Lahve s podomácku vyráběnou hořlavou směsí létaly vzduchem ve velkém zejména na kyjevském náměstí Nezávislosti při bouřlivých protestech počátkem roku. Návod na výrobu Molotovova koktejlu tak letos předčil v počtu vyhledávání podle statistik Googlu i pizzu, velikonoční mazanec nebo čokoládovou polevu.
S ohledem na další dramatické událostí, jíž byla březnová anexe Krymu nebo o měsíc později vzpoura proruských radikálů v Doněcké a Luhanské oblasti, nepřekvapí, že šest ze sedmi nejnavštěvovanějších webových stránek jsou zpravodajské servery.
Svědectví o životě ve válkou a hospodářským propadem sužované zemi přináší i četnost vyhledávání možností, jak ušetřit za energie. Seznam nejčastějších internetových nákupů vedou podle statistik bojlery. Statisíce lidí se rozhodly k jejich nákupu poté, co v červnu ruský Gazprom zastavil dodávky plynu na Ukrajinu. Úřady v reakci na to zavedly úsporná opatření a bez teplé vody se museli dlouhé týdny obejít lidé v řadě měst, hlavní město nevyjímaje (více o tom se dočtete zde).
Hned za bojlery se co do četnosti nákupů umístily lístky na vlak, dolary a neprůstřelné vesty.
Pojmem, o jehož vysvětlení podle Googlu letos Ukrajinci v internetu žádali nejčastěji, bylo slovo lustrace, široce diskutovaný proces, kterým po převratu procházejí tisíce ukrajinských státních úředníků. V první desítce se umístila i slova federalizace, separatismus, anexe nebo fašismus.