Pátek 5. března 2021, svátek má Kazimír
  • schránka
  • Přihlásit Můj účet
  • Pátek 5. března 2021 Kazimír

Diskuse k článku

Kámen může i zabít, v Izraeli vrhačům hrozí nejméně čtyři roky vězení

Nejméně čtyři roky vězení budou napříště hrozit v Izraeli lidem, kteří budou druhé ohrožovat házením kamení. O opatření, které bude v platnosti prozatím tři roky, informoval po svém zasedání bezpečnostní kabinet. Minulý týden zemřel při dopravní nehodě způsobené Palestinci házejícími kamení izraelský řidič.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

P90a77v15e28l 20K66o47v13á78ř 6427287599310

Samozřejmě, že i obyčejný vržený kámen, může zabít. Nemusí být ani zvláště velký. Stačí, když  je přibližně velký asi jen jako  domácí pračka.

0/0
26.9.2015 13:14
Foto

J82a91n96a 31L39u20x22e70m97b22u61r10g 2123782963593

V PÁTEK: Izraelci střelili 3 letou Maram do hlavy, když stála na balkoně a jejího otce, když se ji snažil pomoci

Izraelští vojáci v pátek během nájezdu na vesnici Kafr Qaddum na okupovaném Západním břehu střelili Maram Abed al-Latif al-Qaddumi do hlavy ocelovou koulí s gumovým pláštěm ve chvíli, kdy stála na balkoně jejich domu.

Když se jí otec velitel policie v Nablusu generál Abd al-Latif al-Qaddumi snažil vzít autem do nemocnice, Izraelci na něj začali střílet a zasáhli ho také do hlavy.

Místní lídr strany Fatah Murad Ishteiwi uvedl, že vojáci mířili přímo na Maram.

Maram i její otec byli odvezeni do vládní nemocnice Rafidia v Nablusu. Jejich zranění naštěstí nejsou vážná a jejich stav je stabilizovaný.

http://www.maannews.com/Content.aspx?id=767802

0/−1
26.9.2015 5:42
Foto

M11a26t71o12u26š 13Z78o21u89b98e85k 5352201520464

;-D Maan? A těm věříte? To jsou ti stejní, co vydali zaručeně potvrzenou zprávu, jak Izrael otevřel stavidla svých zdymadel a zatopil Gazu? A jak vypouští divoká prasata na nebohé obyvatele Gazy? Nenechejte se vysmát ;-D

+1/0
26.9.2015 17:58
Foto

J87a57n90a 24L25u91x54e23m91b66u96r92g 2653532273173

Izraelcům došla trpělivost, až zase někdo zemřel, jo? Vy asi o tamních událostech opravudu víte kulové. 

Izraelské síly na okupovaných územích od začátku roku zranily 

přes 1 307 Palestinců. Průměrně zraní 39 Palestinců týdně, uvádí OSN Office for the Coordination of Humanitarian Affairs (OCHA).

Podle údajů OCHA bylo na Západním břehu během roku 2013 zabito 28 Palestinců a zraněno 3 881, přičemž k více než 60 procentům zranění došlo během střetů izraelské armády s demonstranty protestujícími proti okupaci, kolonizaci a ilegální separační zdi, kterou Izrael postavil z 85 procent na palestinském území a kterou Mezinárodní soudní dvůr v roce 2004 označil za ilegální a vyzval k jejímu odstranění.

Mezi zraněnými Palestinci v roce 2013 byla jedna třetina dětí.

Minulý rok bylo na Západním břehu zabito 58 Palestinců a 6 023 bylo zraněno, uvádí OCHA.

Často se stává, že izraelské síly střelí Palestince včetně dětí do hlavy nádobou se slzným plynem či ocelovou koulí s gumovým pláštěm, čímž člověka buď zabijí, nebo mu rozštípnou lebku, jak se již mnohokráte stalo.

http://www.ochaopt.org/content.aspx?id=1010057

0/−1
26.9.2015 4:21
Foto

J87a49n53a 77L25u56x57e14m79b22u85r40g 2403332863603

Aha, takže HRW, DCIP, UNICEF, Btselem a x dalších jsou taky "profláklé"??? To je teda argument. Jo brutální vojenská okupace je taky docela profláklá, ovšem mezi lidskoprávními organizacemi.

Americké lidskoprávní organizace Human Rights Watch (HRW) Izrael obvinila ze surového zatýkání a donucování dětí výhružkami a mlácením při výsleších podepisovat výpovědi v hebrejštině, kterým ani nerozumí. HRW mluví o dětech ve věku i 11 let. 

"Bezpečnostní síly děti přiškrcují, hází na ně omračující granáty, ve vazbě je bijí, vyhrožují jim a vyslýchají je bez přítomnosti rodičů nebo právníka, přičemž rodiče ani neinformují, kde se dítě nachází," stojí ve zprávě HRW.

V prohlášení organizace dále stojí, že 86 procent dětí je během zatýkání nebo vazby vystaveno nějaké formě fyzického násilí.

https://www.hrw.org/news/2015/07/19/israel-security-forces-abuse-palestinian-children

"Špatné zacházení s palestinskými dětmi je v izraelském vojenském detenčním systému stále velmi rozšířené a systematické. Zatčené děti jsou do izraelských vyšetřovacích center dováženy se zavázanýma očima, svázány a zbaveny spánku," stojí ve zprávě DCIP.

Prvních šest měsíců 2015 došlo k desetiprocentnímu nárůstu fyzického násilí páchaného na palestinských dětech zadržovaných izraelskými silami na okupovaném Západním břehu, uvedla mezinárodní organizace na ochranu práv dítěte Defense for Children International Palestine (DCIP).

DCIP uvádí, že 86 procent palestinských dětí je během zatýkání nebo vazby vystaveno nějaké formě fyzického násilí. Téměř všechny děti, se kterými DCIP mluvila, uvedly, že měly zavázané oči, svázané ruce a téměř 55 procent bylo ve vazbě podrobeno ponižujícímu vysvlékaní a prohledávání. 

http://www.dci-palestine.org/rising_physical_violence_against_palestinian_child_detainees

 Organizace OSN UNICEF v březnu vydala podobnou zprávu jako DCIP.

http://www.unicef.org/oPt/UNICEF_oPt_Children_in_Israeli_Military_Detention_Observations_and_Recommendations_-_6_March_2013.pdf Organizace DCIP uvádí,

0/−1
26.9.2015 4:15
Foto

M54a74t72o52u21š 64Z80o67u55b12e78k 5442281190234

;-D Tak BTselem zcela určitě. Tu neberou vážně ani v Izraeli. O HRW a dalších je také známo, jak jsou propagandističtí a jednostranně nevyvážení.

0/0
26.9.2015 17:57
Foto

K66a72r90e97l 84S66e74i30d41l 8989855440138

Konečně Paldové dosáhli toho, že Izraelcům došla trpělivost. Ale zase nejdřív někdo musel umřít...:-/

A pokud jsem to pochopil, muslimové se cítí utlačováni, přestože mají na chrámové hoře větší práva, než nemuslimové? Mohou tam chodit kdy chtějí, zatímco Židé mají přístup omezený a na muslimský svátek izraelská! policie hlídá, aby tam muslimům nikdo nelezl... Přitom to místo bylo pro Židy posvátné už cca 1700 let před Mohamedem.:-/

0/0
25.9.2015 22:52
Foto

M15a23r82i67o 78T46r48n89k79a 6740943328680

Ku..a z chlapcov a dievcat z Izraela by sme si mali brat priklad. Presne vedia co to maju doma za zberbu a tak aj s nou jednaju. Nie ako hadzanie kamenov po madaroch a BBC a SKY komentuje ze niektori su hot-headed8-o V Izraeli by uz mali na statne trovy zamrezovany vyhlad;-D

0/0
25.9.2015 22:41
Foto

J85a31n22a 76L22u84x69e98m28b67u48r35g 2123932793533

Informace, které naš média nezveřeňují ovšem představují ten tzv. big picture: 

Amnesty International: Izraelské síly do Palestinců střílí v pohodě

Amnesty minulý rok uveřejnila zprávu s názvem: Střílejte v pohodě: nadměrné používání síly izraelských sil na Západním břehu.

"Izraelské síly projevují absolutní lhostejnost k lidskému životu tím, že na okupovaném Západním břehu v posledních 3 letech zabíjí desítky palestinských civilistů včetně dětí s téměř naprostou beztrestností", uvádí Amnesty International ve své zprávě.

Zpráva popisuje stupňující se krveprolití a porušování lidských práv na okupovaných palestinských územích (OPT) v důsledku "zbytečného, svévolného a brutálního používání síly izraelských jednotek proti Palestincům od roku 2011". 

https://www.amnesty.org/en/latest/news/2014/02/trigger-happy-israeli-army-and-police-use-reckless-force-west-bank/

0/−1
25.9.2015 21:54
Foto

K41a52r35e30l 77S61e42i29d20l 8659815700328

AI už je tak profláklá, že její zprávy bere většina lidí s rezervou.;-)

+1/0
25.9.2015 22:53
Foto

O85n97d95r74a 26P80á52t18e63k 8853109734135

Jediný Izrael ještě neztratil rozum. Nemůže si to dovolit.

Tak trochu na něj spoléhám až se to tu zvrtne a siluetu Hradčan dotvoří minarety... Snad si pak na ty roky  1947 - 1949 v Jeruzalémě vzpomenou...

Jinak ještě k diskusi níže. Kdyby nevznikl Izrael dokážete si představit Palestinu dnes? Jistě by se jednalo o velmi rozvinutý kulturní stát se silnou ekonomikou,  lev regionu...

+4/0
25.9.2015 14:25
Foto

P86a55v43e41l 76O52d68r46a48z31i69l 6124899337880

INRI říkal, že mají házet ti, co jsou bez viny, tak.

0/0
25.9.2015 10:53
Foto

B91ř65e56t13i98s75l41a68v 52H60a85m23p37l 6456761664342

Izrael dobře dělá..

Jediné, čemu Arab rozumí, je projev síly, pokusy o domluvu bere jako slabost, okrade-li vás, jste vy ten hloupý atd atd..

To je prostě realita.

+5/0
25.9.2015 8:23
Foto

B56ř74e73t85i84s78l88a39v 11H85a47m76p35l 6716351564622

Kdopak ze zdejších obdivovatelů palestinských Arabů se tam byl podívat ?

Řekněte, hoši...:-)

+2/0
25.9.2015 8:18
Foto

J25a97n 39K96r73p36e54c 5856903804892

pokud jste tam nahodou byl, tak jste vubec neporozumel tomu co jste videl.

0/−1
25.9.2015 8:42
Foto

B38ř41e10t70i63s44l55a24v 59H13a16m86p67l 6736971894932

Byl a vícekrát, klidně si o tom můžeme popovídat, nicméně povězte, vy jste tam byl také ?

0/0
25.9.2015 9:20
Foto

J91a26n 88K59r66p73e30c 5786363374822

historicka fakta a soucasna ujednani jsou podminena osobni pritomnosti na "miste cinu"?

0/0
25.9.2015 9:42
Foto

B47ř29e98t93i96s97l10a69v 85H76a22m89p26l 6216961584182

Takže nebyl, ale "víte"...;-D

+3/0
25.9.2015 10:22
Foto

J20a70n 32K75r46p60e92c 5736913404712

nemuzu vam dat vice za pravdu. nebyl a vim, zatimco vy jste tam byl a stale nevite nic...

0/−2
25.9.2015 10:41
Foto

B66ř78e91t37i17s72l76a39v 13H22a88m69p73l 6376141274792

A v něčem máte pravdu, opravdu jsem neporozuměl.. Třeba špíně, bordelu, odpadcích na straně jedné, úmyslné trefování fotbalovým míčem mé staré matky, okrádání všude, kde to jen jde i nejde, ničení čehokoliv, co by i k jejich užitku býti mohlo...

Není nad osobní zkušenost...

+2/0
25.9.2015 10:27
Foto

J36a71n 48K69r25p22e67c 5646153164112

a co jako? tady prece o tomto nebyla rec. jestli mne povazujete za nejakeho bojovnika za islam apod. tak se seredne mylite. ja ze soucasneho stavu rozhodne nejsem nadsen, spise to povazuji za katastrofalni selhani vcetne tretich stran, jako je tehdejsi britska sprava a pak OSN. ale miru viny si obe strany muhou naprosto presne rozdelit. jednaji mezi sebou metodou klacku, a kdo ma delsi, ten bije. a zrovna ted ma delsi klacek izrael. jeruzalem nikdy nemel byt zabran izraelem, nema na nej zadny narok. a nemluvim o zidech, ale o izraeli, a to je sakra rozdil. zidovsky narok na jejich svata mista je nezpochybnitelny, stejne jako muslimsky. kdysi se umeli dohodnout a zit tam v souladu. ted to nejde. a jedina vec co se zmenila je neopravnena existence a neustala expanze statu izrael. nevolam zde po zaniku izraele, s tim se palestina musi smirit, ale irael musi zacit delat velike ustupky, a to i uzemni, nabyt legitimitu a zacit opravdu s ostatnima jednat. umoznit rozvoj palestiny a palestinsti obyvatele musi upustit od podpory teroristu (kteri si ovsem s temi zidovskymi nezadaji). jakakoli agrese produkuje jen dalsi agresi. a v tomto regionu to plati stonasobne.

0/−5
25.9.2015 10:52
Foto

P67a15v29e15l 66O37d13r16a83z84i82l 6524439667540

Vznik Izraele byl násilný, o tom žádná, ale žádat po Izraeli ústupky je liché.

0/−1
25.9.2015 10:56
Foto

J94a30n 11K58r47p42e43c 5236473294912

ne, je to jedine mozne reseni. ale chapu ze je to z jejich strany neprijatelne.

0/0
25.9.2015 11:14
Foto

M12a50t66o33u71š 12Z65o75u71b97e91k 5832131450334

Co to je za nesmysly? Jak že Izrael nemá žádný nárok? Kde jste to vzal? A kdo teda na to území má nárok? A podle čeho tak soudíte? Mezinárodní smlouvy celé území přiřkly Izraeli, a to včetně Judska, Samaří, celého Jeruzaléma a Gazy. A ještě mezinárodní smlouvy navíc řekly, že židé mají jako jediní historické nároky na toto území - nikdo jiný, žádná arabové, ani palestinci. Takže židé jediní získali národní práva, ostatní pouze občanská a náboženská. Izrael dává zcela stejná práva židům jako arabům. Izraelský arab má stejná práva jako izraelský žid a tím pádem má arab větší práva než v jakékoliv okolní arabské zemi.

0/0
25.9.2015 11:09
Foto

J97a42n 94K52r29p14e13c 5696263464632

vy jste ale uz uplne zmagoril...

0/0
25.9.2015 11:21
Foto

M55a68t68o34u91š 80Z85o73u35b61e48k 5602221790864

Jedná se o mezinárodní smlouvy s platností potvrzenou i chartou OSN, tedy ještě před rezolucí 181/1947.

0/0
25.9.2015 11:23
Foto

B93ř56e12t46i97s22l24a44v 11H28a93m10p87l 6986801504852

Ale je o tom řeč, prostě mluvím o osobních a mnohonásobných zkušenostech...

Váš "teoretický" svět se jaksi nekoná...

Pokud nemáte s tím či oním etnikem zkušenost, nikdy se ničeho nedoberete. To jsou všechno jen řeči bez praktické zkušenosti..

Nepovazuji vás za bojovníka za islám, nicméně podléháte klamu..

Jistě, neupírám vám vaše právo na názor, ale jeďte tam, opravdu, budete se zatraceně divit, jak je všechno jinak, než jste se domníval..

Uvádíte zde polopravdy i zjevné lži, prosím, třeba jste jim uvěřil a sám si je nevymýšlíte, ale co to na věci mění ?

Jezdím tam i do okolních států, mluvím s lidmi, Židy Araby tamními i jordánskými, ale také s Drůzy, velice zajímavá zkušenost, zkuste to..

+2/0
25.9.2015 11:28
Foto

J17a55n 96K16r47p15e21c 5966383204712

a proc se sakra domnivate, ze ja s nimi nemam zkusenosti? opravdu si myslite ze je moji zalibou psat bez hacku a carek a prznit tim jazyk cesky? proc si myslite ze nato, abych poznal jednotliva etnika a nabozenstvi z osobni zkusenosti musim byt zrovna tam, kde jste byl vy? ja mam svuj obrazek o jednotlivych nabozenstkych a etnisckych skupupinach zalozen na osobni zkusenosti v dostatecnem meritku, relkl bych vice i dukladneji nez naprosta vetsina bezne lidske populace. mam jen problem s fanatiky a debilama, a ti se najdou napric celym svetem. v dnesni diskuzi reprezentovane diskuterem Matoušem Zoubkem. s nekterymi bych si souziti pod jednou strechou dokazal predstavit, nrp. s zidem, ci spise zidovkou (a tady jsem si musel smysleni opravdu hodne poupravit) a naopak bych se asi neszil s muslimem/kou nebo budhistou/kou nebo hinduistou. ale u muslimu a hinduistu znam nekolik opravdu vyjimecnych lidi, za ktere bych dal ruku do ohne. jakykoliv prislis ortodoxni, ci spise fanaticky pristup k vire ci komunite me velice odrazuje.

0/−1
25.9.2015 11:49
Foto

B58ř80e81t71i41s45l18a22v 23H10a64m43p54l 6336321734852

Souhlas, i mne bigotnost odrazuje velmi.

I já mám zážitky s leckterou čeládkou všude možně po světě, názory jsem leckdy a leckde velmi poopravil, jak říkám, není nad osobní zkušenost...

Potíž je v tom, že se někteří chovají jinak ve světě a jinak u sebe doma a to je právě u palestinských Arabů velmi zřetelné..

Ani nechtějte vědět, jak je hodnotí třeba Jordánci.. A nejen oni, v podstatě celé okolí..

Fakt tam jeďte, snad to nemáte tak daleko, ta země je zajímavá a je jedno, zda jste věřící či ne..

0/0
25.9.2015 12:08
Foto

J85a85n 35K80r96p74e14c 5346893604562

chtel bych jet uplne vsude, ale vite jak to chodi.

0/0
25.9.2015 12:40
Foto

M50a90t49o69u11š 51Z84o29u45b32e67k 5512891670374

Zatím jste nebyl schopen předložit jediný právně závazný dokument, který Izrael porušuje svojí přítomností v oblasti.

+2/0
25.9.2015 12:12
Foto

P85e52t21r 52O82b24r41l34í21k 2513835901613

Hozený kámen že může někoho zabít? No to je šokující zjištění.

0/0
25.9.2015 8:03
Foto

F16r76a47n51t83i60s70e31k 59F94a41r12a 9486122371634

Muslimove hazi kameny strasne radi. Je to jejich konicek. Dokonce jsou schopny se kvuli tomu i uslapat. I tohle zije v 21. stoleti :-D

+3/0
25.9.2015 7:10
Foto

J27i44ř44í 22P69r87a61ž22á46k 9770412191662

Na hrubý pytel hrubá záplata. pomůže to stejně jako bezpečnostní zeď. nenávist ale bude doutnat v srdcích "Palestinců". Místo aby užívali plody své práce, tak raději nečinně pobírají podporu, kterou jim dává bez souhlasu daňových poplatníků i EU a vymýšlejí a páchají zločiny.

+3/0
25.9.2015 6:57
Foto

J37a28k27u60b 33K23o68n83i26c66a39r 4959151356569

Lidská paměť je velmi selektivní. Když Rusko zabralo Krym, všichni se zastávali ukrajinců a láli okupantům. To, že Izrael je stát vzniklý CELÝ na anektovaném území Palestiny nikoho nezajímá. A to, že "indiánské rezervace", které palestincům milostivě nechali -Západní břeh a Gaza- řídí stylem protektorátu tak, že se v nich de facto nedá přežít, je každému fuk. Já, být na místě palestinců, půjdu ty kameny házet taky. Jiná věc je, že se arabi schovávají za víru. Ta s tím nemá až tak co dělat, i když pro ně je to věc absolutně neoddělitelná od běžného života...

0/−15
25.9.2015 6:54
Foto

A79d50a43m 21M13a69l93ý 4160487772901

To je lež jako věž

+3/0
25.9.2015 7:06
Foto

J28a24k34u14b 16K28o61n64i32c75a24r 4509251886689

Záleží na tom, odkud čerpáte své informace. Pokud jen z tisku, pak se to opravdu jako lež může jevit.

0/−4
25.9.2015 7:36
Foto

B78ř11e76t15i25s63l61a14v 42H95a44m30p16l 6956431214772

A vy asi nebudete příliš vzdělán, není-liž pravda ?;-D

+1/0
25.9.2015 8:11
Foto

J82a41k94u53b 59K21o60n20i44c50a12r 4809651986289

Vystudovanou historii , pravda, nemám. Ale na vaši přímou otázku - mýlíte se, vzdělání se mi dostalo.;-)

+1/−2
25.9.2015 8:15
Foto

B31ř44e89t91i38s42l61a37v 65H19a90m17p70l 6976551674882

Tak pokud víte, proč tu takhle otevřeně lžete ?

+3/0
25.9.2015 8:19
Foto

R64a45d67e83k 93Š24t29e88n26c94l 2802220589336

Z jakých pramenů vycházíte? Mein Kampf?

+3/0
25.9.2015 8:28
Foto

K76a96r26e97l 70S16e50i82d44l 8309135380438

Patrně ale v jiné oblasti, než je historie Palestiny.;-)

0/0
25.9.2015 23:01
Foto

M67a13t88o21u88š 82Z23o25u29b41e43k 5372291700134

Jaké území a jakého suverénního státu Izrael anektoval či snad dokonce okupuje? Komu myslíte, že patří "Palestina" a na základě čeho si to myslíte?

+2/0
25.9.2015 9:04
Foto

J22a47k80u24b 16K85o24n20i54c10a83r 4619481806109

Izrael vznikl na základě rozhodnutí vítězných mocností v r.1947 na území zvaném Palestina. Tato oblast byla obývaná směsicí národností. Zde byl uměle vytvořen židovský stát bez ohledu k právům a potřebám ostatních, zde žijícím, etnikám. Zhruba bych to přirovnal k tomu, jako by se romové, žijící na našem území, rozhodli (nebo jim bylo zvenčí pomoženo) založit si vlastní stát na území Moravy a většiny Čech. S tím, že Středočeský kraj ponechají ostatním etnikům nacházejícím se v lokalitě.

Jednalo se o svévolné zabrání území (pravda tehdy ne samostatného státu) ale bez skrupulí na úkor ostatních, se stejnou historickou vazbou na dané místo. Co se týče dnešního stavu - Izrael zcela neadekvátně tlačí na území regulérního státu Palestina, omezuje jeho fungování a vůbec se chová jako "opatrovník neustále trestající jemu svěřené dítko", i když mu Palestinu nikdo nesvěřil.

Trochu kulhám v příměrech, ale snad jsem své mínění popsal srozumitelně...?

0/−4
25.9.2015 9:24
Foto

M46a79t64o79u60š 84Z36o83u90b39e45k 5172561640814

Nemáte pravdu. Rezoluce 181/1947 je z hlediska mezinárodního práva neplatná, respektive právně nezávazná. Stát Izrael NEVZNIKL podle této rezoluce.

Dostudujte si prosím malinko historii, především dokumenty ze San Rema, smlouvy z Lausanne a Sevres a neopomeňte přečíst Mandátní smlouvu Ligy Národů pro Palestinu.

0/0
25.9.2015 9:28
Foto

M70i51c44h46a69l 96Z48e88t32e57k 3538922430217

Západní břeh Jordánu a Gaza Izraelcům připadla po vyhrané 6dennní válce, stejně jako Golany. Tu válku Izrael nerozpoutal, naopak byl napaden.

Jinak vznik Izraele po WWII schválila i tehdejší OSN.;-)

+2/0
25.9.2015 10:15
Foto

M14a31t73o43u28š 93Z63o71u48b20e27k 5842621880844

De iure Judsko a Samaří (mylně nazýváno Západní Břeh) a Gaza patřila Izraeli už před rokem 1947. Navíc smlouva o příměří mezi Izraelem a Jordánskem (jednalo se o území Judska a Samaří) výslovně uvádí, že se nejedná o státní hranici. Takže Jordánsko prohlásilo a smlouvou se zavázalo, že Judsko a Samaří (mylně nazýváno Západní Břeh) nepatří Jordánsku a de iure patří Izraeli.

+1/0
25.9.2015 10:19
Foto

J69a77k66u55b 72K39o42n26i11c21a12r 4979901416319

Máte pravdu. Gaza, Západní bře a Golany připadly Izraeli po šestidenní válce a Izrael byl opravdu napade - Egyptem, Sýrií a Jordánskem. Palestina tenkrát oficiálně neexistovala, takže se nemohla přidat, přesto jde o Palestinské území (selskou logikou) které bylo zabráno. Po WWII (vlastně ještě během ní) Britové jednali i s Palestinci a slibovali jim vytvoření vlastního státu. Z těchto slibů si po válce příšel na své jen nový Izrael a arabové utřeli hubu. Jinak řečeno - podvod požehnaný OSN.;-)

+1/−3
25.9.2015 10:51
Foto

M17i91c92h71a86l 18Z70e72l38e69n28k97a 2124342293840

Palestinští vůdci se také spolčovali s jistým Rakušanem, který byl kancléřem v Německu..

Dostali nabídku na vytvoření dvou států, víceméně v podobné verzi jako je dnešní Bosna a Herzegovina (neříkám, že to byla férová nabídka, ale dostali ji). Odmítli a raději dali na své souvěrce, že oni Židy do několika dnů z Palestiny vyženou..

Bez vyhlášení války Arabové napadli Izrael a Izraelci je porazili, nic víc, nic míň.. proto dnes Izrael existuje, zatímco Palestina nikoliv...

+3/0
25.9.2015 11:08
Foto

M43a58t13o62u79š 85Z46o70u81b71e14k 5722321250954

Vy v tom máte pěkný guláš. Vy selský rozum raději nechte spát, protože vám jenom škodí. Mezinárodní smlouvy celé území přiřkly Izraeli. Britové těžko mohli během 2sv války jednat s palestinci, když palestinci tehdy neexistovali. Vznikli až v 70. letech 20. století jako politický tlak na mezinárodní společenství. O vlastní území jim nejde, jde jim pouze o neexistenci Izraele.

+2/0
25.9.2015 11:14

Exploze viru: v domově důchodců ve Vrchlabí zabil polovinu seniorů

Premium Tragédie v domově seniorů varuje, jak rychle se šíří nákaza koronavirem a jak smrtelná může být. Celorepublikově pak...

Randění pod rouškou. Reportérka absolvovala sedm pokusů o seznámení

Premium „Jestli si někoho nenajdeš, než ti bude třicet, nainstaluju ti seznamku,“ oznámila mi moje nejlepší kamarádka. Patřím...

Zavřené nezavřené restaurace. Jak vypadá zapovězený společenský život?

Premium Zaplněné stoly, skupinky lidí se sklenicemi vína a smích nesoucí se až na ulici. Nejde o výjev starý víc než rok, ale o...