Diskuse k článku

Šetření útoků na Srí Lance vede Čech v týmu Interpolu, obětí už je 359

Tým vyšetřovatelů Interpolu, který na Srí Lance pomáhá tamním úřadům s vyšetřováním krvavých útoků na kostely, vede český policista. Ten v organizaci působí jako expert na terorismus. Počet obětí mezitím vzrostl na 359. Policie v souvislostí s tragédií zadržela ve středu dalších 18 lidí, ve vazbě je už 58 podezřelých.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

 0
Jste přihlášen jako


Toto opatření slouží jako ochrana proti webovým robotům.
Při zapnutém javaskriptu se pole vyplní automaticky.

Zbývá 2000 znaků nebo 10 odstavců.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J68i36ř75í 13M80á85l44e95k 7772697598977

Mě přijde zajímavé, že oba útoky byly spáchány v zemích, kde mezi běžnými lidmi nesnášenlivost nepanuje, ani se to nečekalo. Skoro jakoby to probíhalo mimo..

+1/0
24.4.2019 13:38

J23i86ř88í 44M77á14l36e24k 7412787738837

Tím mimo jsem spíše myslel, jakoby někdo režíroval válku mezi křesťany a muslimy a byl nervózní z toho, že existují ještě země, kde to není vyhrocené. A právě tam proběhly oba útoky (Nový Zéland a nyní Srí Lanka). A aby se tento záměr ještě podpořil, začne se vyhlašovat, že jedno byla odveta za druhé. Přemýšlel jste o tom někdo?

+1/0
24.4.2019 13:45

J49i10ř95í 47M94á74l72e56k 7812757318747

Chápu. Tak proč to nedělají u Thaciho? https://www.idnes.cz/zpravy/zahranicni/kosovo-armada-parlament-srbsko.A181214_120354_zahranicni_kha/foto

0/−1
24.4.2019 14:54

J83i55ř78í 36M98á13l30e71k 7682927388807

oprava to patřilo do jiné diskuse

0/0
24.4.2019 14:55

V43á98c85l85a52v 21P58o42l21á43š34e16k 9116940941807

Já bych ty dva útoky nespojoval. Ten útočník na Novém Zélandu byl nejspíš blázen, jenž neměl napojení na žádnou organizaci. Mám pocit, že těmi svými vraždami muslimům na celém světě paradoxně velmi prospěl. Je pochopitelné, že se každý budoucí útok radikálních islamistů bude tvářit jako odveta za Nový Zéland, aby vypadali vznešeněji a snáze získávali nové přívržence a sebevražedné atentátníky, ale skutečná spojitost zde asi není. Ale proč došlo k těm útokům právě na Srí Lance, to jsem dosud nepochopil.

0/0
25.4.2019 8:35

P31e63t32r 50Č40e16j68k55a 7386525689622

Pane Vaňku, už jste si aspoň prošel český zákon o azylu, abyste zjistil, že jakákoliv země má právo odmítnout žadatele o azyl při důvodném podezření ze spáchání zločinů, pro něž představuje nebezpečí pro zemi v níž o azyl požádal? Je to část Důvody vylučující udělení mezinárodní ochrany..... a mimochodem, český zákon o azylu je zcela v souladu se všemi mezinárodními závazky o uprchlících. I podle veškerého mezinárodního práva je prioritou číslo jedna bezpečnost vlastní země, tzn. že uprchlík nesmí představovat nebezpečí pro zemi po níž azyl chce.

Vy jste v jedné z předchozích diskuzí zcela mylně argumentoval, že musí být obviněn z nějakého konkrétního trestného činu, což samozřejmě jde úplně proti smyslu - protože obvinění v zemi z níž skutečně prcháte může být účelové.... a zároveň může být země v takovém rozvratu, že prostě státní orgány nefungují, nebo neřeší trestnou činnost - tudíž na právním aktu (sdělení obvinění apod.) to vůbec závislé není..... ;-)

+4/0
24.4.2019 13:20

L51u74b79o28m38í37r 54S66i93g38m56u95n88d 1780637340233

Neprošel a jeho tyto nuance zákona nebo Ženevských konvencí vůbec "nezajímají". Víte proč? Protože, kdyby tyto smlouvy, zákony a mezinárodní dohody opravdu znal dopodrobna, tak by se tu jimi nemohl tak vehementně ohánět, protože to, co on tu kategoricky tvrdí v těch smlouvách, zákonech atd. prostě není.;-)

0/0
24.4.2019 15:50

V66á92c73l96a28v 75V72a21n16ě27k 2203583548781

Pokud berete to, že jako muslim musí být každý automaticky podezřelý, tak asi mate pravdu.

Ve všech ostatních případech musí být vážné podezření nějak doloženo - a prošetřeno.

+1/0
24.4.2019 17:07

P82e65t29r 88Č52e80j82k41a 7316755669532

Podezřelý je pro mě například každý, kdo jakkoliv lže - o svém věku, původní zemi apod. Například - utajování samotné země původu je podezřelé samo o sobě.

+3/0
24.4.2019 17:43

P75e95t37r 21Č82e19j78k75a 7746275549942

Víte, já to celé pojímám velmi jednoduše tak, že důkazní břemeno toho, že azyl nebo doplňková ochrana tomu člověku patří, leží na něm..... je to v jeho zájmu, takže je v jeho elementárním zájmu říkat pravdu. Ten každý jednotlivý žadatel prokazuje, že existují důvody, pro které se azylová ochrana poskytuje. Takže svým způsobem za mě platí "presumpce" neudělení azylu či ochrany, pokud se neprokáže důvod jejího poskytnutí. Opravdu to není a nemá být tak, že ochrana se poskytne a jenom pokud se objeví zásadní a závažné důvody, tak zamítnout. Ten princip je založen opačně - dokaž proč ti máme azyl dát.

+1/0
24.4.2019 17:51

J58i10r82k10a 61S63v42e59j76k27o97v51s19k95ý 2979146331233

Al Jazeera:

Hilmy Ahamed, víceprezident vlivné Muslimské Rady Sri Lanky:

"Chceme všem říct, že nejsme jejich nepřátelé. Je to náš domov, známý jako perla Asie. Chceme, aby to tak i zůstalo."

0/0
24.4.2019 12:16

J21a90r64o96s10l16a67v 40M30ü82h46l70h68a13n88d53l 7701978856336

To je jejich postoj k ostatním spoluobčanům. Zajímavější by ale byl postoj té muslimské rady k muslimskám atentátníkům.

+2/0
24.4.2019 12:35

J41i47r75k14a 88S43v45e59j92k83o67v69s79k76ý 2229306801463

"Muslimská hnutí a spolky muslimské občanské společnosti vyzvaly orgány, aby okamžitě zatkly a potrestaly pachatele bombových útoků o Velikonoční neděli, neboť extremismus ve jménu islámu nepředstavuje náboženství."

"Ani národní Thowheed Jamath ani ti, kteří útoky prováděli, nepředstavují islám a neodrážejí muslimskou víru. V prohlášení se píše, že (útočníci) zneužívali islám k vlastní radikální a protislámské činnosti, a jsou to zločinci."

Mezi signatáři patří All Ceylon Jamiyyathul Ulama, muslimská rada, Jama'athe Islami, Sdružení Memonů Srí Lanky a Anjuman-E Saifi.

+1/−1
24.4.2019 13:22

J18a28r12o61s56l73a29v 55M44ü61h79l49h91a19n60d61l 7251358666326

Tak to je moc dobře.

0/0
24.4.2019 13:35

M58i33l11a78n 95F84o32r52n86ů11s43e18k 1765585763148

Není v koránu psáno, že muslim má lhát nevěřícím?

+1/−1
24.4.2019 13:53

J86i32r29k72a 52S41v68e25j14k58o32v87s29k87ý 2679616681643

Není. Je tam pouze svolení lhát, pokud se Muslim cítí ohrožen (Takíja). Kýmkoliv.

+1/−1
24.4.2019 14:16

M20i50l94a53n 37F55o94r33n70ů22s18e92k 1485575103828

Ok, myslíte, že se nyní muslimská na Srí Lance cítí ohrožená?

+1/0
24.4.2019 14:47

L13u48b30o79m10í39r 60S58i46g36m68u28n93d 1630227230293

Samozřejmě že cítí. I u nás se cítí ohroženi. Však to p. konvertita nechtěně přiznal.:-P

+2/0
24.4.2019 15:45

M19i95l18a49n 75F80o33r29n25ů85s73e91k 1425465243948

*muslimská komunita

0/0
24.4.2019 16:17

J80i39r66k78a 64S25v89e70j94k23o75v95s57k95ý 2129926231383

Cítí. Bojí se chodit do práce, chrání svoje děti. Zkušenost mají z března loňského roku, kdy šlo proti tomu o celkem nevýznamný incident. I když tam umřel jeden člověk, šlo spíš o férovku tlupy mladých pitomců, nikoliv o koordinovaný útok.

+1/0
24.4.2019 18:04

R35a44d79e73k 17K40o80v14a28ř15í41k 9424599627757

Usmevne je, ze jmeno i fotka byly k mani na Jerusalem Post uz dva dny pred tim, nez treba Novinky na Seznamu pripustily, ze se jedna o muslimske teroristy. To kdyz slo o reakcei na Brentona Tarranta, to si Novinky a Kalousek a ten socanskej reichsprotektor SAKRA rycle pospisily....holt se jim nechce priznavat, ze vrazdili jejich kamaradi.

+4/0
24.4.2019 11:57

T84o57m48á27š 41H88o51r26á52k 8330855206389

Nevím, co se zrovna tady v prosluněném vládním deníku odíráte o Novinky. Jak kdyby tady to bylo jiné.

+1/0
24.4.2019 12:12

J15a48r88o25s95l39a52v 10P65o55r94t 7859157569845

No vida atentáty mají na svědomí navrátilci ze Sýrie a Iráku , Amnesty International tvrdí že zajatci IS jsou mučeni a popravováni a že mají právo na nestranný soud dle lidských práv - tak kde je chyba ? Naše přehumanizovaná společnost ?

+2/0
24.4.2019 11:29

V18á66c75l18a44v 63V97a43n36ě17k 2643883178121

Přehumanizovaná společnost je zjevně do té doby, než by se něco stalo vám, co bude vyžadovat podobné zákony.

Nikdy neříkejte nikdy.

Pokud chcete někomu sebrat lidská práva, tak je automaticky berete také sám sobě.

+2/−3
24.4.2019 11:36

S89o31n89a 86M56o28t18u75s35o92v70á 5462780547150

Ale oni našim konceptom ľudských práv pohŕdajú. Tvrdia, že šarija je lepšia.

+5/0
24.4.2019 11:39

V48á61c85l93a64v 21V94a48n76ě53k 2613953148351

To je jejich věc.

Tady platí naše zákony.

+1/−3
24.4.2019 11:41

S27o61n13a 44M45o75t47u91s94o82v66á 5962610477670

Strašne sa mýlite. Oni postupujú podľa svojich zákonov aj tu. V no-go zónach plne platí šarija.

+7/−1
24.4.2019 11:43

V41á18c69l37a96v 56V61a59n50ě55k 2253953658781

Nebudu mařit čas vyvracením vašich předsudků, ale faktem je, že všude v EU je zákon země nad šarií.

Pokud si nějaká komunita vybere šarii jako řešení jejich vzájemných neshod, tak to lze určitě praktikovat, ovšem tato rozhodnutí nemají naprosto žádnou zákonnou platnost a už vůbec ne v trestních případech.

+2/−5
24.4.2019 11:49

S90o18n51a 63M23o39t88u44s28o27v51á 5692130857480

To nie sú predsudky, ale reálne fakty. Neviete nič.

+4/−1
24.4.2019 11:50

J11a69r38o38s50l25a15v 93M63ü94h65l89h64a56n81d84l 7341908766986

Možná si vzpomenete, jak jsme nedávno diskutovali o případu, kdy řecký soud rozhodl ve věci dědictví podle práva šaria. Bylo to v oblasti, kde muslimové převládali. Soud vyššího stupně to napravil, ale znepokojující je už holý fakt, že se to stalo. Soudci patrně měli strach o sebe a své rodiny. Co se stane, až strach před radikály zachvátí i odvolací soudy?

+5/0
24.4.2019 12:46

V26á86c15l52a95v 13V28a78n79ě91k 2773393208881

A rozsudek byl zrušen.

Natolik je šaria nad zákonem.

+1/0
24.4.2019 17:09

J47a69r76o93s95l50a62v 66M36ü58h29l74h92a77n38d61l 7941878276606

To ale reagujete na polovinu mého komentáře. Ptal jsem se, co bude, až ze strachu použijí šariu i soudci odvolacího soudu. Až i oni se budou bát svých sousedů?

+1/0
24.4.2019 18:01

L56u34b69o21m51í45r 71S19i89g45m26u84n96d 1860267710953

Ano to dává smysl pouze pro ty, kteří chtějí porušovat demokratické zákony takovým způsobem jako to dělají islámští teroristé. To jest vraždy, násilí, teror, mučení. Proč by se měl obávat odebrání lidských práv někdo, kdo toto nedělá? Odebírání "lidských práv" v demokratické společnosti se bojí právě ti, kteří nemají čisté svědomí a jsou pro prosazení své ideologie, klidně ochotni porušovat principy demokracie. Proč se toho obáváš? Nebo ty se bojíš a nevěříš, že liberální demokracie se nedokáže ubránit totalitě? Když ji nevěříš, proč se tak hrdinsky za ní biješ?;-)

0/0
24.4.2019 11:51

T85o31m10á14š 30H46o52r85á69k 8540975146869

Vidím, že už jste konečně zase vylezl z díry.

0/−1
24.4.2019 12:13

B24e48d76ř25i10c30h 18S29l69a35v38í21č30e63k 7499386385766

Je mě nesmírně líto mrtvých ,pozůstalých ,sirotků na Srí Lance.A proto je potřeba bránit všemožným způsobem naši zem a zakázat výstavby nových mešit,nepouštět k nám už žádného muslima. Polský král Jan3.Sobieski Turky zvaný Lev z Lechistánu12 září 1683 rozdrtil daleko silnější Turecké vojsko vedené Karou Mustafou které obléhalo Víden ́ a dál chtěli Turci expandovat do evropy vyhnal je až do moře.

+9/0
24.4.2019 11:04

V40á73c77l26a30v 74V34a34n65ě90k 2143923848481

Tím byste si nejspíš spíš udělal víc nepřátel a bezpečnostní situaci zhoršil, neboť nikdo z té skupiny vašich imaginárních nepřátel by neměl motivaci stat se přítelem.

+1/−8
24.4.2019 11:10

P45a47v22e96l 82I47n49d55r94s64t 6235791446

Takže zem nebránit, otevřít hranice, kdo tu příjde o toho se postarat, hlavně abychom si neudělali nepřátele. Takhle nějak to myslíte?

+9/0
24.4.2019 11:12

V93á17c41l64a15v 15V68a74n20ě31k 2173123468831

Pokud si myslíte, že zde propaguji bezmocnost a nicnedělání tak jste na omylu.

Ovšem obrana proti terorismu se musí dít v rámci našich zákonů a stejné platí pro naše mezinárodně podepsané závazky vůči přijímání uprchlíků.

Může se vám to nelíbit, ovšem ty závazky do té doby než se zruší platí.

+1/−4
24.4.2019 11:16
Foto

V10l42a93s44t69a 47C16o37u78f10a92l 7907639949575

Jaké naše konkrétní zákony proti terorismu máte na mysli? Mám to natrénované, tak se do toho můžeme pustit. Připravuji se na červnové zkoušky na Vysoké škole evropských a regionálních studií v Č. Budějovicích, kam jdu do zkušební komise. Tak začněte. Dávám do placu paragraf 312 trestního zákoníku. Co máte vy?

+6/0
24.4.2019 11:21

V35á38c69l34a19v 20V53a30n95ě95k 2603293438401

To jsem rád, že nějaké máme.

Právník nejsem.

Jsou tam také nějaké, které povolují zavřít někoho jen na základě víry a preventivně jen tak na okraj když už jste na to expert?

Protože to tady spousta lidí tak nějak propaguje a myslí si, že to je u nás možné.

+1/−7
24.4.2019 11:28
Foto

V77l46a86s61t40a 46C19o21u64f80a84l 7987339699345

Podívejte se tam. Ten paragraf má několik odstavců. Já se jdu zatím napapat.

+4/0
24.4.2019 11:31

V37á36c14l74a82v 55V35a59n76ě18k 2233743338821

Tak expert jste vy a docela by mě zajímalo zda tam skutečně něco o preventivním věznění na základě podezření v době míru je.

Těším se na vase informace.

+1/−6
24.4.2019 11:34
Foto

V89l48a50s19t75a 58C66o62u23f26a17l 7947949919605

Pokud jde o tresty stanovené za trestný čin propagace terorismu podle § 312e odst. 2 trestního zákoníku, je možné uložit trest odnětí svobody v rozsahu 3 až 12 let. V případě naplnění kvalifikační okolností, kterými jsou spáchání činu, jako člen organizované skupiny, nebo za stavu ohrožení státu, či válečného stavu, stanovuje zákon trest odnětí svobody 5 až 15 let. Takto široké rozmezí trestních sazeb umožňuje sice individualizovat trest na konkrétní skutkové okolnosti případu, avšak je otázkou, jestli trestní sazba odpovídá požadavku přiměřenosti trestu, jestliže trest má být

ukládaný v rámci trestní sazby stanovené ve stejně výšce, jaká je určená při části trestných činů na účely spáchání, kterých pachatel cestoval. V důsledku toho je samotné cestování za účely jejich spáchání postihované stejně, jako jejich realizace.

+3/−1
24.4.2019 11:38
Foto

V23l53a39s68t31a 71C36o36u91f17a35l 7127639409355

Je třeba říci, že Česká republika po přijetí protiteroristické směrnice mnohé ze stanovených požadavků už ve své trestně právní legislativě obsahuje. Cestování za účely terorismu není sice samostatně upraveným trestným činem, ale toto jednání postihuje trestní zákoník jako trestný čin podpory a propagace terorismu podle § 312e odst. 2 obsahujícího 2 základní skutkové podstaty. Zatímco trestného činu propagace terorismu podle § 312e odst 2. písm. a) se může dopustit jen občan České republiky, skutková podstata podle odst 2. písm b) stejného trestného činu se vztahuje na pachatele, který není občanem České republiky. Pokud jde o občana České republiky, kriminalizuje se jeho vycestování do jiného státu, jehož není státním příslušníkem anebo ve

kterém nemá trvalý pobyt za současné existence specifického znaku spočívajícího v účelu takového vycestování. Tímto účelem je spáchání teroristického trestného činu, trestného činu účasti na teroristické skupině, vyhrožování teroristickým trestným činem, nebo spáchání trestného činu podpory a propagace terorismu. Stejný účel cestování požaduje i druhá základní skutková podstata, kde však pachatelem může být jen osoba, která není občanem České republiky, přičemž postihované je její vycestování z České republiky anebo cestování přes její území do jiného státu za podmínky, že ve státě do kterého cestuje nemá trvalý pobyt a není ani jeho příslušníkem.

+4/0
24.4.2019 11:41

V79á68c11l96a89v 56V11a18n84ě28k 2253603768471

Jistě.mate pravdu.

Ovšem to všechno se musí dokázat u soudu předtím, než se to aplikuje.

0/−1
24.4.2019 11:41
Foto

V22l69a38s28t64a 80C25o62u61f78a52l 7317279789825

Ale stačí to na zadržení.

+4/0
24.4.2019 11:45

V65á59c36l20a62v 76V68a25n32ě58k 2253633828661

Zadržet podezřelého je normální funkcí policie.

0/0
24.4.2019 11:53

P22a86v18e21l 41I39n87d89r92s11t 6175251876

Jaké mezinárodně podepsané závazky ohledně přijímání migrantů máte na mysli? Mícháte hrušky a jablka dohromady. Tyhle statisícové houfy migrantů nejsou v naprosté většině uprchlíci... Jsou to ekonomičtí migranti. To za prvé.

A za druhé je zatím pořád nepopíratelné, že o tom, kdo bude na jistém území pobývat rozhoduje vždy ten který stát, nikoliv někdo druhý. Takže pokud odmítnete migranta, není to nic proti nějakým mezinárodním smlouvám.

+5/0
24.4.2019 11:21

V84á43c37l76a57v 86V66a48n41ě21k 2213863858591

Pokud se někdo ocitne na našem území a přihlásí se úřadům s tím, že žádá o azyl, tak se na něj vztahuje Ženevská Dohoda 1951 o uprchlících a hned poté se k zacházení s ním děje podle Dublinské dohody včetně jejích dodatků.

Ekonomickým migrantem se žadatel o azyl stává pouze poté, co jeho žádost není úspěšná.

Odmítnout migranta pochopitelně není proti mezinárodním smlouvám s jednou důležitou vyjímkou a tou je právě ta žádost o azyl.

0/−5
24.4.2019 11:32

P75a50v94e65l 91I13n46d25r69s64t 6155901736

Takže souhlasíte s pravidly azylové politiky u nás, kdy je tam nějaká doba karantény, kdy je tam příspěvek na ubytování a stravování od žadatele, kdy není možný volný pohyb po Shengenu atd. Jenže tohle se jaksi neděje a o Dublinských dohodách už ani nemluvímn. Mimochodem první, kdi si z Dublinu udělal holubník bylo Německo...

+3/0
24.4.2019 11:39

Premium

Ekologický experiment, který nevyšel. Billa ruší papírové tašky

V posledních letech velké obchodní řetězce jeden po druhém zpoplatňovaly, později i rušily igelitové tašky, které...

Premium

Sex je snadno dostupný, ale nevěra ještě není důvod k rozchodu

Tolerance je podle něj jen povýšenecký postoj k druhému a vytváří korupční prostředí, proto do partnerských ani jiných...

Premium

K jídlu suchý chleba, místo chráničů molitan. Zpověď Pastrňákovy mámy

Příběh jak z hollywoodského filmu. Marcela Ziembová je máma hokejové hvězdy světového formátu Davida Pastrňáka, kterému...

Najdete na iDNES.cz