Zprávy z dráhy
Sledovat další díly na iDNES.tvNehoda se stala ve státě Ándhrapradéš v okrese Vidžajanagaram, když se srazily dva vlaky. Tři vagony pak vykolejily.
V Indii jsou nehody na železnici poměrně časté. Země má jednu z největších železničních sítí na světě a denně tam vlakem cestuje přibližně 22 milionů lidí.
Podobná vlaková nehoda s velice tragickými důsledky se v Indii stala v červnu tohoto roku. Počet obětí srážky expresu s nákladním vlakem narostl na 288 a dalších 900 utrpělo zranění. K nehodě došlo v jihozápadním indickém státě Odiša.
Červnová srážka vlaků v Indii |
Šéf indické Národní síly pro reakci na katastrofy (NDRF) Atul Karwal tehdy podle listu Hindustan označil srážku za tragickou nehodu. „Jedná se o třetí podobný závažný incident v naší historii. Síla, s jakou se vlaky srazily, měla za následek, že několik vagonů bylo rozdrceno a zůstalo v pochroumaném stavu. Je náročné je proříznout a dostat se dovnitř, aby nebyly zraněny živé oběti,“ řekl Karwal.
Za nehodu v Indii může chyba signalizačního systému, bezpečnost tratí pokulhává |
Podle mluvčího ministerstva železnic v červnu po srážce s nákladním vlakem vykolejilo deset až dvanáct vagónů expresu; část z nich spadla na sousední trať, kde do nich narazil osobní vlak jedoucí z opačného směru. Tři vagóny druhého vlaku rovněž vykolejily. Ministr indických železnic Ašvini Vaišnav několik dní po nehodě oznámil, že důvodem vykolejení byla chyba elektronického signalizačního systému, kvůli níž jedna ze souprav vjela na špatnou kolej.