízdě ho na pozadí lesa ruských vlajek doprovázely nové elektrické motocykly s elektronikou vyvinutou v USA. Standardní verze nejde na odbyt, nikdo ji nechce.
Autor: Reuters
Putinova prezidentská limuzína Aurus Senat L700 na kremelském nádvoří
Autor: Reuters
Při navrhování doprovodných motocyklů Aurus Merlon byly zohledněny požadavky na jejich hlavní účel – doprovázení kolony nejvyšších představitelů států a diplomatických misí. Nechybí možnost použití postranního vozíku a provoz při teplotách až -25 ºС. Inu, ruský člověk musí vydržet vše!
Autor: Reuters
Putin není jediný. Dlouhou neprůstřelnou verzi se 6 cm tlustými skly dostane i běloruský diktátor Alexander Lukašenko, který využíval Mercedes-Maybach.
Autor: Reuters
Veřejná premiéra modernizované limuzíny Aurus Senat se konala 7. května při inauguraci prezidenta Vladimira Putina,
Autor: Reuters
Vůz, pro který byl zjevnou inspirací Rolls-Royce Phantom, je výsledkem „odstřihávání se“ Ruska od Západu.
Autor: Reuters
Výstražná světla jsou umístěna po stranách přední registrační značky.
Autor: Reuters
Z hlediska balistické ochrany je limuzína Aurus Senat v podstatě pojízdný bunkr s pohonem všech kol.
Autor: Reuters
Aurus Senat využívá hybridní pohonné ústrojí s bi-turbo osmiválcem V8 o objemu 4,4 l, které má v komerční verzi výkon 440 kW, přičemž elektromotor přidává dalších 45,5 kW. O přesných parametrech státnické limuzíny však lze jen spekulovat.
Autor: Reuters
Provedení masky chladiče byla změněno. Nyní svými širšími lamelami evokuje poválečný Stalinův ZIS 110.
Autor: Reuters
Obrněná prezidentská verze L700 měří na délku 6,63 m a rozvor má 4,3 m. Manévrovací schopnosti jsou tedy omezené.
Autor: Reuters
Součástí řady jsou i dva přehlídkové kabriolety Aurus s dvojicí prodloužených dveří, plátěnou střechou a odolnějším interiérem pro případ deštivého počasí. Ty jsou ještě v předfaceliftové podobě.
Autor: Reuters
Motocykl Aurus Merlon o hmotnosti 370 kg zrychlí z 0 na 100 km/h za méně než 4 sekundy a maximální rychlost je více než 225 km/h. Díky systému kapalinového chlazení komponentů vysokonapěťových obvodů je Merlon údajně schopen dlouhodobě udržovat konstantní rychlost 200 km/h. Je však něco takového u doprovodného motocyklu skutečně potřeba?
Autor: Reuters
Modernizace se týká pouze vozů pro prezidentskou kolonu, v příštím roce 2025 by se však měly změny projevit na komerční verzi sedanu Aurus Senat.
NAMI
Koncová LED světla byla rozšířena a nově jsou propojena chromovanou lištou. Registrační značka je nyní místo ve víku zavazadelníku uchycená k zadnímu nárazníku.
NAMI
Jméno „Merlon“ pokračuje v tradici spojování jmen modelů Aurus s Kremlem. „Merlon“ je totiž část cimbuří opevnění kremelské pevnosti.
Autor: Reuters
Putinova prezidentská limuzína Aurus Senat L700 na kremelském nádvoří
Autor: Reuters
Veřejná premiéra modernizované limuzíny Aurus Senat se konala 7. května při inauguraci prezidenta Vladimira Putina.
Autor: Reuters
Matricové světlomety mají užší tvar a denní svícení ve tvaru L.
NAMI
Palubní deska je zcela nová. Dostala i nově pojaté přístroje a větší středový displej. Nově řešený je i subtilnější volič samočinné převodovky, který nahradil mohutnou páku. Novinkou je i digitální zpětné zrcátko a funkce nočního vidění.
NAMI
Modernizovaná verze Aurusu Senat ve standardním provedení se dostane do výroby v roce 2025.
NAMI
V kabině je i nový multimediální systém NAMI MM-System a nový akustický systém.
NAMI
Modernizovaná verze Aurusu Senat
NAMI
Modernizovaná verze Aurusu Senat
NAMI
Koncová LED světla byla rozšířena a nově jsou propojena chromovanou lištou. Registrační značka je nyní místo ve víku zavazadelníku uchycená k zadnímu nárazníku.
NAMI
Kapota je kvůli snížení hmotnosti nově vyrobena z hliníkové slitiny.
NAMI
Modernizovaná verze Aurusu Senat
NAMI
Specialisté vývojového ústavu NAMI navíc zvýšili účinnost brzdového systému, odpružení, systém přívodu paliva, ale i ještě vylepšili funkci převodovky.
NAMI
Motor a převodovka se nezměnily. Standardní sedan a limuzína jsou vybaveny hybridním pohonným ústrojím založeným na 4,4litrovém V8 v kombinaci s devítistupňovou samočinnou převodovkou a pohonem všech kol. Vyvine výkon 598 koní a točivý moment 880 Nm.
NAMI
Modernizovaná verze Aurusu Senat
NAMI
Elektrické doprovodné motocykly Aurus Merlon měly při letošní inauguraci premiéru.
NAMI
Modernizovanou verzi Aurusu Senat vyvinuli specialisté vývojového ústavu NAMI.
NAMI
Hybridní ústrojí s motorem V8 4,4 l je údajně částečně i dílem pražské pobočky konstrukční kanceláře Porsche Engineering.
Autor: Michal Šafránek, iDNES.cz
V silně pancéřované podobě se vyrábí i kratší verze Aurus Senat S600.
Aurus Motors
Prezidentská limuzína Aurus Senat L700 měla premiéru při předchozí inauguraci Vladimira Putina v roce 2018.
Aurus Motors
Limuzína Aurus Senat L700 byla k vidění na ženevském autosalonu v roce 2019, kde ji ředitel výstavy Andre Hefti nazval „skutečným tankem“.
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Limuzína Aurus Senat na autosalonu v Ženevě v roce 2019
Autor: Michal Šafránek, iDNES.cz
Limuzína Aurus Senat na autosalonu v Ženevě v roce 2019
Autor: Michal Šafránek, iDNES.cz
Kromě dvojice sedadel jsou u ruské limuzíny k dispozici i dvě výklopná protisměrná místa pro doprovod.
Aurus Motors
Dlouhá neprůstřelná verze se 6 cm tlustými skly měla směřovat také k arabským šejkům.
Aurus Motors
Aurus Senat
Autor: Lukáš Vaverka, pro iDNES.cz
Aurus Senat v původním provedení
Autor: Lukáš Vaverka, pro iDNES.cz
Limuzína Aurus Senat na autosalonu v Ženevě v roce 2019
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Limuzína Aurus Senat na autosalonu v Ženevě v roce 2019
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Limuzína Aurus Senat na autosalonu v Ženevě v roce 2019
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Limuzína Aurus Senat na autosalonu v Ženevě v roce 2019
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Limuzína Aurus Senat na autosalonu v Ženevě v roce 2019
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Limuzína Aurus Senat
NAMI
Putinova obrněná limuzína má na délku 6,63 m a rozvor 4,3 m. Manévrovací schopnosti jsou tedy velmi omezené.
Aurus Motors
Vladimir Putin přijel v roce 2018 na svoji čtvrtou inauguraci v moskevském Kremlu novou limuzínou ruské výroby.
Autor: Reuters
Vladimir Putin přijel v roce 2018 na svoji čtvrtou inauguraci v moskevském Kremlu novou limuzínou ruské výroby.
Autor: Reuters
Putinova limuzína na summitu v Helsinkách
Autor: Reuters
Vladimir Putin přijel v roce 2018 na svoji čtvrtou inauguraci v moskevském Kremlu novou limuzínou ruské výroby.
Autor: Reuters
Vladimir Putin přijel v roce 2018 na svoji čtvrtou inauguraci v moskevském Kremlu novou limuzínou ruské výroby.
Autor: Reuters
Vladimir Putin přijel v roce 2018 na svoji čtvrtou inauguraci v moskevském Kremlu novou limuzínou ruské výroby.
Autor: Reuters
Severokorejský vůdce Kim Čong-un dostal letos v únoru od ruského prezidenta Vladimira Putina ruskou limuzínu Aurus Senat ještě v předfaceliftové verzi jako dík za dodání balistických raket, které Rusko používá při své invazi na Ukrajinu.
Autor: AP
Severokorejský vůdce Kim Čong-un si ruskou limuzínu vyzkoušel již při své loňské návštěvě kosmodromu Vostočnyj na ruském Dálném východě.
Autor: Profimedia.cz
Aurus Senat v prodloužené luxusní verzi
NAMI
Původní plán výroby Aurusu Senat byl nastaven na 5 tisíc vozů ročně. Ročně se však na výrobní lince společnosti Sollers ve městě Jelabuga v Tatarstánu vyrobilo jen několik desítek aut.
Autor: Michal Šafránek, iDNES.cz
Motor V8 4,4 l je údajně částečně i dílem pražské pobočky konstrukční kanceláře Porsche Engineering.
Aurus Motors
Zanedlouho se má výroba Aurusu Senat rozjet v bývalé továrně japonské Toyoty v Petrohradu, která patří státní společnost NAMI, která má ve značce Aurus většinový podíl. Spekuluje se však o tom, že se bude jednat o přeznačená auta původem z Číny.
Autor: Michal Šafránek, iDNES.cz
Aurus Senat
Autor: Michal Šafránek, iDNES.cz
Aurus Senat
Autor: Michal Šafránek, iDNES.cz
Aurus Senat
Autor: Michal Šafránek, iDNES.cz
Aurus Senat
Autor: Michal Šafránek, iDNES.cz
Aurus Senat
Autor: Michal Šafránek, iDNES.cz
Aurus Senat
Autor: Michal Šafránek, iDNES.cz
Aurus Senat
Autor: Michal Šafránek, iDNES.cz
Aurus Senat
Autor: Michal Šafránek, iDNES.cz
„Pracoviště“ řidiče kratší verze Aurus Senat S600.
Aurus Motors
Aurus Senat
Autor: Michal Šafránek, iDNES.cz
Aurus Senat
Autor: Lukáš Vaverka, pro iDNES.cz
Aurus Senat
Autor: Michal Šafránek, iDNES.cz
Aurus Senat
Autor: Michal Šafránek, iDNES.cz
Aurus Senat
Autor: Michal Šafránek, iDNES.cz
Aurus Senat
Autor: Michal Šafránek, iDNES.cz
Celkové náklady na zavedení nové značky byly údajně přibližně 4,4 miliardy korun.
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Na stejné platformě vzniklo rovněž SUV Komendant.
Aurus
SUV Komendant slouží mj. jako doprovodné vozidlo v prezidentské koloně.
Aurus
Na stejné platformě vzniklo rovněž SUV Komendant.
Aurus
Na stejné platformě jako Senat vznikl i mikrobus Arsenal. Také on může být v pancéřovaném provedení.
Aurus Motors
Před Aurusem Senat v kremelských garážích parkoval Mercedes-Benz S 600 Pullman Guard.
Daimler
Limuzína Zil 4112-R, ve které Putin nechtěl jezdit.
LeftLane.com
Havarovaný Aurus Senat ruského biskupa Kirilla po loňské nehodě v Moskvě
Twitter/@Maks_NAFO_FELLA