Podle sobotní informace finského Národního vyšetřovacího úřadu předložili předpokládaní únosci lodi jejímu majiteli, finské společnosti Sol Chart Management, požadavek výkupného. Financial Times Deutschland ve velmi opatrně formulované zprávě napsal, že má jít o 1,5 milionu dolarů. Není přitom jasné, zda by to mělo být za propuštění jen posádky, nebo i lodi.
Rusové nicméně zůstávají v kauze zmizelé lodi optimisty. Podle velvyslance při NATO Dmitrije Rogozina je pátrací operace "v plném proudu a vyvíjí se pozitivně". O poloze lodi však mlčí.
Poslední spojení s lodí, která vyplula z Finska údajně s nákladem dřeva, bylo 28. července, když plula Lamanšským průlivem. Její signál byl zachycen ještě následující noc nedaleko Bretaně a švédská policie s ní údajně telefonovala ještě 31. července.
Spekuluje se, že loď možná unesli piráti, že šlo o vyřizování mafiánských účtů, o obchod s drogami nebo o obchodní spor, který se zvrtnul. To vše jsou ale jen hypotézy.
Plavidlo bylo v pátek podle západních zdrojů zaznamenáno u Kapverdských ostrovů, ale Moskva informaci nepotvrdila. V sobotu francouzský vojenský mluvčí řekl, že na jih do Atlantiku směřuje ruská fregata, "pravděpodobně vstříc lodi". V sobotu večer sdělil kapverdský vojenský zdroj agentuře AFP, že loď už může být jižně od Kapverd, protože stále pluje rychlostí 15 až 20 uzlů.
Podle jednoho britského experta už může být loď u afrických břehů, možná poblíž Sierry Leone nebo Kamerunu.
Do snah nalézt loď je tak či onak zapojeno asi 20 zemí a také Severoatlantická aliance (NATO).
Loď vezla z Finska do Alžírska údajně dřevo v hodnotě asi 1,3 milionu eur (33,5 milionu korun). Její posádku tvoří patnáct Rusů.