Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Diskuze

Co mám dělat, stroj neovládám, řeší pilot před pádem airbusu Air France

Co budeme dělat? Tak se ptali sami sebe piloti airbusu Air France v červnu 2009. Bylo to jen chvilku poté, co zjistili, že mají problém. Po příchodu kapitána do kabiny se snažili do poslední chvíle pádu zabránit. Ani jednou ale v pilotní kabině nepadla zmínka o možném pádu a smrti.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

jayvee

12. 8. 2011 16:30
Odborníci

jistě omluví mou neznalost, ale po tomhle mám trochu obavu létat. Vím že denně jsou ve vzduchu tisíce letadel a žádné nespadne, ale... Všichni mluví o gyroskopu - tam přece museli vidět jakou mají polohu? Dále pak zmíněná GPSka neukazuje jenom rychlost, ale třeba také n.m. výšku, údaje samozřejmě nemusí být přesné, ale poznat jesli stoupám nebo klesám se snad dá ne? A poslední věc je ten pád ( Stall) - ten stroj má 200 tun, umíte si představit co je to za fyziku ? To přetížení přece pozná i cestující !!! Třeba se prostě báli to nějak důrazně vyřešit aby nevznikla panika. Co takhle snížit tah motorů a naklonit letadlo DOLU, dále přidat tah a už mám nějakou rychlost ne?? Nerozumím tomu tak mě prosím neflamujte

0 0
možnosti

GomezBandido

11. 8. 2011 22:24
Toto už nie sú piloti,ale počítačoví operátori.

Chýba im skúsenosť so skutočnou pilotáźou,t.j. reálnym,manuálnym ovládaním stroja. Potom to tak končí : "Čo myslíš,čo máme robiť...?" A takto to bude v rámci "technologického pokroku" za chvíľu vo všetkých oboroch našej vyspelej civilizácie. Vysadí počítač a "piloti" sa budú pýtať : Čo máme robiť? Ja radím : V taejto situácii už nerobiť nič a modliť sa...

0 0
možnosti

turgon

11. 8. 2011 14:05
Pád letadla

Jak už tu někdo psal, v průběhu celého sestupu (nebo spíš pádu- letadlo klesalo rychlostí cca 55 m/s) byl stroj ve stavu stalled. Úhel náběhu v průběhu celého sestupu nebyl menší než 35 stupňů. Ze všeho, co jsem zatím četl, mi jako zásadní příčina havárie, vychází to, že piloti, kteří neměli správné (nebo žádné?) údaje o aktuální rychlosti, se báli, že letí příliš rychle, a rychlost snižovali, čímž se dostali do pádu (o před nímž je sice systém varoval, ale oni to považovali za součást selhání přístrojů?). V okamžiku dopadu byl tah motorů na 55%. Nicméně nikde jsem zatím neslyšel o jiné poruše než o těch zamrzlých Pitot-trubicích. A ještě něco, opravud není poznat, že s letadlem padám rychlostí 55 m/s?

0 0
možnosti

zupan

11. 8. 2011 11:31
Muze

za to Microsoft.

0 0
možnosti

Ilisek.janska

11. 8. 2011 10:39
Otázka

Jen mně napadá jedna otázka: Jsou podobné situace v letadlech normální a vždy se to dobře vyřeší, když se o tom ani nepíše, nebo je to výjimečný stav, který se stane jednou za rok a letadlo vždycky nutně spadne? Myslím ty technické chyby a vše co předcházelo špatnému vyhodnocení pilotů...

0 0
možnosti

pettyo

11. 8. 2011 11:16
Re: Otázka

Normální to není, ale většinou se to vyřeší tak, že o tom neví cestující. Letecká společnost o tom samozřejmě ví a většinou to řeší ještě letecké úřady. Zvláště když došlo k ohrožení bezpečnosti letu.

0 0
možnosti

D.E.S.

11. 8. 2011 9:26
no ..

od začátku bylo jasné že je to chyby pilotů .. všichni jsou to dneska jen počítačová hráči a když pak přijde na nějakou nestandardní situaci, jsou v háji ..  přesně tahle situace se už jednou stala, když jednomu letadlu technici zapoměli sundat záslepky pipet a oni se rozsekali o hladinu, navíc za pomaci s obsluhy radaru. A opět se piloti nepoučili ..

0 0
možnosti

D.E.S.

11. 8. 2011 9:27
Re: no ..

a ještě jedna věc, to tam sakra nemůžou mít obyčejnou GPS ??

0 0
možnosti

iacobau

11. 8. 2011 9:09
Článek je zmetek

Pro informace v english si přečtěte http://www.irishcentral.com/news/Final-words-of-Air-France-crash-pilot-I-cant-control-the-plane-127332423.html. Doporučoval bych vytvořit nový překlad, tento je úděsný.

0 0
možnosti

Kladýnko1

11. 8. 2011 8:24
Sice nejsem odborník, ale je to divná věc.

Chápu, že selhání výškoměru a rychloměru ve tmě nebo mracích je problém, ale v letadle je snad přístroj s "umělým horizontem" (gyroskop asi), ze kterého by mělo být jasné v jaké je letoun poloze a jestli klesá. A když klesá, pilot přitáhne a letadlo misto trvalého stoupání po zvednutí čumáku začne padat, tak je snad jasné že výkon motorů není dostatečný. Předpokládám samozřejmě dostatečnou výšku letu, takže n řešení byl relativně čas.

0 0
možnosti

spiq

11. 8. 2011 8:29
Re: Sice nejsem odborník, ale je to divná věc.

Pokud letadlo klesá dostatečně dlouho, tak je náklon velmi malý a nemusí být vidět. Pokud autopilot na základě špatných údajů ze senzorů vede letadlo postupně dolů a teprve po nějaké půl hodině si toho všimli piloti, páč něco nebylo v pořádku, tak by na umělým horizontu nemuselo být nic vidět.

0 0
možnosti

Aesculap

11. 8. 2011 6:52
Tlak vs vztlak, pípající kontrolka...

Asi by bylo lepší, kdyby takovéhle články psal někdo, kdo tomu trochu víc rozumí...

"...zatímco kontrolka poklesu vztlaku pípla už pošesté..."

Já si vždycky myslel, že kontrolky blikají, ne že pípají...

"...podle všeho začalo ztrácet výšku a tlak a ukazatele rychlosti jakoby se zbláznily..."

Tlak? Já bych spíše řekl, že vztlak. A vyplývá to i z toho staršího článku, na který se odkazuje...

Paní redaktorko, nemůžete si tyhle termíny zaměňovat, jak se Vám zlíbí... Škoda, že lidé, co studují žurnalistiku, nemají trošku větší rozhled. Zlí jazykové dodnes tvrdí, že Fakulta sociálních věd UK je k ničemu. Že když vznikala, prošlo to v akademickém senátu jen velmi těsně. Že to byla úlitba Janu Sokolovi. No nic.

0 0
možnosti

spiq

11. 8. 2011 8:30
Re: Tlak vs vztlak, pípající kontrolka...

R^

0 0
možnosti
  • Nejčtenější

Írán zaútočil na Izrael. Armáda zachytila většinu střel, pomohli spojenci

13. dubna 2024  20:38,  aktualizováno  14.4 8:54

Sledujeme online Írán vyslal na Izrael desítky bezpilotních letounů a také rakety. Je to odveta za útok na íránský...

Rusové zničili Ukrajině elektrárnu, Polsko kvůli útokům vyslalo stíhačky

11. dubna 2024  8:15,  aktualizováno  12:37

Sledujeme online Rusko v noci na čtvrtek podniklo rozsáhlý útok na energetickou infrastrukturu ve čtyřech...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Ženu soudí za sex se psem i zneužívání syna a vnuka. Byla to terapie, hájí se

15. dubna 2024  12:28,  aktualizováno  13:33

U Krajského soudu v Ústí nad Labem začalo projednávání případu dlouhodobého sexuálního zneužívání,...

Všechny zabijte, vyzval Islámský stát k útokům na čtvrtfinále Ligy mistrů

9. dubna 2024  12:33,  aktualizováno  15:43

Teroristická organizace Islámský stát (IS) zveřejnila výhružnou ilustraci, ve které vyzývá k útokům...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Z léta opět do mrazů. V příštím týdnu bude i sněžit, varují meteorologové

11. dubna 2024  16:11

Léto se ještě zdaleka neblíží. Upozorňují na to meteorologové a dodávají, že podle všech modelů do...

Budovu burzy v Kodani zachvátil požár, její věž se zřítila

16. dubna 2024  9:43

Aktualizujeme Jednu z nejikoničtějších budov Kodaně – historickou burzu cenných papírů Børsen – v úterý...

Žádná pacientka si nestěžovala, hájily před soudem kolegyně Cimického

16. dubna 2024  7:56,  aktualizováno  9:41

Hlavní líčení v případu psychiatra Jana Cimického, který je obžalován ze čtyř znásilnění a 35...

Policie obvinila muže z vraždy družky u Dačic, po činu se přiznal

16. dubna 2024  9:05,  aktualizováno  9:39

Krajští kriminalisté dnes obvinili z vraždy staršího muže. V domě u Dačič na Jindřichohradecku o...

Vítr po celém Česku lámal stromy a zastavil vlaky. Poryvy shodily i posed

16. dubna 2024  9:20

Silný vítr v noci na úterý lámal stromy po celé zemi. Jen v Královéhradeckém kraji hasiči...

Akční letáky
Akční letáky

Všechny akční letáky na jednom místě!