Z rozhodnutí guvernéra Andrewa Cuoma se billboardy začaly u dálnic protínajících stát New York objevovat v roce 2014. Celkem jich bylo nákladem osm milionů dolarů (180 milionů korun) postaveno kolem pěti set, vždy ve skupinách po pěti za sebou.
Americká Federální správa dálnic (FHA) od počátku Cuoma varovala, že jeho počínání odporuje zákonům, které regulují umístění reklamy podél komunikací, napsala agentura AP. Guvernér argumentoval tím, že billboardy podporují newyorský turistický ruch s ročním obratem 100 miliard dolarů (2,3 bilionu korun).
Cuomo dostal ultimátum, které mu nařizovalo billboardy odstranit do posledního září. V opačném případě pohrozila FHA odepřením dotací na správu dálnic ve výši 14 milionů dolarů. Nakonec ale došlo ke kompromisu: termín byl prodloužen do tohoto týdne a z 500 tabulí mohla stovka zůstat na místě.
Čety montérů tak podle AP v minulých dnech horečně likvidovaly billboardy od Niagarských vodopádů až po newyorský Long Island. Úřad guvernéra neopomněl upozornit, že prý poutače žádnou dopravní nehodu nikdy nezpůsobily.