Indický autosalon otevřel tento týden. V zemi s víc než miliardou lidí se ročně prodají tři miliony nových aut. Vozový park přeplněných ulic je velmi pestrý. Na autosalonu mají návštěvníci jedinečnou příležitost vidět auta v původní podobě. Ta v provozu jsou většinou dost pochroumaná, v oblibě jsou také různé kutilské a tuningové úpravy.
Autor: František Dvořák, iDNES.cz
Fenoménem indických silnic jsou tuktuky. Spalovací motor se výrobci snaží nahradit elektrickou trakcí.
Autor: František Dvořák, iDNES.cz
Jedním z vládců trhu je domácí automobilka Tata. Na autosalonu představuje drsňácký koncept SUV.
Autor: František Dvořák, iDNES.cz
SUV jsou prudce rostoucí segment i na indickém trhu.
Autor: František Dvořák, iDNES.cz
Indové se při tvarování svých aut neuchylují ke kopírování zavedených značek jako v Číně. Designstudia mají často i v Evropě.
Autor: František Dvořák, iDNES.cz
Tata Altroz je pohledný hatchback, který by ostudu neudělal ani v Evropě. Pět hvězd z hodnocení crashtestů Global NCAP je znakem, že indické značky dají i na bezpečnost. Global NCAP zastřešuje programy crashtestů (NCAP) po celém světě. Metodika nárazových zkoušek by měla mít základní pravidla stejná.
Autor: František Dvořák, iDNES.cz
Velkým překvapením pro návštěvníky autosalonu je množství hostesek, které ochotně pózují u vystavených aut. To už se ve zbytku světa na autovýstavách moc nenosí.
Autor: František Dvořák, iDNES.cz
Na indickém trhu všechny válcuje automobilka Maruti Suzuki.
Autor: František Dvořák, iDNES.cz
Velkou slávou bylo představení konceptu Škoda Vision IN. Pohledné SUV vyvinuté extra pro Indii si vysloužilo velkou pozornost.
Autor: František Dvořák, iDNES.cz
Jeho dvojčetem bude Volkswagen Taigun. Vyrábět se budou v Indii společně.
Autor: František Dvořák, iDNES.cz
Force je indický výrobce užitkových aut a autobusů.
Autor: František Dvořák, iDNES.cz
Na indickém trhu jsou přítomné také čínské značky. Haval, který je specialistou na SUV a pracovní pick-upy, se představil s elektrickými koncepty. Haval patří čínskému koncernu Great Wall.
Autor: František Dvořák, iDNES.cz
Silný je v Indii také Hyundai. Na autosalonu představil své futuristické koncepty.
Autor: František Dvořák, iDNES.cz
K vidění je také zmenšenina konceptu Hyundaie, která má kola na nohách, takže se umí pohybovat do různých směrů. Připomíná kybernetického brouka.
Autor: František Dvořák, iDNES.cz
Zahraniční značky hledají klíč k indickému trhu velmi ztuha. Vcelku se tam daří Renaultu, který vyvinul přímo pro Indii malé SUV jménem Kwid.
Autor: František Dvořák, iDNES.cz
Autosalon Auto EXPO Dillí 2020
Autor: František Dvořák, iDNES.cz
Další velký indický koncern s celosvětovou působností je Mahindra. Na autosalonu představila úlet v podobě mohutného kabrioletu.
Autor: František Dvořák, iDNES.cz
Je těžké ho zařadit. Proporcemi pontonu je někde na půl cesty mezi velkým hatchbackem a SUV s uříznutou střechou.
Autor: František Dvořák, iDNES.cz
Stojí za připomenutí, že Mahindra vlastní také světoznámé designérské studio Pininfarina.
Autor: František Dvořák, iDNES.cz
Elektrické SUV Mahindra eKUV100 má nabídnout dojezd asi 150 kilometrů. Na indickém trhu má startovat na ceně v přepočtu necelých 300 tisíc korun.
Autor: František Dvořák, iDNES.cz
Také Mahindra ukazuje svou elektrickou platformu. Stejně jako ostatní volí řešení s akumulátory co nejníž v podlaze.
Autor: František Dvořák, iDNES.cz
Autosalon Auto EXPO Dillí 2020
Autor: František Dvořák, iDNES.cz
Autosalon Auto EXPO Dillí 2020
Autor: František Dvořák, iDNES.cz
BYD je čínský výrobce autobusů. Se svými elektrifikovanými autobusy se propracoval i do Evropy.
Autor: František Dvořák, iDNES.cz
Také Indové se chlubí vývojem moderních technologií.
Autor: František Dvořák, iDNES.cz
Indie je ovšem především největším výrobcem motocyklů na světě. Ročně se jich tam prodá pětadvacet milionů.
Autor: František Dvořák, iDNES.cz
Koncept elektrického tuktuku jako by se inspiroval designem Tesly Cybertruck.
Autor: František Dvořák, iDNES.cz
Na indickém trhu působí také italské Piaggio. Kromě toho v Indii vyrábí jednu z předchozích generací Vespy domácí firma LML, která kdysi odkoupila od Italů výrobní linku.
Autor: František Dvořák, iDNES.cz
Tuktuky vyrábí hned několik firem.
Autor: František Dvořák, iDNES.cz
Force se při tvorbě svého teréňáku Gurkha inspiroval Mercedesem G. Pod kapotou má devadesátikoňový čtyřválec 2,6 litru.
Autor: František Dvořák, iDNES.cz
Gurkha neexistuje jen v expediční verzi. K mání je i jako umírněnější pracovní stroj.
Autor: František Dvořák, iDNES.cz
Kia v Dillí představuje nový Carnival. Velké a ohromně praktické až sedmimístné MPV.
Autor: František Dvořák, iDNES.cz
Kia představuje také povedený koncept SUV jménem Sonet.
Autor: František Dvořák, iDNES.cz
Autosalon Auto EXPO Dillí 2020
Autor: František Dvořák, iDNES.cz
Kia Seltos je loňská novinka.
Autor: František Dvořák, iDNES.cz
Seltos je globálním modelem korejské značky, do Evropy se ale podle posledních informací nechystá.
Autor: František Dvořák, iDNES.cz
MG ZS ev je elektromobil čínské výroby.
Autor: František Dvořák, iDNES.cz
Automobilka ho označuje jako „internet car“, Indové totiž na konektivitu v autech hodně dají.
Autor: František Dvořák, iDNES.cz
MG je původně britská automobilka Morris Garage. Po krachu ji koupili Číňané a vybudovali z ní na domácím trhu úspěšnou automobilku.
Autor: František Dvořák, iDNES.cz
Autosalon Auto EXPO Dillí 2020
Autor: František Dvořák, iDNES.cz
Autosalon Auto EXPO Dillí 2020
Autor: František Dvořák, iDNES.cz
Autosalon Auto EXPO Dillí 2020
Autor: František Dvořák, iDNES.cz
Elektrický koncept čínské Great Wall Motors
Autor: František Dvořák, iDNES.cz
Autosalon Auto EXPO Dillí 2020
Autor: František Dvořák, iDNES.cz
Roztomilý elektromobil od Great Wall se svým designem inspiruje Hondou E, která právě vstupuje na evropský trh.
Autor: František Dvořák, iDNES.cz
Čtyřmístný interiér je vcelku velký, kufr má hodně vysokou nákladovou hranu.
Autor: František Dvořák, iDNES.cz
Autosalon Auto EXPO Dillí 2020
Autor: František Dvořák, iDNES.cz
Autosalon Auto EXPO Dillí 2020
Autor: František Dvořák, iDNES.cz
Autosalon Auto EXPO Dillí 2020
Autor: František Dvořák, iDNES.cz
Autosalon Auto EXPO Dillí 2020
Autor: František Dvořák, iDNES.cz
Haval F7
Autor: František Dvořák, iDNES.cz
Čínská značka Haval existuje od roku 2013. Po nesmělých pokusech se dnes pyšní pohledným designem.
Autor: František Dvořák, iDNES.cz
Autosalon Auto EXPO Dillí 2020
Autor: František Dvořák, iDNES.cz
Koncept Hyundai Fil Rouge už korejská značka vozí po světových autosalonech delší dobu.
Autor: František Dvořák, iDNES.cz
MG má na indickém autosalonu parádní stánek evokující atmosféru britských ulic.
Autor: František Dvořák, iDNES.cz
Autosalon Auto EXPO Dillí 2020
Autor: František Dvořák, iDNES.cz
MG má v nabídce také sedany.
Autor: František Dvořák, iDNES.cz
MG hodně odkazuje na svou historii. Na stánku má hned několik starých britských modelů.
Autor: František Dvořák, iDNES.cz
Ale také tuto miniaturu.
Autor: František Dvořák, iDNES.cz
Podobných krabiček pro městské přesuny „poslední míle“ je na autosalonu k vidění hned několik.
Autor: František Dvořák, iDNES.cz
MG se pochlubilo také klasickým futuristickým konceptem.
Autor: František Dvořák, iDNES.cz
MG patří šanghajskému koncernu SAIC.
Autor: František Dvořák, iDNES.cz
Interiér je uspořádaný jako obývák, připomíná tak, že automobilky celého světa dnes mohutně pracují na technologiích automatizovaného řízení.
Autor: František Dvořák, iDNES.cz
Autosalon Auto EXPO Dillí 2020
Autor: František Dvořák, iDNES.cz
Autosalon Auto EXPO Dillí 2020
Autor: František Dvořák, iDNES.cz
Velká terénní Mahindra Altura G4
Autor: František Dvořák, iDNES.cz
Autosalon Auto EXPO Dillí 2020
Autor: František Dvořák, iDNES.cz
Suzuki Spresso je velmi pohledné miniauto, které perfektně pasuje do ulic asijských měst.
Autor: František Dvořák, iDNES.cz
Elektrické provedení Renaultu Kwid se má dostat také do Evropy. Má patřit k nejlevnějším bateriovým automobilům.
Autor: František Dvořák, iDNES.cz
Renaut Triber je sedmimístné SUV s praktičností MPV.
Autor: František Dvořák, iDNES.cz
Autosalon Auto EXPO Dillí 2020
Autor: František Dvořák, iDNES.cz
Autosalon Auto EXPO Dillí 2020
Autor: František Dvořák, iDNES.cz
Autosalon Auto EXPO Dillí 2020
Autor: František Dvořák, iDNES.cz
Autosalon Auto EXPO Dillí 2020
Autor: František Dvořák, iDNES.cz
Autosalon Auto EXPO Dillí 2020
Autor: František Dvořák, iDNES.cz
Autosalon Auto EXPO Dillí 2020
Autor: František Dvořák, iDNES.cz
Haima je čínská značka vlastněná státní automobilkou FAW.
Autor: František Dvořák, iDNES.cz
Autosalon Auto EXPO Dillí 2020
Autor: František Dvořák, iDNES.cz
Autosalon Auto EXPO Dillí 2020
Autor: František Dvořák, iDNES.cz
Autosalon Auto EXPO Dillí 2020
Autor: František Dvořák, iDNES.cz
Tata je také velký výrobce nákladních aut.
Autor: František Dvořák, iDNES.cz
Tata Hexa
Autor: František Dvořák, iDNES.cz
Tata Altroz
Autor: František Dvořák, iDNES.cz