Nové logo městečka Florence, pojmenovaného po toskánské Florencii, je tvořeno třemi počátečními písmeny názvu. Po F následují písmena L a O ve tvaru vykřičníku, což ve výsledku vypadá jako „F!“.
Na facebookové stránce města si občané okamžitě začali z nového loga utahovat. Ve slovních hříčkách narážejí na americkou nadávku „f*ck“, kterou podle mnohých logo symbolizuje. „For F!’s sake,“ (proboha živého) poznamenal jeden z komentujících.
„Babičko Ivy, babičko Ivy, Florence nadává!“ přisadil si další komentující se zvoláním ke guvernérce státu Alabama Kay Ivyové. Jeden z uživatelů zase podotkl, že by návrhu dal taky F, známku pro nedostačující výsledek, tedy českou pětku.
„Nové logo symbolizuje vášeň a lásku obyvatel Florence k tomuto městu,“ uvedlo město v tiskové zprávě. Doplnilo, že vykřičník v logu má odrážet „úžas, hrdost a potěšení“.
VIDEO: Tři vykřičníky fungují už deset let, ostravské logo vzbudilo rozruch |
Za návrat k tradičnímu logu už lidé založili na internetu petici, k sobotnímu poledni ji podepsalo skoro osm tisíc lidí. „Toto logo je trapas a ostuda. Garantuji, že se brzy objeví v nějaké talk show, kde si z nás budou dělat srandu,“ stydí se za logo svého města jeden ze signatářů petice.
Logo přišlo na půl milionu
Za nový vizuální styl podle místní stanice WAAY-TV zaplatilo město externí marketingové firmě 25 tisíc dolarů (více než půl milionu korun), což lidem rovněž vadí.
„S akademií výtvarných umění na střední škole a prvotřídní univerzitou ve městě, proč by za toto město platilo 25 000 dolarů externí firmě?,“ kritizuje pod příspěvkem města na Facebooku jeden z uživatelů.
Vedení města se brání kritice, že zakázku nenabídlo místní firmě, protože se žádná nepřihlásila, když město publikovalo žádost o návrhy. Představitelé radnice také uvedli, že obyvatelé byli zapojeni v počáteční fázi projektu prostřednictvím průzkumu, který byl zaslán stovkám lidí. Kopii průzkumu se však WAAY-TV získat od města nepodařilo.
Starosta Florence Andy Betterton ve čtvrtek v dopise obyvatelům napsal, že nové logo má sloužit mnoha potřebám a publikům v době, kdy se počet obyvatel města rozrůstá. „Když procházíme vývojem nové značky, jedna věc je jistá - tento proces zvýraznil talent, humor a lásku k Florence v naší komunitě,“ dodal.
Členka místního zastupitelstva Kaytrina Simmonsová naopak uvedla, že požádala o schůzku se starostou a zastupitelstvem, na níž by se jednalo o nápravě. V dopise obyvatelům se omluvila za logo, „které přineslo tolik zklamání“.